וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החוקר של דיראני תובע מיליונים: "הפקירו אותי"

גלעד גרוסמן

22.1.2012 / 12:40

"המושג 'קפטן ג'ורג'' הפך לשם נרדף להתעללות מינית", כך נטען בתביעה בגובה של כ-6 מיליון שקלים שהגיש החוקר של מוסטפא דיראני נגד משרד הביטחון. "הוסתרה קלטת לטיהור שמו"

דניאל בוק

(צילום: דניאל בוק, עריכה: יאיר דניאל)

"קפטן ג'ורג'", מי שהיה החוקר של מוסטפא דיראני, הגיש הבוקר (ראשון) תביעה בגובה של כשישה מיליון שקלים נגד משרד הביטחון, בטענה שהופקר לאחר שדיראני טען כי אנס אותו בחקירה. דיראני נחטף על ידי ישראל ב-1994, במטרה לנסות ולדלות ממנו מידע על גורלו של הנווט השבוי רון ארד. ג'ורג', שהיה קצין ביחידת חקירת השבויים של אגף המודיעין בצה"ל, הופקד על החקירה.

ב-1990 טען דיראני שג'ורג' ביצע בו מעשה סדום במהלך החקירה. בשנת 2004 שוחרר דיראני חזרה ללבנון במסגרת עסקת חילופי שבויים, בה שוחרר אלחנן טננבוים והוחזרו גופותיהם של שלושת חטופי הר דב: בני אברהם, עדי אביטן ועומר סואעד. ג'ורג' נחקר בחשד לסחיטה באיומים, כאשר נטען כלפיו שאיים לפגוע בדיראני במהלך חקירה. הוא לא הועמד לדין, אולם שוחרר מצה"ל.

לפי התביעה, שהוגשה באמצעות עורך הדין אפי נוה, הפרקליטות הצבאית הסתירה מג'ורג' קלטת שנחשפה בתכנית "עובדה" בערוץ 2, ובה תיעוד החקירה בה איימו על דיראני, כאשר נראה בה בבירור שמפקד היחידה, קצין בדרגת אלוף-משנה, הוא זה שניהל את החקירה.

עוד נטען בתביעה כי במערכת הביטחון סיכלו כל אפשרות של ג'ורג' למצוא עבודה אחרת במערכת הביטחון, ובהמשך היו פרסומים בתקשורת שחשפו את זהותו. עוד נטען, שמערכת הביטחון הסתירה מפני הפרקליטות ובג"ץ את הקלטת שהייתה יכולה לטהר את שמו.

"המושג 'קפטן ג'ורג'' הפך לשם נרדף לעינויים והתעללות מינית", אמר הבוקר עו"ד נוה. עוד סיפר נוה כי לאחר שזהותו של ג'ורג' נחשפה, הוא היה נתון לאיומים, וכי במשך תקופה אף הוצבה עליו שמירה. "עד היום לא קם מישהו ואמר 'טעינו'. וכשייקחו אחריות, גם צריך לשלם על זה. צריך למצות את הדין עם מי שאחראי על הסתרת הקלטת ועל השקרים", אמר נוה. "הגיע הזמן שהצדק ייעשה וגם ייראה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully