וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מופז באזכרה לליפקין-שחק: "הותרת חלל גדול"

ראשי מערכת הביטחון בעבר ובהווה, ובהם מאיר דגן בהופעה פומבית ראשונה מאז הניתוח בבלארוס, הגיעו לציין 30 למות הרמטכ"ל לשעבר. יורשו: "שילבת תעוזה צבאית בחוכמה מדינית"

קובי אליהו

ראשי מערכת הביטחון בעבר ובהווה, ובהם שר הביטחון אהוד ברק והרמטכ"ל, רב-אלוף בני גנץ, הגיעו היום (שישי) לחלקה הצבאית בבית העלמין בקריית שאול, כדי לחזק את ידי בני משפחתו של הרמטכ"ל לשעבר, רב-אלוף (במיל') אמנון ליפקין-שחק, במלאת 30 למותו. מי שבלט בנוכחותו באירוע היה ראש המוסד לשעבר, מאיר דגן, עבורו הייתה זו ההופעה הפומבית הראשונה מאז עבר ניתוח להשתלת כבד בבלארוס באוקטובר האחרון.

טלי ליפקין שחק ומאיר דגן באזכרה לרמטכ"ל לשעבר אמנון ליפקין-שחק, 18 בינואר 2013. נמרוד סונדרס
הופעה פומבית ראשונה מאז הניתוח. מאיר דגן עם אלמנתו של ליפקין-שחק, טלי/נמרוד סונדרס

יו"ר האופוזיציה, שאול מופז, שהחליף את ליפקין-שחק בלשכת הרמטכ"ל, נשא דברים באירוע. "אנשים טובים אפשר לזהות לפי העיניים", אמר. "יש להם משהו שאין לאחרים. לך אמנון, היו העיניים הטובות מכולן. היו לך עיניים שיכלו לדבר שיחות שלמות, עמוקות וחכמות. העיניים שלך ידעו גם לראות מה נכון ומה לא. השיח סביבך היה אמנון, שתמיד ידעת את התשובה הנכונה. העיניים שלך ראו את הנסתר מעיני רבים אחרים". מופז התייחס גם לעמדותיו המדיניות של ליפקין-שחק ולפעילותו בתחום זה בזמן כהונתו כרמטכ"ל, ואמר: "הבנת שכדי להשיג שלום צריך לדעת להתפשר, ולמצוא את האיזון הנכון בין האינטרסים שלנו לשל אויבנו. היה לך שילוב של תעוזה צבאית וחוכמה מדינית. תמיד האמנת שכשצריך להילחם צריך לנצח. את מחיר המלחמה הפכת לגורם מרכזי במשא ומתן עם הסורים והפלסטינים, כדי לשמור על האינטרסים של ישראל".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
אזכרה לרמטכ"ל לשעבר אמנון ליפקין-שחק, 18 בינואר 2013. נמרוד סונדרס
שר הביטחון לשעבר יצחק מרדכי, הרמטכ"ל גנץ וסגנו אייזנקוט באזכרה/נמרוד סונדרס

בדבריו פנה מופז גם לאלמנתו של ליפקין-שחק, טלי, ואמר לה: "טלי היקרה, אנשים גדולים משאירים אחריהם חלל גדול. צר לי ואין מילים בפי, ולא מרפא לפצע ולכאב אך הביטי סביבך על החברים שבאו והתקבצו היום מכל קצוות הארץ; אנשי ימין שמאל דתיים חילונים מזרחיים ואשכנזים, שותפים ויריבים פוליטיים. כולם באו לחלוק כבוד לאמנון שלך, לאמנון שלנו".

ראש אמ"ן, אלוף אביב כוכבי, אמר באירוע: "באנו למשוך את הרגע ולומר לך - אנחנו חייליך, כל מי שפיקד ואהבת החיילים והיחידה היו נר לרגליו, יודע שמכל אמות המידה, הערכת החיילים היא הנחשבת מכל. חייליך שהתייצבו כאן מייצגים עשורים במסע חייך, שנע בין כל הצמתים המדממים שידעה מדינת ישראל. את מורכבות המזרח התיכון פירקת והרכבת למודל פשוט יותר. משנה סדורה, לא יומרנית ונחושה. עזבת את החטיבה, אך שמך נותר מהדהד על צמרות האקליפטוסים. והיום את האקליפטוסים החליפה חוכמת ההמון שלכדה את אשיותך. כל מילה שנאמרה עליך, העידה על העם לא פחות מעליך".

אזכרה לרמטכ"ל לשעבר אמנון ליפקין-שחק, 18 בינואר 2013. נמרוד סונדרס
אזכרה לרמטכ"ל לשעבר אמנון ליפקין-שחק, 18 בינואר 2013/נמרוד סונדרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully