וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: ניסוי מוצלח בפצצה חודרת בונקרים חדשה

2.9.2012 / 18:53

חברת "בואינג" הודיעה כי השלימה בהצלחה סדרת ניסויים בפצצה המתקדמת, שתאפשר לכלי הטיס להטיל אותה ממרחק הגדול פי שלושה מהמרחק המבצעי הנוכחי וכך לשמור על חשאיות

צילום: סרטונים שהועלו ליוטיוב, עריכה: מיכאל ברגמן, קריינות: אביב אברמוביץ'

חברת "בואינג" השלימה בשבוע האחרון סדרת ניסויים ראשונה מסוגה של פצצות חודרות בונקרים מסוג JDAM המאפשרות לכלי הטיס להטיל אותן ממרחק הגדול פי שלושה מהמרחק המבצעי הנוכחי. משמעות הדבר, טוענים מומחים בתחום התעופה, היא הפחתה משמעותית בסיכון לכלי הטיס, שכן יתאפשר לו לחוג מעל יעד התקיפה בגובה רב יותר ולהינצל מחשיפתו על ידי האויב ומפגיעת טילים נגד מטוסים. בכך, למעשה, תישמר החשאיות שבתקיפה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תשמור על החשאיות שבתקיפה. הפצצה המתקדמת/מערכת וואלה!, צילום מסך

הפצצה החדשה, מסוג ER, שפותחה על ידי חברת "בואינג" בשיתוף עם אוסטרליה, מוגדרת כאחת הפצצות המתקדמות בעולם ומסוגלת לחדור בונקרים לעומק של עשרות מטרים. משקלה של הפצצה, שעם הטלתה פורשת כנפי דאייה לעבר המטרה, הוא כ-225 קילוגרמים והיא כוללת בתוכה חיישני לייזר המסייעים לדיוק בפגיעה במטרה. הפצצה המתקדמת כוללת גם יכולת הגנה מפני שבשי GPS, שהפכו לאיום ממשי עבור הפצצות החכמות. בנוסף, על פצצה מותקן מכ"ם המאפשר לה לפעול בכל תנאי מזג האוויר.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פריצת דרך במרוץ לפיתוח פצצות חודרות בונקרים/מערכת וואלה!, צילום מסך

דבי ראב, סגנית נשיא ומנכ"לית חטיבת הטילים והמל"טים של החברה הסבירה כי "פיתוח הטכנולוגיה המתקדמת, היעילה והחסכונית הושג באמצעות שיתוף פעולה הדוק עם אוסטרליה". לדבריה, הפצצה החדשה נותנת "מענה מבצעי לדרישות ההולכות וגוברות של שדה הקרב המודרני". "הודות ליכולות החדשות, יוכל חיל האוויר האוסטרלי לתקוף מטרות הרחק מטווח האויב, וכן לתקוף מטרות רבות יותר במספר קטן יותר של גיחות", הוסיפה.

חברת בואינג, מפתחת פצצות ה- JDAM ייצרה משנת 1998 למעלה מ-238,000 פצצות חכמות מסוגים שונים, עבור 26 צבאות בעולם, בהם חיל האוויר הישראלי. הפיתוח האחרון מהווה פריצת דרך במרוץ של חברות רבות בעולם לפיתוח פצצות חודרות בונקרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully