וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קפטן ג'ורג' טוען: "המדינה גרמה לי נכות נפשית"

במסגרת תביעתו נגד המדינה עקב הנזק שנגרם לו כתוצאה מהאשמותיו של מוסטפא דיראני, הגיש החוקר לשעבר חוות דעת לפיה הוא סובל מ-25 אחוזי נכות נפשית. "הפרשה רודפת אותו"

"אני מרגיש כעס גדול, בושה והשפלה שלא מניחים לי", כך צוטט קפטן ג'ורג', חוקרו לשעבר של מוסטפא דיראני, בחוות הדעת הפסיכיאטרית שהגיש היום (ראשון) לבית המשפט המחוזי בתל אביב במסגרת התביעה שהגיש נגד המדינה. חוות הדעת, לפיה הקצין, המכונה קפטן ג'ורג', סובל מנכות נפשית בשיעור של 25%, צורפה לתגובתו לבקשת המדינה לחייבו בתשלום אגרה. על פי האבחנה הפסיכיאטרית, המתייחסת לעשור האחרון מאז הודח קפטן ג'ורג' משירות ביחידה 504 בצה"ל, הדחתו בגין ההאשמה לפיה הורה לאנוס את דיראני, פגעה קשות במצבו הנפשי.

"הוא לא נפרד מהפרשה שרודפת אותו עם כל פרסום או אזכור מחדש, שמחזיר אותו לחדר החקירות עם דיראני", כך טען אחד ממקורביו של קפטן ג'ורג'. כמו כן, מצוין בחוות הדעת כי המערכת אותה שירת תוך סיכון חייו נטשה אותו על לא עוול בכפו, וכי מאז הדחתו הוא סובל מבדידות ומבושה. "מדינת ישראל ממשיכה לפגוע ולמשוך זמן כאילו לא די מה שעברתי מאז הדחתי בצבא", אמר.

קפטן ג'ורג' בבית משפט מחוזי מרץ 2012. דרור עינב
"מדינת ישראל ממשיכה לפגוע ולמשוך זמן כאילו לא די מה שעברתי מאז הדחתי בצבא". קפטן ג'ורג'/דרור עינב

לצד זאת, מתח קפטן ג'ורג' ביקורת על התנהלות המדינה בעקבות הגשת התביעה. לדבריו, המדינה טוענת לחסינות מפני התביעה ומנסה לפסול אותה על הסף. כמו כן, נכתב בתגובה כי נראה כי התנהלות קלוקלת היא דבר המושרש ביחידה 504 שבה שירת, נוכח הפרסומים לפיהם מפקד היחידה הנוכחי צפוי לפרוש מצה"ל בשל קשריו עם בועז הרפז, שעומד במרכז פרשת זיוף המסמך לטובתו של יואב גלנט.

פרקליטו של קפטן ג'ורג', עורך הדין אפי נווה, התייחס לבקש המדינה לחייבו בתשלום אגרה, ואמר כי "מדינת ישראל מוכיחה שוב ושוב כי אינה רוצה באמת לנהל את התיק. צו ההגנה טרם הוגש, ובמקום זאת אנו מקבלים פניות סרק המבקשות בעיקר זמן". לדבריו, "כל עיכוב ושהות בעניין רק מלמד על אטימות הפרקליטות, שמתייחסת באופן משפיל לעניין ומתעסקת בתפל במקום בעיקר. לפרשה יש היבטים ציבוריים ממדרגה ראשונה".

בתחילת השנה הגיש קפטן ג'ורג' תביעה בגובה של כשישה מיליון שקלים נגד משרד הביטחון, בטענה שהופקר לאחר שדיראני טען כי אנס אותו בחקירה. לדבריו, בעקבות טענות השווא של דיראני, הוא נאלץ לעזוב את צה"ל - בעוד מערכת הביטחון סיכלה כל אפשרות שלו למצוא עבודה אחרת, בזמן שהיתה בידיה קלטת, שנחשפה בתוכנית "עובדה", שהיתה יכולה לטהר את שמו.

לקריאה נוספת
הדיונים בתביעת קפטן ג'ורג' - בדלתיים פתוחות
חשש בצה"ל: "משפט קפטן ג'ורג' עלול לפגוע בביטחון המדינה"
החוקר של דיראני תובע מיליונים: "הפקירו אותי"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully