וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במלאות 30 למותו: החברים נזכרו ברמטכ"ל לשעבר

17.1.2013 / 23:15

במהלך הטקס לזכרו של ליפקין-שחק, שנערך בישיבת מאיר הראל במודיעין, הוסר הלוט מעל לוח הנצחה לזכרו. השר יעלון: "גם ברגעיו האחרונים מה שהעסיק אותו היה עתיד המדינה"

צילום: עומר מירון, עריכה: טל רזניק

במלאות שלושים לפטירתו של הרמטכ"ל לשעבר, רא"ל אמנון ליפקין-שחק, שהלך לעולמו לאחר מאבק ממושך במחלת הסרטן, נערך הערב (חמישי) טקס לזכרו בישיבת מאיר הראל שבמודיעין, שאותה סייע להקים. במהלך האזכרה הוסר הלוט מעל לוח ההנצחה החדש שנקבע במקום לזכרו. בהמשך נאמרו דברים לזכרו של הרמטכ"ל ה-15 על ידי ראש הישיבה, הרב אליעזר שנוולד, השר משה יעלון, ראש עיריית מודיעין חיים ביבס, הרב יעקב ציקוטאי ונציג המשפחה.

טקס אזכרה במלאת 30 יום לפטירתו של אמנון ליפקין שחק, ינואר 2013. נמרוד סונדרס
לוח ההנצחה החדש לזכרו של ליפקין-שחק בישיבה במודיעין, הערב/נמרוד סונדרס

שנוולד, שהכיר את ליפקין-שחק לאחר ששכל את אחיו מאיר, תיאר את גדלות רוחו של הרמטכ"ל לשעבר ואת האכפתיות והאנושיות שגילה כלפי משפחתו לאחר נפילת אחיו. בדבריו תיאר שנוולד כיצד מדי שנה קיבלו הוריו טלפון בערב ראש השנה וביום הזיכרון. לדבריו, התעניינותו של ליפקין-שחק לא הייתה מהפה לחוץ, אלא התעניינות כנה ואמיתית.

בעקבות הקשר שנוצר, עלה לפני מספר שנים הרעיון להקים ישיבה במודיעין. שנוולד פנה אל ליפקין-שחק, וזה נרתם באופן מיידי וסייע להקמתה, "למרות שזה לא נראה אופייני לו". לדברי שנוולד, "אף פעם לא שאלתי אותו מדוע הוא נרתם למשימה, אבל בעיניי דווקא בימים אלו, לקראת הבחירות, כשיש הבלטה כל כך גדולה בין המגזרים, אני חושב שדמותו של אמנון צריכה ללמד אותנו שלמרות שלכל שבט יש את המאפיינים שלו - הוא המודל שלנו לאופן שבו מחברים בין המשותף לכולם, שהוא כל כך רב על המפריד".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
בוגי יעלון באזכרה במלאת 30 יופ לפטירתו של אמנון ליפקין שחק, ינואר 2013. נמרוד סונדרס
תיאר את התחנות שבהן שירת תחת פיקודו של ליפקין-שחק. יעלון/נמרוד סונדרס

בהמשך סיפר ראש הישיבה כי "הגבורה של אמנון לא הייתה רק בשדה הקרב. לא פחותה מכך היא הגבורה האזרחית, לעשות ולפעול על פי מה שאתה מאמין ולדעתי בשדה האזרחי הגבורה גדולה יותר".

השר יעלון תיאר בפני המשתתפים את התחנות שבהן שירת תחת פיקודו של ליפקין-שחק, ואמר "מאז הלך מאיתנו, דובר רבות על אמנון הלוחם עז הרוח, על אמנון המפקד, אמנון הרמטכ"ל, אמנון השר, ובשורה התחתונה על אמנון האדם. כי אמנון שהכרתי היה בראש ובראשונה אדם. איש של אנשים, חבר אמת שתמיד היה שם בשביל מכריו ופקודיו, אכפתי, מסור, נטול גינונים, אדם שפיו ולבו שווים".

משפחת ליפקין שחק באזכרה במלאת 30 יופ לפטירתו של אמנון ליפקין שחק, ינואר 2013. נמרוד סונדרס
בני משפחתו של ליפקין-שחק, הערב/נמרוד סונדרס

בהמשך תיאר יעלון את מלחמתו של ליפקין-שחק במחלת הסרטן וסיפר על פגישתם האחרונה, יומיים לפני פטירתו. "בשנים האחרונות נאבק אמנון במחלת הסרטן, וגם את זה הוא עשה בגבורה ובאצילות", סיפר יעלון. לדבריו, "הוא התעקש לשמור על החיוניות שאפיינה אותו כל כך וסירב להישבר למרות הקשיים העצומים והסבל הרב. גם ברגעיו האחרונים מה שהעסיק את אמנון היה עתידה של המדינה, על זה נסובה השיחה".

במהלך האזכרה הוקרנו שני סרטים בהם נראה ליפקין-שחק מברך את הישיבה ומדבר על חשיבות טקס בר המצווה שכל ילד צריך לעבור. בישיבה נערכים מידי שנה מפגשי הכנה לבר מצווה, שבהם לומדים עשרות נערים על המסורת. לאחר פטירתו של ליפיקן-שחק, הוחלט בישיבה להנציח אותו דרך סדרת המפגשים, ולקרוא לפרויקט על שמו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully