וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דניאלה וייס הורשעה בהפרעה לשוטר בפינוי בחברון

יהושע בריינר

16.1.2013 / 14:36

בארוע שהיה ב-2008, סירבה מי שנחשבת לאחת ממנהיגות המתנחלים להתפנות מבית המריבה, למרות שהמקום הוגדר כשטח צבאי סגור. וייס: "מצרה על ההחלטה, אשקול לערער"

פעילת הימין דניאלה וייס הורשעה הבוקר (רביעי) בבית משפט השלום בירושלים בהפרעה לשוטר בעת מילוי תפקידו, בעקבות סירובה להתפנות מבית המריבה בחברון בדצמבר 2008, כשנשכבה על הארץ וסירבה לעזוב את המקום. וייס, לשעבר ראש המועצה המקומית קדומים, שנחשבת לאחת המנהיגות האידיאולוגיות של נוער הגבעות, הורשעה כי הגיעה לבית המריבה ולאחר שהחל הפינוי ביקשו ממנה מספר שוטרים לעזוב את המקום, אך אלו נתקלו בסירוב. ארבעה שוטרים נאלצו להרים אותה ולעצור אותה. וייס אף קיבלה צו הרחקה מנהלי מאזור חברון. במשפטה הכחישה את הטענות, אולם בית המשפט לא קיבל את גרסתה.

בית המשפט פסק: "בית המריבה שייך למתנחלים". רויטרס
וייס הפריעה לשוטרים בעת מילוי תפקידם, שעה שפינו את הבית. בית המריבה בחברון/רויטרס

כאמור, ב-2008 פרצו עשרות מתנחלים לבית בחברון, שזכה לשלל כינויים - החל מ"בית המריבה", דרך "בית השלום" ועד ל"בית החום", ולאחר החלטת בג"ץ הוחלט לפנות את המבנה עד להכרעה בשאלת זהות הבעלים החוקיים של המבנה. וייס הגיעה למקום על מנת לתמוך בדיירים ואולם על אף שהוצא לאזור צו שטח צבאי סגור, היא שהתה בו וסירבה להתפנות לאחר שהחל פינוי המבנה.

במהלך המשפט העידו בין היתר מי שפיקד אז על אוגדת יהודה ושומרון, האלוף כיום נועם תיבון, השוטרים המפנים, תושבי היישוב היהודי בחברון - ואף הרב עוזי שרבף, רב כולל כיום ולשעבר אחד מחברי המחתרת היהודית. מעדויות השוטרים עלה כי בעת שבלשי המשטרה ביקשו מווייס להתלוות אליהם, היא סירבה ומרגע שהודיעו לה כי היא מעוכבת, היא השתטחה על הרצפה וצוות אחר נשא אותה מהמבנה. וייס טענה כי היא לא התנגדה ובכל זאת הכוחות במקום הפעילו כח רב.

וייס: "כואב שמנסים להעניש את מי שהגן על רכושו"

"עדויות השוטרים תואמות זו את זו וגרסתה הועלתה לראשונה בבית המשפט", כתבה השופטת מאק-קלמנוביץ'. לדבריה, "לשוטרים הייתה סמכות להוציא את וייס מהמקום כחלק מהליך הפינוי, היא סירבה להתפנות על אף קיומו של צו שטח צבאי סגור ועל אף שהחל הליך הפינוי. בנסיבות אלה ניתן היה לאכוף עליה לצאת מהבית. בנסיבות המתוארות התקיימה הדרישה של חשד לביצוע עבירה העלולה לסגן את שלומו או את שלום הציבור וסמכות העיכוב קמה". עונשה של וייס ייקבע בדיון אחר.

יצוין כי לפני כשלושה חודשים קיבל בית המשפט המחוזי את טענת המתנחלים ואישר כי הזכויות בבית המריבה שייכות להם, ואולם הפלסטינים ערערו על ההחלטה והסוגיה תוכרע בבית המשפט העליון. "אני מצרה מאוד על החלטת בית המשפט, דווקא עכשיו כשאנחנו יודעים שהבית נרכש כדת וכדין ורק באחרונה אישר שר הביטחון את כניסת היהודים למבנה", אמרה הבוקר וייס בתגובה. "כואב מאוד שעדיין מנסים לזנב ולהעניש את מי שניסה להגן על רכושו. הצורה התקיפה שבה פעלה התביעה במשפט יצרה אווירה פוליטית שבגללה הורשעתי. נשקול לערער על ההחלטה", הוסיפה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully