וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבוכה בפרקליטות: השוטר בדה לכאורה עדות, התיק נסגר

20.1.2013 / 7:51

שוטר במשטרת ירושלים העיד כי גבר חרדי יידה אבנים לעבר כוח משטרה במהלך הפגנה. קשיים התגלו בעדות והפרקליטות משכה האישום. "טען שזיהה בחשיכה במרחק 15 מטר אדם במקטורן"

מבוכה בפרקליטות לאחר ששוטר בדה לכאורה עדות בכדי להאשים חרדי ביידוי אבנים - כך נודע לוואלה! חדשות. במהלך הפגנת חרדים אלימה בחודש מאי 2010 בצומת הרחובות בר אילן-צפניה בירושלים, הושלכו אבנים לעבר כוחות המשטרה שהיו במקום. כוח המשטרה שהותקף עצר מספר מפגינים בהם יעקב רודיק, חתנו של חבר הכנסת הרב אליעזר מוזס ממפלגת יהדות התורה. רודיק הכחיש כי השתתף בפעילות אלימה כלשהי וטען כי הוא נקלע למקום במקרה לאחר שחזר מאירוע לרגל אירוסין והיה בדרכו הביתה. אלא שהשוטרים השתלטו עליו בכוח תוך שהם לופתים את ידו.

בעדות שהגיעה לידי וואלה! חדשות ונמסרה לבית המשפט של השוטר עופר ספיבק, שוטר ביחידת "מעיין" במשטרת ירושלים, נכתב בין היתר: "הוא היה לבוש מכנס שחור, חולצה לבנה וז'קט שחור. הוא יידה אבנים לאורך כל הזמן. הייתי עם הבחור בקשר עין רציף עד אשר ניתנה הפקודה למעצר הגענו אל החשוד. הזדהיתי בפניו כאיש משטרה והודעתי לו כי הוא עצור בגין בפרת סדר וזריקת אבנים. הנ"ל התנגד למעצר והופעל נגדו כוח סביר".

במשפט שהתנהל בבית משפט השלום בעיר הואשם רודיק בניסיון תקיפת שוטר בנסיבות מחמירות והשתתפות בהתפרעות. "אנו כופרים כפירה מוחלטת בכתב האישום", אמר בדיון סנגורו, עורך הדין יאיר נהוראי.

לבסוף, לאחר שהתגלו קשיים מהותיים בעדותו של השוטר שלא תאמו את המצב בזירה שיכול לתמוך בזיהוי – מרחק, חשיכה והיות הנאשם לבוש כחרדי בהמון חרדי סוער, נאלצה פרקליטות מחוז ירושלים לחזור בה מכתב האישום ובשלהי דצמבר חזרה בה נציגת הפרקליטות לשופטת בית משפט השלום חנה מרים לומפ מכתב האישום, דבר שהביא לזיכויו של רודיק. גורמים בפרקליטות מתחו ביקורת על השוטר שהגיש את העדות, שהיוותה עוגן יחיד לכתב האישום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully