וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אישום: שדדו כ-20 אלף שקלים מקבצנית קשישה בבירה

16.1.2013 / 12:05

ארבעה תושבי ירושלים וביתר עלית נאשמים כי נעזרו במידע שהיה ברשות אחד מהם, העובד בתור עוזרו של אחיינו של הקשישה – חבר במועצת העיר – על מנת לגנוב את כספה

ארבעה תושבי ירושלים וביתר עלית הואשמו היום (רביעי) בבית המשפט המחוזי בבירה בשוד אלים ומתוכנן היטב של כ-20 אלף שקלים מקשישה המקבצת נדבות למחייתה בעיר העתיקה בירושלים. הארבעה, דוד ירושלמי, אביתר כהן, יהונתן מחמלי ויוסף דלאל, נאשמים כי ניצלו את קשריו של מחמלי עם הקשישה, לונה (לבנה) כהן בת 77. כהן היא דודתו של הרב שמואל יצחקי, חבר מועצת העיר, שמחמלי משמש כעוזרו.

במסגרת עבודתו של מחמלי, הוא הסיע במספר הזדמנויות את לונה כהן למקומות שונים, בין היתר לבנק לצורך הפקדת כספים בחשבונה. זמן קצר לפני יום השוד בחודש שעבר, שוחחה עמו הקשישה ומסרה לו שברשותה כסף רב וכי היא מבקשת את עזרתו בהפקדת הכסף. על פי כתב האישום, מחמלי מסר לדוד ירושלמי שיש להגיע אליה במהירות, בטרם ייאלץ לסייע לה להפקיד את הכסף. בנוסף, מסר לו כי היא אוהבת תכשירי רחצה ותמרוקים וכדאי לשוחח איתה על כך כדי לרכוש את אמונה.

"הפילו את הקשישה לארץ וחטפו את תיקה"

מכתב האישום עולה כי ביום השוד נסעו הנאשמים לעיר העתיקה. יוסף דלאל שוחח עם המתלוננת, ומסר לה שטר של 200 שקלים. בנוסף, אמר לה כי ברצונו להעניק לה תכשירי רחצה ותמרוקים הנמצאים במכוניתו. במקביל, רכש אביתר כהן סבונים ושמפו ואסף את המתלוננת ואת דלאל במכונית. דוד ירושלמי, שתוכנן להצטרף למעשה השוד, עמד בהמשך הרחוב על מנת שיעלה כטרמפיסט לאחר שהקשישה תיכנס לכלי הרכב.

לאחר מכן, על פי כתב האישום, מסרו אביתר כהן ודלאל לקבצנית את התמרוקים וסיכמו עמה שיסיעו אותה לבית האבות בו היא מתגוררת. מיד אחר כך, נטען כי הם אספו את דוד ירושלמי שהתיישב לצדה במושב האחורי. במהלך הנסיעה לחץ אביתר כהן על דוושת הבלם ואמר לקשישה כי יש "פנצ'ר בגלגל". אחר כך, הוא עצר את המכונית סמוך לגן הפעמון שבעיר, ושלושת הנאשמים והקשישה יצאו ממנה.

לאחר מספר דקות, נכתב בכתב האישום, חזר כהן אל המכונית, וירושלמי דחף את הקשישה ומשך את תיקה מידה. כתוצאה מהדחיפה, היא נפלה על הרצפה ונחבלה. מפרטי כתב האישום עולה כי בשלב זה נמלטו שלושת הנאשמים מהמקום במכוניתם לכיוון תל אביב, כשהתיק בידם. בתיק נמצאו כסף מזומן בסך של כ-20 אלף שקלים והמחאות שונות. ירושלמי נאשם כי קרע את ההמחאות וזרק את התיק מחלון המכונית. לאחר מכן, הוא חילק את הכסף בין הנאשמים. למחרת, כך נטען, הוא מסר למחמלי את חלקו בגין מסירת המידע שאפשר את השוד.

מעיריית ירושלים נמסר: "הובא לידיעת העירייה כי נפתחה נגד העובד חקריה פלילית. העובד יוזמן לשימוע כמקובל במקרים מסוג זה".

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully