וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נאום, נשף וליידי גאגא: מה נראה בהשבעה של אובמה

בוושינגטון מעריכים כי אירועי השבעת הנשיא שיחלו היום לא יביאו עמם את ההמונים של 2009, אך האירוע החגיגי עדיין צפוי לסחוף את האומה. ולמה יושבע אובמה בפעם הרביעית?

לאחר שנבחר שנית בנובמבר, יושבע היום (ראשון) נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, לכהונה שנייה בבית הלבן. החגיגות סביב השבעתו של אובמה צפויות להיות צנועות יותר משהיו בסיבוב הקודם, בינואר 2009, אז 1.8 מיליון בני אדם הגיעו לוושינגטון להיות חלק מהמעמד ההיסטורי. הפעם מגיע אובמה לאירוע כשרבים מהאמריקנים כבר לא חשים את "התקווה" שהבטיח להם בקמפיין הקודם. עם זאת, האירוע לא צפוי לאכזב גם הפעם – בוושינגטון מעריכים כי כ-800 אלף איש ינהרו לאירוע.

השבעת ברק אובמה לנשיאות ארצות הברית ינואר 2009. רויטרס
פחות מחצי הקהל שהגיע בהשבעה הראשונה צפוי להגיע לשנייה. הטקס ב-2009/רויטרס

היום, יושבע אובמה באופן רשמי בבית הלבן בשעות הצהריים, לאחר טקס הנחת זר בבית הקברות הצבאי הלאומי ארלינגטון, בשל החובה החוקתית לקיים את ההשבעה ב-20 בינואר. ההשבעה תתקיים בנוכחות קהל קטן, בו ישבו בעיקר חברי משפחת אובמה ומספר עיתונאים. בשל שיום ראשון הוא יום שבתון בארצות הברית, יושבע אובמה שנית בטקס פומבי בגבעת הקפיטול. לאובמה כבר יש היסטוריה עם "השבעה כפולה": בטקס בשנת 2009, התבלבל שופט בית המשפט העליון בשבועה ואובמה נאלץ להישבע שוב ביום למחרת בבית הלבן – כך שביום שני יושבע אובמה בפעם הרביעית לנשיאות.

ליידי גאגא. Ethan Miller, GettyImages
תופיע בנשף הנשיאותי. ליידי גאגא/GettyImages, Ethan Miller

בנאומו מעריכים כי אובמה ידבר על הצורך בפשרות פוליטיות – קריצה ליריביו הרפובליקנים על רצונו להגיע לפשרה באשר לגובה תקרת החוב. אובמה ידגיש את הערכים על פיהם נוסדה ארצות הברית אשר צריכים להדריך את המדינה גם במאה ה-21 ולעודד את אזרחיה להשמיע את קולם להשפיע על המחוקקים – כך מסרו גורמים רשמים בממשל. הוא צפוי להציג את שאיפותיו ותקוותיו לכהונתו השנייה, כשבראש סדר העדיפויות שלו ניצבים הפחתת הגירעון, פיקוח על נשק, רפורמה בהגירה, ומדיניות האנרגיה.

אך בארה"ב בעיקר ממתינים לאירוע שאחרי הנאום, אז בני הזוג אובמה יצטרפו לסגן הנשיא ג'ו ביידן ואשתו ג'יל לארוחה. לאחר מכן יתקיים מצעד מפואר ואז משפחת אובמה תשתתף בנשף הרשמי, בו ירקדו אובמה והגברת הראשונה מישל את הריקוד המסורתי. בנשף יופיעו הזמרים המובילים בארה"ב, בהם ליידי גאגא, ביונסה, סטיבי וונד, אלישה קיז וקייטי פרי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully