וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"האב רדף אחרי המורה, הצמידו לקיר והכה אותו"

13.1.2013 / 17:38

תלמידי חטיבת הביניים "השחר" שבו היום ללימודים לאחר תקיפת המורה במוסד החינוכי לכאורה על ידי אב לתלמיד. מנגד, אביו של אחד התלמידים טען: "הסיפור יצא מפרופורציה"

צילום: שלומי גבאי, עריכה: יאיר דניאל

תקיפת מורה חטיבת הביניים "השחר" בהוד השרון שאירעה ביום שישי הפכה לשיחת היום בקרב תלמידי ומורי המוסד החינוכי. התלמידים סיפרו היום (ראשון) כי מוריהם שוחחו עמם על המקרה שבו על פי החשד אב לתלמיד הכה את המורה כיוון שהוא החרים לבנו את הטלפון הנייד במהלך השיעור.

"התלמיד הוציא את הטלפון שלו בזמן המבחן כיוון שהוא סיים אותו", סיפרה אחת התלמידות. "המורה אמר לו להכניס אותו והוא הוציא את זה שוב. יש אצלנו בבית הספר חוק שקובע כי אם זה קורה פעמיים - מחרימים את המכשיר לכל היום". התלמידה הוסיפה כי התלמיד צלצל לאבא שלו וזה הגיע וביקש מהמורה שייצא מהכיתה כדי לדבר איתו. תלמיד אחר בשכבה סיפר כי "האב תפס אותו מהצוואר והוציא אותו החוצה ללוקרים ואמר לו להחזיר לו את הטלפון. אחרי השיעור האבא חיכה במסדרון, רדף אחרי המורה והכניס לו אגרוף". התלמידים סיפרו כי בשלב זה ניסו מורים אחרים להפריד בין הצדדים ואף הזמינו משטרה. "האבא הזה הדביק אותו לקיר ונתן לו אגרופים", סיפרה התלמידה.

בית ספר "השחר" בהוד השרון, ינואר 2013. שלומי גבאי
בית הספר שבו אירעה התקיפה/שלומי גבאי

אמש הורה בית משפט השלום להאריך בשלושה ימים את מעצרו של האב. האב אמר בדיון כי הוא מביע צער על המקרה. "אני לוקח את כל האשמה עליי, זה היה רגע של חולשה", אמר. "זה שנתיים שהוא מציק לבן שלי ואף אחד לא התערב בזה. זה לא היה צריך להגיע למצב הזה, אני מתנצל על מה שקרה". מהדיון בהארכת המעצר עולה כי האב הודה שהיה מגע פיזי ביניהם אך טען כי המורה מתאר את שאירע בצורה מוגזמת. נציג המשטרה בדיון טען כי קיים חשש לשיבוש החקירה מצד האב ולכן הם דרשו להאריך את מעצרו בארבעה ימים. בא כוחו של האב, עורך דין ירון לונדון, אמר בדיון כי מדובר באדם ללא עבר פלילי. "הטענה של מסוכנות מרחיקת לכת", אמר. "המקרה שקרה, יש כאן רקע לעניין הזה וזה לא התחיל באותו יום, זה סוג של קש ששבר את גב הגמל. מרשי פנה אליי ואמר שאלימות זה לא פתרון לשום דבר". עוד הוסיף העו"ד כי "הנסיבות האישיות שלו לא פשוטות. האיש מגדל את ילדיו, אשתו נכה מאה אחוז והוא מטפל בה יום יום".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

"התקיפה משקפת תופעה רחבה יותר"

תלמיד נוסף, בכיתה ח', שהיה עד לאירוע סיפר כי "האבא תפס אותו בחולצה וצעק עליו. הוא הרים אותו מהחולצה והרביץ לו. המורה אמר לאחת המורות שתזמין משטרה. האבא לא נתן לו מכה כזאת רצינית". הורי תלמידים שהגיעו לחטיבה כדי לאסוף את ילדיהם ידעו גם הם לספר על שאירע. אביו של אחד התלמידים סיפר כי נראה היה שהסיפור יצא מפרופורציה. "הבן שלי ראה מה שקרה ואמר שהמורה עשה הצגה. בכלי התקשורת אמרו שהאב האלים תקף את המורה המסכן, אבל הבן שלי אמר שהוא נתן לו טפיחה קטנה. אז הוא נגע בו, נכון, אבל המורה עשה הצגות. הזמינו אמבולנס כדי לנפח את זה, הבן שלי אמר שהילדים האחרים התפקעו מצחוק". אורית הולנדר, שבתה לומדת עם התלמיד שאביו חשוד בתקיפה, טענה מנגד כי "גם אם זו הייתה רק דחיפה, אסור שזה יקרה. צריך להבהיר את זה כדי שכל הורה במדינה יחשוב פעמיים לפני שהוא נכנס לבית ספר או לכל מקום אחר. אני לא מאמינה שהאבא הזה חשב שזה יהפוך לכזה סיפור. זה מוסד חינוכי וצריך להראות לילדים שזה לא בסדר". אחת התלמידות סיפרה כי מדובר במורה טוב ומוערך שמרכז את אחת הפעילויות בבית הספר בשעות אחר הצהריים. הוא יוצא אתנו לטיולים, הוא מורה ממש נחמד שאכפת לו מכל תלמיד".

שר החינוך, גדעון סער, שוחח היום עם המורה שהותקף, חיזק אותו והביע בפניו תקווה כי ישוב במהרה לעבודתו. השר אמר כי הוא רואה בחומרה את האלימות שהופעלה כלפי המורה והוסיף כי הוא מקווה שטיפול המשטרה במקרה יהיה מהיר ויעיל.

יושבת ראש ועדת החינוך בכנסת, ח"כ עינת וילף, אמרה כי "מקרה התקיפה, שבו האב חשב שהוא מסייע לבנו, הינו חמור. הוא משקף תופעה רחבה יותר ויש להשתמש במקרה הזה כדי להסדיר באופן ברור וחד משמעי את מעמדם של ההורים במערכת החינוך, לטובת כל הנוגעים בדבר". וילף הוסיפה כי "יש להגדיר גם נושאים שלגביהם הורים לא יוכלו לפנות למורים ובראש ובראשונה – ציונים ובחינות". מועצת התלמידים והנוער הארצית גינתה את מקרה התקיפה. "המקרה המדובר, בהתאם לעובדות שהובאו לידיעתנו, הוא חמור במיוחד הן משום הדוגמה הבלתי חינוכית שהוא נותן לתלמידים והן משום שמדובר באירוע שמערער את נורמות ההתנהגות בבית הספר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully