וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אילו סודות מדינה שיודע קפטן ג'ורג' מנסים להסתיר?

גלעד גרוסמן

11.1.2013 / 13:09

בית המשפט ידון בשבוע הבא בבקשת הפרקליטות לאסור פרסום תגובת חוקרו לשעבר של מוסטפא דיראני לכתב ההגנה של המדינה במסגרת התביעה שהגיש. הסיבה: סודיות המסמכים

אילו סודות מכיר קפטן ג'ורג', חוקרו לשעבר של מוסטפא דיראני, שהמדינה אינה מעוניינת שייחשפו? הפרקליטות ביקשה השבוע מבית המשפט המחוזי בתל אביב להוציא צו איסור פרסום על תגובה שהגיש ג'ורג' לכתב ההגנה של המדינה במסגרת התביעה שהגיש נגד משרד הביטחון, בטענה כי היא כוללת מסמכים סודיים והתייחסות לעניינים מסווגים. בתגובה טען קפטן ג'ורג' כי מדובר בחוצפה ועזות מצח לשמה.

לפני כשנה הגיש ג'ורג' תביעה בגובה של כשישה מיליון שקלים נגד משרד הביטחון, בטענה שהופקר לאחר שדיראני טען כי אנס אותו בחקירה. דיראני נחטף על ידי ישראל ב-1994, במטרה לנסות ולדלות ממנו מידע על גורלו של הנווט השבוי רון ארד. בהמשך טען ג'ורג' כי נגרמה לו נכות נפשית.

הפרקליטות הגישה לאחרונה כתב הגנה ובו נטען בין השאר כי ג'ורג' הורה לחיילים לאיים על עצירים, הוליך עציר עירום ברחבת טיולים ועוד. כמו כן, נטען נגדו כי הדליף לעיתונאים פרטים מחקירות וסירב לעבור בדיקת פוליגרף, אלא בתנאי שלא יישאל על עבר פלילי או אם מסר מידע מסווג. כמו כן, נטען כי הוחלט לסיים את תפקידו עוד לפני תלונתו של דיראני.

"דברי בלע ושקר תוך סילוף עובדות"

ג'ורג' הגיש כתב תשובה לכתב ההגנה, ובעקבות זאת הגישה הפרקליטות בקשת איסור פרסום כדי לאפשר לה להעביר את המסמכים שצירף ג'ורג' לבדיקת הגורמים המוסמכים, על מנת לבחון את מידת סיווגם. בתגובה שהגיש לבקשת איסור הפרסום, באמצעות עו"ד אפי נוה, טוען ג'ורג' כי מדובר ב"דברי בלע ושקר תוך סילוף עובדות ונתונים רבים". עוד נטען, כי הפרקליטות הדליפה את כתב ההגנה לתקשורת.

אולם, לטענתו, כאשר הוא מגיש כתב תשובה שלטענתו "מסביר את אופן התנהלותה המחפיר של הנתבעת, לרבות התנהלותה כדרך קבע בהסתרת נתונים והצגת מצגים כוזבים גם בפרשיות אחרות", לפתע מבקשת המדינה צו איסור פרסום. ביום ראשון ידון בית המשפט בבקשה, ואז אולי הציבור ייחשף לסודות ששומר אצלו מי שהיה חוקר שבויים בכיר ביחידה 504.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully