וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דגים טורפים נתפסו בנתב"ג; כבשים הוברחו מהשטחים

רמי שני

14.1.2013 / 6:13

פקחי משרד החקלאות תפסו משלוח של כאלף דגים פולשים האסורים לייבוא, בין היתר מסוג דג תנין וראש נחש אדום; בתוך כך 82 כבשים ללא פיקוח וטרינרי נתפסו בצפון בדרכם לשחיטה

נתפסו ברשת: פקחי השירותים הווטרינריים של משרד החקלאות בשיתוף פקחי אגף הדיג במשרד תפסו אתמול (ראשון) בנמל התעופה בן גוריון שני משלוחי ענק של יותר מ-1,000 בעלי חיים ימיים האסורים לייבוא, שהוברחו לישראל בתוך משלוחים תמימים לכאורה של דגי נוי. המשלוחים הגיעו ארצה ממדינות המזרח דרך נמל התעופה בן גוריון ובתוכם נמצאו דגים מסוג פיקוק באס, דגי ראש נחש אדום, דגי תנין, דגי זהב של מים קרים ועוד מאות דגים מסוגים שונים שלא מאושרים לייבוא.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הוברחו בתוך משלוחים תמימים של דגי נוי. דגים טורפים שנתפסו בנתב"ג, אתמול/מערכת וואלה!, צילום מסך

דגי ראש נחש אדום, דגי פיקוק באס ודגי תנין אסורים לייבוא בשל היותם דגים טורפים ואגרסיביים מאוד העשויים להשמיד אוכלוסיות דגים מקומיות, ומסוגלים להתקיים גם בתנאים קשים וירודים במיוחד. באחד המשלוחים נתפסו 25 דגי ראש נחש אדום, הנחשב לדג פולש אגרסיבי מאוד, שיכול להתקיים גם בתנאים קשים. בעולם נחשב מין זה לכזה המשתלט על אזורי מחיה שלמים ופוגע במאזן הביולוגי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נחשב למין אגרסיבי במיוחד המשמיד זנים מקומיים. ראש נחש אדום/מערכת וואלה!, צילום מסך

בנוסף, נתפסו 80 דגי פיקוק באס שמקורם בדרום אמריקה, ונצואלה וברזיל, הנחשבים גם הם לדגים פולשים ואגרסיביים מאוד, השניים בגודלם במשפחת הציקלידים. מין זה מסוגל להגיע בטבע לגודל של עד 90 סנטימטרים, ובאקווריום עד 75 סנטימטרים. כמו כן מין זה נוהג לטרוף את כל הדגים הקטנים ממנו. המשלוח השני הוברח בארגז בעל "דופן כפולה" ובו 60 דגי תנין, הנחשב למין אגרסיבי מאוד שמגיע לגודל של עד מטר וחצי וניזון מדגים ועופות מים.

בתוך כך, בעקבות מידע מודיעיני מקדים תפסו פקחי היחידה המרכזית לאכיפה וחקירות של משרד החקלאות אתמול בבוקר משאית בכביש 6, סמוך למחלף עירון, ובתוכה 82 כבשים שהובלו משטחי יהודה ושומרון. המשאית נתפסה בדרכה לצפון הארץ, במטרה להעביר את הכבשים לשחיטה ולמכירת הבשר. עוד עולה כי מקורם של הכבשים ברשות הפלסטינית, וכי כבשים אלו גודלו ללא פיקוח וטרינרי, ועל כן הם מהווים סכנה משמעותית לבריאות הציבור.

מהחקירה הראשונית של הנהג עולה כי מדובר ברשת של מבריחים שביצעה לפני כשש שנים עבירות דומות והורשעה בזמנו. לאחר שש שנים של "תרדמת", נראה כי רשת המבריחים חזרה לפעול. הנהג הודה בחקירתו בעבירות המיוחסות לו, ותיק משפטי נפתח נגדו ביחידה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully