וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נוסתה בהצלחה: "חודרת הבונקרים" מוכנה לאירן?

לאחר ניסוי מוצלח הודיעו כי "הפצצה מסוגלת לחדור ביעילות רבה אל תוך מטרות הקבורות עמוק באדמה". ההערכות הן כי היא תשמש את ארה"ב אם תתקוף מתקני גרעין באירן

צילום: סרטונים שהועלו לרשת, עריכה: מיכאל ברגמן, קריינות: לירון בארי

המאמצים לשיפור "חודרת הבונקרים", מפצחת הבונקרים הכבדה ביותר המיוצרת בארצות הברית - הצליחו, כך אמר מנהל תחום הבדיקות בפנטגון, מייקל גילמור. הפצצה השוקלת כ-13,600 קילו, נוסתה על ידי חברת בואינג – כך דווח ביום שני ב"בלומברג". "הנשק החדש מסוגל לחדור באפקטיביות רבה אל תוך מטרות הקבורות עמוק באדמה", דיווח גילמור בדו"ח לקונגרס. גורמים רשמיים בפנטגון אמרו כי אפשר שהפצצה החדישה תשמש את ארצות הברית אם תחליט לתקוף את מתקני הגרעין באירן, אשר חלקם קבורים בבונקרים מתחת לאדמה.

בעוד גילמור לא ציין מה יהיה השימוש הספציפי של הפצצה, הוא אמר כי היא מיועדת לפגוע במטרות "אשר דורשות לחדור לעומק רב" ואשר "ממוקמות במתקנים המאובטחים היטב". הבדיקות שנערכו העלו את הדיון הציבורי ביכולות הפצצה מאז תחילת השנה שעברה, אז חשף הפנטגון את הצורך במקצה שיפורים. בניסוי האחרון הטיל מפציץ-חמקן מסוג B2 חמש פצצות על חולות ניו מקסיקו מחודש יוני עד אוקטובר, כך על פי הדו"ח של גילמור לפנטגון, שהוגש לקונגרס בסוף השבוע שעבר.

לאחר פגישתם של נשיא ארצות הברית אובמה וראש הממשלה נתניהו במרץ 2011, הכחיש הבית הלבן דיווחים ולפיהם השניים שוחחו על הספקת פצצות חודרות-בונקרים לישראל ומטוסי תדלוק שיוכלו לשמש במתקפה אפשרית באירן. דובר הבית, ג'יי קרני, אמר כי "בפגישה לא עלה כל הסכם ולא גובשה כל הסכמה". באותה השנה פורסמו מספר תחקירים בעיתונות האמריקנית והבריטית על האפשרויות לתקיפת מתקני הגרעין באירן על ידי חיל האוויר הישראלי או האמריקני. התחקירים העלו את המחסור בפצצה שיודעת לחדור אל מעמקי הבונקרים המבוצרים שנחצבו בהרים, פער שלו צפויה הפצצה החדשה לתת מענה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully