וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש עיריית אריאל, רון נחמן, הלך לעולמו בגיל 70

יהושע בריינר

18.1.2013 / 14:42

לאחר שנים שנאבק במחלת הסרטן, הלך מי שעמד בראש הרשות המקומית מאז 1985 לעולמו. הוא כיהן גם כחבר בכנסת ה-13. נחמן הותיר אחריו אישה, ארבע בנות ומספר נכדים

ראש עיריית אריאל, רון נחמן, הלך היום (שישי) לעולמו בגיל 70 בבית החולים בלינסון בפתח תקווה לאחר מאבק ממושך במחלת הסרטן. בשנים האחרונות נאבק נחמן במחלה, אולם במקביל המשיך לכהן כראש עיר, תפקיד אותו מילא מאז 1985. הוא הותיר אחריו אישה, ארבע בנות ומספר נכדים. מועד הלוויתו יימסר בהמשך.

רון נחמן, ראש עיריית  אריאל. ברני ארדוב
הלך לעולמו בגיל 70. נחמן/ברני ארדוב

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הביע צער עמוק על פטירתו של נחמן. "איבדתי היום חבר יקר ושותף לדרך. רון היה פטריוט ציוני גדול. אהבתי אותו מאוד. בחזונו הוא הקים את אריאל, ובנה אותה לעיר ואם בישראל. הוא היה מחויב בכל נימי נפשו לתקומת היהודים בארצם ולבניית עיר פורחת בשומרון", אמר נתניהו". עד הרגעים האחרונים הוא פעל לחזק את אריאל ולפתח אותה. לאחרונה, כששוחחנו אחרי ההכרה באוניברסיטה באריאל, הוא הביע את התרגשותו העמוקה מיעד נוסף שהשיג למען ההתיישבות בישראל". נתניהו שוחח בצהריים עם אשתו של נחמן ומסר למשפחה ולתושבי אריאל תנחומים בשם אזרחי ישראל.

שר הביטחון, אהוד ברק, אמר כי נחמן "היה מנהיג, אדם סוער וחבר שבנה את אריאל כמעט יש מאין. הוא היה איש ציבור נחוש שפיו וליבו תמיד היו היו שווים. במשך שנים נאבק לחיזוק ופיתוח עירו ביושר ובאמונה יוקדת, תוך מאבק במחלתו הקשה". יו"ר התנועה, ציפי לבני, אמרה כי הוא נלחם באופן מעורר השראה במחלה הנוראה, ממש כפי שנלחם על עמדותיו הערכיות משך כל חייו. לא הסכמנו בחלק מהנושאים אבל תמיד ידעתי להעריך את נחישותו ודבקותו ללכת עם האמת שלו עד הסוף, כמו בחייו כך גם במותו. יהי זכרו ברוך".

שר החינוך, גדעון סער, הביע גם הוא צער על לכתו של נחמן ואמר כי "רון היה חלוץ בעל עוצמה אדירה של חזון ואמונה. בכוח חזונו ומנהיגותו המיוחדת הוא הקים את אריאל שבשומרון והפך אותה לעיר בישראל. רון היה ציוני מובהק, שאהבת ארץ ישראל ומדינת ישראל יקדו בלבו. רון נחמן היה אדם נחוש שעבד ולחם עד יומו האחרון למען הדרך והערכים שבהם האמין. הוא לחם באומץ גם במחלה הקשה, שהכריעה אותו לבסוף, אך מעט מאוד אנשים זוכים, כפי שזכה רון נחמן, להותיר את חותמם באמצעות מפעל חייהם העומד על תילו גם אחרי לכתם".

יו"ר מועצת יש"ע היוצא, דני דיין, אמר כי מועצת יש"ע אבלה על פטירתו של מייסד העיר אריאל ושל ראש העירייה שלה. "רון היה ראש וראשון לראשי הראשויות ביהודה ושומרון, ציוני בכל רמ"ח איבריו ובונה בלתי נלאה של ארץ ישראל", אמר. "מפעלו הענק של רון - העיר אריאל, תהיה לנצח יד לזכרו".

ראש המועצה האזורית שומרון, גרשון מסיקה, הוסיף ואמר כי "רון היה מגדולי בוני ארץ ישראל שבמו ידיו הצמיח עיר ואם בלב השומרון. זוהי בשורה קשה עבורי, להתיישבות ולעם ישראל כולו. אנחנו מתחייבים בדמעות להמשיך את מפעל חייו – בניין השומרון והעיר אריאל".

חנה גולן, שעבדה עם רון נחמן יותר מ- 12 שנים ושימשה במשך תשע שנים כמנכ"לית עיריית אריאל סיפרה: "אריאל איבדה היום את הלב הפועם שלה. העיר איבדה אבא - אני איבדתי את היקר באנשים, חבר אמיתי, שכן ומורה דרך. איש אוהב ארץ ישראל, אריאל נולדה והתפתחה בזכותו ובדמותו. הוא יחסר לנו ,מאוד".

רון נחמן ראש עיריית אריאל. נמרוד סונדרס
"מגדולי בוני ארץ ישראל". נחמן/נמרוד סונדרס

נחמן נולד בשנת 1942 לאב שהיה סגן ראש עיריית נס ציונה, ואם שהייתה בת למייסדי היישוב. הוא בעל תואר ראשון במדעי המדינה ובלימודי עבודה וכן תואר ראשון במשפטים מאוניברסיטת תל אביב. הוא היה ממקימי אריאל ב-1973, וב-1978 התמנה ליו"ר המועצה הראשון של היישוב. עם זאת, בשנת 1979 העביר את השרביט ליעקב פייטלסון וכיהן כסגנו, במקביל להיותו סמנכ"ל רשות השידור. בשנת 1985 נבחר ליו"ר המועצה ומאז הוא עומד בראשות היישוב.

ב-1992 נבחר לכנסת ה-13 מטעם הליכוד, והיה חבר בוועדת הכספים ובוועדת חוקה, חוק ומשפט של הכנסת. לקראת הבחירות לכנסת ה-14 הוצב במקום ה-34 ברשימת הליכוד-גשר-צומת לכנסת, ולאחר התפטרותם של אהוד אולמרט ופיני בדש, ולאור היבחרם לראשי רשויות, נדרש לבחור בין כהונה בכנסת להמשך כהונתו בראשות מועצת אריאל. נחמן בחר להמשיך בתפקידו המוניציפלי, וכיהן בתפקידו עד למותו, למרות מחלתו.

נחמן נאבק כאמור בשנים האחרונות במחלת הסרטן ואף קידם את המודעות למחלה הקשה. במקביל לכהונה בכנסת ה-13 מטעם הליכוד, המשיך כל השנים להיות פעיל פוליטי במפלגה וקידם את נושאי הבנייה ביהודה ושומרון ויש לו חלק נכבד בהפיכתה של אריאל לגוש התיישבות במטרה להשאירה בידי ישראל בכל הסדר מדיני עתידי. בין היתר, לחם להקים את היכל התרבות המקומי בעיר ותקף שחקנים ואמנים אשר סירבו להופיע בו מסיבות פוליטיות. כמו כן קידם בקדנציה האחרונה את הפיכתו של המוסד האקדמי בעיר לאוניברסיטה ובשבועות האחרונים זכה לראות את חזונו מתגשם. "אין לי שום כוונה להיכנע למחלה", אמר לחבריו בשבועות האחרונים, "כפי שניצחנו במאבקים אחרים על אריאל, אנצח גם את הסרטן".

בהכנת הידיעה השתתפו גם טל שלו, פנחס וולף ומיכל רשף

  • עוד באותו נושא:
  • רון נחמן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully