וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: ישראלי הסתנן למצרים וביקש מקלט מדיני

ניר יהב

12.1.2013 / 16:55

האתר המצרי "אל-אהראם" דיווח כי אחמד דעיף, ערבי-ישראלי שעבד כטבח בתל אביב, סיפר בחקירתו בנואיבה כי נמלט "משום שלא חש שם בטוח". בעבר נעצר בלבנון לאחר ששחה לתחומה

אתר החדשות המצרי "אל-אהראם" דיווח בצהריים (שבת) כי ערבי-ישראלי שהסתנן למצרים דרך מעבר טאבה, נעצר על ידי השלטונות בסיני ונחקר כעת על ידי הפרקליטות בעיר נואיבה. לפי הדיווח, הנסמך על מקורות ביטחוניים בכירים במעבר טאבה, העצור הוא אחמד דעיף, בן 33, שעבד כטבח ומתגורר בתל אביב. עוד דווח כי דעיף סיפר בחקירתו כי נמלט מישראל "משום שלא חש שם בטוח" וכי ביקש מקלט מדיני במצרים.

מעבר הגבול בטאבה. רן שאולי,
העצור נחקר כעת בנואיבה. מעבר הגבול בין ישראל ומצרים בטאבה/רן שאולי

לפי הדיווח, בחקירתו אמר דעיף כי החליט לברוח מישראל בשל היחס הרע מצד השלטונות הישראליים. עוד נמסר כי הוא היה ללא מסמכים מזהים כשהסתנן לסיני. הפרקליטות בנואיבה הורתה לעצור אותו למשך ארבעה ימים על מנת לחקור אותו בחשד להסתננות בלתי חוקית לתוך מצרים.

עד כה לא ברור לחלוטין אם אכן מדובר בדעיף, אשר נעצר בחודש ספטמבר 2011 על ידי צבא לבנון לאחר שחצה בשחייה את הגבול, כשצלל והגיע מנהריה אל אזור נאקורה. הוא הושב לישראל במרץ 2012 דרך מעבר ראש הנקרה. דעיף נתפס כשהוא לובש חליפת צלילה ונלקח לחקירה על ידי כוחות הביטחון הלבנוניים. כאמור, בחודש מרץ האחרון הוא שוחרר והוחזר לישראל.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"אמר דברים לא הגיוניים בחקירה". אנדריי פשניצ'ניקוב העצור במצרים/מערכת וואלה!, צילום מסך

כזכור, מאז סוף החודש שעבר עצור במצרים אנדריי פשניצ'ניקוב, צעיר ישראלי שנלקח לחקירה לאחר שנחשד כי עבר את הגבול לסיני באופן בלתי חוקי. לפני כשבוע וחצי החליטה הפרקליטות במצרים להאריך את מעצרו של פשניצ'ניקוב ב-15 יום נוספים על מנת להשלים את החקירה. גורם מצרי בכיר אמר ביום הארכת המעצר כי פשניצ'ניקוב עדיין נחקר בסיני ולא הועבר לקהיר – בניגוד לדיווחים שונים – וכי "הוא אומר דברים לא הגיוניים בחקירה". עוד טען הגורם כי מחקירתו לא עולה כי הוא מרגל. "הוא יועבר לקהיר רק אם יתברר שהוא מרגל ישראלי. כרגע אנו רואים בו מסתנן", אמר הגורם.

יחד עם זאת, בשבוע שעבר דיווח העיתון המצרי "אל מסריון" כי פשניצ'ניקוב דווקא יועמד לדין בגין ריגול לטובת ישראל, ולאחר מכן יוחזר בעסקה שתכלול שחרור אסירים מצרים שכלואים בישראל. העיתון ציטט גורם מצרי שאמר כי המשפט שיתקיים נגד הישראלי יביא להגדלת הסיכויים שישראל תסכים לעסקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully