וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קפטן ג'ורג': לא לאפשר למדינה קשר עם ניצב שחם

גלעד גרוסמן

14.5.2012 / 23:10

חוקרו לשעבר של מוסטפא דיראני דרש מבית המשפט שיורה למדינה לא ליצור קשר עם העד, ניצב ניסו שחם, מפקדו הישיר במשטרה. "המדינה מנצלת לרעה את סמכותה ומורה לשחם איך לנהוג"

קפטן ג'ורג', חוקרו לשעבר של מוסטפא דיראני, פנה היום (שני) לבית המשפט המחוזי בתל אביב, שדן בתביעה שהגיש נגד המדינה, בדרישה שיורה למדינה שלא ליצור קשר עם מפקדו הישיר במשטרה, ניצב ניסו שחם. לטענת ג'ורג', המדינה פנתה לשחם בניסיון לקבל דין וחשבון על התנהלותו. השופטת דליה גנות הורתה למדינה שלא ליצור קשר עם שחם עד לדיון בבקשה, שנקבע לשבוע הבא. פרקליטו של ג'ורג', עורך הדין אפי נווה, טען בבקשה כי המדינה מנצלת לרעה את סמכותה כדי לזמן את שחם, ואף לתת לו הוראות כיצד לפעול מול ג'ורג'. זאת, בניגוד לאפשרות של נתבע רגיל, שאינו יכול לקבוע פגישה כזאת עם עד. כמו כן, נטען כי מדובר בניסיון להרתיע את ג'ורג' ולהתנכל לו.

בפרקליטות הסבירו הערב, כי הפגישה המתוכננת עם ניצב שחם נועדה כדי לברר את טענותיו של ג'ורג' נגד המדינה, במטרה להכין את כתב ההגנה של הפרקליטות נגד התביעה. "לעמדת המדינה, אין כל ביסוס עובדתי ו/או משפטי למנוע ממנה את בירור העובדות הרלוונטיות לאשורן. המדינה תגיש מחר לבית המשפט תגובה מפורטת לבקשה זו", נמסר בתגובה.

יצוין כי בדיון שנערך בשבוע שעבר קבעה השופטת כי על ג'ורג' להגיש תוך 45 ימים כתב תביעה מתוקן, שיכלול התייחסויות שונות שהשופטת דרשה ביחס לטענות שונות שלו ושל אשתו. לאחר מכן ינתנו לפרקליטות 45 יום להגיש כתב הגנה. השופטת גם הציעה לצדדים לפנות למגשר במקום לנהל תביעה. עו"ד נוה הודיע כי הוא מסכים, אולם הפרקליטות טרם השיבה להצעה.

במסגרת תביעתו נגד המדינה עקב הנזק שנגרם לו כתוצאה מהאשמותיו של מוסטפא דיראני נגדו, הגיש קפטן ג'ורג' לפני כשבועיים חוות דעת פסיכיאטרית לבית המשפט, לפיה הוא סובל מ-25% נכות נפשית. "אני מרגיש כעס גדול, בושה והשפלה שלא מניחים לי", צוטט קפטן ג'ורג' בחוות הדעת. חוות הדעת צורפה לתגובתו לבקשת המדינה לחייבו בתשלום אגרה. על פי האבחנה הפסיכיאטרית, המתייחסת לעשור האחרון מאז הודח קפטן ג'ורג' משירות ביחידה 504 בצה"ל, הדחתו בגין ההאשמה לפיה הורה לאנוס את דיראני, פגעה קשות במצבו הנפשי.

"הוא לא נפרד מהפרשה שרודפת אותו עם כל פרסום או אזכור מחדש, שמחזיר אותו לחדר החקירות עם דיראני", כך טען אחד ממקורביו של קפטן ג'ורג'. כמו כן, מצוין בחוות הדעת כי המערכת אותה שירת תוך סיכון חייו נטשה אותו על לא עוול בכפו, וכי מאז הדחתו הוא סובל מבדידות ומבושה. "מדינת ישראל ממשיכה לפגוע ולמשוך זמן כאילו לא די מה שעברתי מאז הדחתי בצבא", אמר.

בתחילת השנה הגיש קפטן ג'ורג' תביעה בגובה של כשישה מיליון שקלים נגד משרד הביטחון, בטענה שהופקר לאחר שדיראני טען כי אנס אותו בחקירה. לדבריו, בעקבות טענות השווא של דיראני, הוא נאלץ לעזוב את צה"ל - בעוד מערכת הביטחון סיכלה כל אפשרות שלו למצוא עבודה אחרת, בזמן שהיתה בידיה קלטת, שנחשפה בתוכנית "עובדה", שהיתה יכולה לטהר את שמו.

עוד באותו נושא:
קפטן ג'ורג' טוען: "המדינה גרמה לי נכות נפשית"
הדיונים בתביעת קפטן ג'ורג' - בדלתיים פתוחות
חשש בצה"ל: "משפט קפטן ג'ורג' עלול לפגוע בביטחון המדינה"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully