וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכותרות המרכזיות שעשו את סוף השבוע

ראש העיר אריאל רון נחמן הלך לעולמו, אביגדור ליברמן ניבא 40 מנדטים למפלגתו, ומדינות המערב המשיכו לעקוב בדאגה אחרי המשבר באלג'יריה. אלה הכותרות שעשו את סוף השבוע

ראש עיריית אריאל, רון נחמן, הלך אתמול (שישי) לעולמו בגיל 70 בבית החולים בילינסון בפתח תקווה לאחר מאבק ממושך במחלת הסרטן. בשנים האחרונות נאבק נחמן במחלה, אולם במקביל המשיך לכהן כראש עיר, תפקיד אותו מילא מאז 1985. הוא הותיר אחריו אישה, ארבע בנות ומספר נכדים. מועד הלוויתו יימסר בהמשך.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הביע צער עמוק על פטירתו של נחמן. "איבדתי היום חבר יקר ושותף לדרך. רון היה פטריוט ציוני גדול. אהבתי אותו מאוד. בחזונו הוא הקים את אריאל, ובנה אותה לעיר ואם בישראל. הוא היה מחויב בכל נימי נפשו לתקומת היהודים בארצם ולבניית עיר פורחת בשומרון", אמר נתניהו". עד הרגעים האחרונים הוא פעל לחזק את אריאל ולפתח אותה. לאחרונה, כששוחחנו אחרי ההכרה באוניברסיטה באריאל, הוא הביע את התרגשותו העמוקה מיעד נוסף שהשיג למען ההתיישבות בישראל". נתניהו שוחח בצהריים עם אשתו של נחמן ומסר למשפחה ולתושבי אריאל תנחומים בשם אזרחי ישראל.

"החוטפים באלג'יריה הציעו לארה"ב עסקת חילופי שבויים"

החוטפים שהשתלטו על מתקן הגז באלג'יריה ומחזיקים בו בני ערובה זרים ומקומיים הציעו לארצות הברית עסקת חילופי שבויים - כך דיווחה אתמול (שישי) סוכנות הידיעות הממלכתית של מאוריטניה. על פי הדיווח, החוטפים המשתייכים ככל הנראה לארגון הטרור אל-קאעדה, הציעו להחליף שבויים אמריקאים בתמורה לשני אסירים איסלמים הכלואים בארצות הברית. דובר הקבוצה אמר לסוכנות הידיעות כי הם מבקשים לשחרר מהכלא האמריקאי את עאפיה סידיקוי, אזרח פקיסטן, ואת עומאר עבד אל-רחמן, אזרח מצרים, המוכר גם בכינוי "השייח' העיוור". עם זאת, לא נמסר בדיווח כמה שבויים אמריקאים מוחזקים במתקן.

מפה של מתקן הגז באלג'יריה בו מוחזקים בני ערובה בידי אנשי אל-קאעדה. רויטרס
שדה הגז באלג'יריה/רויטרס

בתוך כך, סוכנות הידיעות הממלכתית באלג'יריה דיווחה כי כ-60 אזרחים זרים עדיין מוחזקים במתקן הגז. על פי הדיווח בסוכנות APS, כ-650 בני ערובה שהוחזקו במתקן כבר שוחררו. 573 מבני הערובה ששוחררו הינם מקומיים ולמעלה ממחצית 132 הזרים המועסקים במתקן הגז שוחררו גם הם. עוד דווח כי בעוד החמושים עדיין נצורים בתוך המתקן, צבא אלג'יריה – שיצא למבצע החילוץ מבלי ליידע את המערב – מבקש "סוף של שלום" למשבר.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

קלינטון: "מודאגים ממצב החטופים שנותרו בסכנה"

מזכירת המדינה האמריקאית הילרי קלינטון התייחסה אמש (שישי) להשתלטות פעילים המזוהים עם אל-קאעדה על מתקן הגז באלג'יריה – בו נלקחו בשבי מאות עובדים, מקומיים וזרים. "ארצות הברית מביעה את תנחומיה לכל המשפחות שאיבדו את יקיריהן בתקיפה האכזרית הזו", אמרה קלינטון. היא הוסיפה כי ארצה "מודאגת מאוד מאלה שנותרו בסכנה".

קלינטון לא ציינה אם ישנם אמריקאים שקיפחו את חייהם במהלך התקיפה או אם ישנם אמריקאים שעדיין נמצאים בין בני הערובה במתחם. היא גם לא מסרה פרטים על ההרוגים והפצועים, אך הוסיפה כי "זהו מצב קשה מאוד" וכי ארה"ב נמצאת בקשר הדוק עם גורמים באלג'יריה. "אני רוצה להדגיש שוב שיש לנקוט בזהירות המרבית כדי לשמור על חיי חפים מפשע", אמרה קלינטון.

בכירה באו"ם: "לחקור פשעי מלחמה בסוריה"

נציבת האו"ם לזכויות אדם, נאווי פילאי, קראה אמש (שישי) לפתוח בחקירה בינלאומית של פשעי מלחמה בסוריה, ותקפה בדבריה גם את האו"ם. "חלק מתפקידי הוא להעלות למודעות את תחושות הקרבנות", אמרה פילאי לכתבים לאחר פגישה סגורה עם חברי מועצת הביטחון של האו"ם. "ובהחלט, מנקודת מבטם, האו"ם לא ממלא את אחריותו כלפיהם".

"אני חשה שמועצת הביטחון יכולה לנקוט צעדים, ואמשיך להופיע בפניהם ולדחוק בהם לעשות זאת", המשיכה פילאי, שאמרה כי על פי הערכה זהירה, המשבר בסוריה גבה כבר את חייהם של כ-60,000 בני אדם. "אין להתייחס לכך בקלות ראש. זאת הסיבה שהאו"ם הוקם".

ליברמן: "הסקרים לא משקפים המציאות - נזכה ב-40 מנדטים"

שר החוץ המתפטר, אביגדור ליברמן, אמר הבוקר (שבת) כי לפי המידע שיש בידיו, מפלגת הליכוד-ביתנו צפויה לזכות ב-40 מנדטים בבחירות הקרובות. בניגוד לסקרים האחרונים במערכת הבחירות שהתפרסמו אתמול, וניבאו כולם ירידה בכוחה של מפלגת השלטון, טען ליברמן כי הסוקרים שוגים כולם. "אנחנו מקבלים יותר מנדטים ממה שצופים הסקרים, אני לא בטוח שהסקרים משקפים את המציאות", אמר באירוע שבתרבות שהתקיים בבאר שבע, וטען כי רבים אינם משתמשים במכשיר טלפון קווי וכי הסוקרים מתבססים בעיקר על טלפונים ביתיים. עוד טען, כי הוא משוכנע שיזוכה בבית המשפט ויחזור למשרד החוץ.

מתקפת הטרור באלג'יריה: "15 גופות שרופות נמצאו במתקן הגז"

כוחות מיוחדים של צבא אלג'יריה מצאו בשעות הצהריים (שבת) 15 גופות שרופות במתקן הגז במזרח המדינה, שהותקף בידי פעילי טרור שמזוהים עם אל-קאעדה - כך מסר גורם שמעורה בהשתלשלות האירועים במקום לרויטרס. השלטון המקומי טרם זיהה את הגופות ופתח בחקירה לנסיבות מותם של ההרוגים - חטופים שהוחזקו במקום.

עוד דווח כי הכוחות המיוחדים של הצבא ביצעו "מתקפה סופית" על החמושים. לפי הדיווח של סוכנות הידיעות הרשמית במדינה, 11 לוחמים הקשורים לארגון הטרור אל-קאעדה נהרגו בתקיפה. הסוכנות דיווחה גם כי שבעה בני ערובה זרים נהרגו על ידי שוביהם.

העולם מזועזע מהחטיפה באלג'יריה: "שום תירוץ לטרור". רויטרס
העולם מזועזע מהחטיפה באלג'יריה: "שום תירוץ לטרור"/רויטרס

במקביל דווח כי 16 בני ערובה זרים שוחררו היום, כך לפי מקור המעורה בנושא. לפי הדיווח, בין המשוחררים – שני אמריקאים, שני גרמנים ופורטוגלי אחד. מוצאם של האחרים לא נמסר. בנוסף, חברת הנפט והגז הלאומית של אלג'יריה מסרה כי הצבא מפנה מוקשים שהוטמנו על ידי החמושים שהשתלטו על שדה הגז.

הבוקר דיווח ה"גרדיאן" כי החוטפים שמחזיקים במקום בני ערובה זרים ומקומיים, עדיין מתבצרים במקום עם חומרי נפץ. במקביל, דווח כי במקום ישנם שבעה חטופים זרים, בעוד שהרשויות באלג'יריה לא ידעו לנקוב במספרם וטענו כי מדובר ב"מספר" בני ערובה. עוד טען השלטון, כי מאה חטופים זרים שנשבו במתקן - הצליחו להימלט, או ששוחררו. באשר ליתר החטופים לא נמסר מידע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully