וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאסר לשני תושבי דבוריה שתכננו פיגוע בשטח ישראל

קובי דוד

9.1.2013 / 4:59

השניים הורשעו בכך שבמהלך מבצע "עופרת יצוקה" תכננו לחטוף נשק מחיילים לצורך פיגוע. על אחד נגזרו 18 חודשי מאסר בפועל ועל חברו, שתכנן לייצר מטען חבלה, נגזרו חמש שנים

עונש מאסר נגזר בשבוע שעבר על שני תושבי דבוריה, שהורשעו במעורבות בתכנון פיגוע נגד יהודים בשטח ישראל - כך התיר אתמול (שלישי) בית המשפט המחוזי בנצרת לפרסום. השופט יוסי בן חמו גזר חמש שנות מאסר בפועל על איברהים אכתילאת, בן 21, ו-18 חודשי מאסר בפועל על שותפו אסמעיל אכתילאת, בן 24. לאחר שמיעת ראיות בתיק, הורשעו שני הנאשמים בעבירה של קשירת קשר לביצוע פשע. בנוסף, הורשע איברהים בניסיון לייצר מטען חבלה.

מכתב האישום נגד השניים עולה כי עולה כי במהלך מבצע "עופרת יצוקה" ברצועת עזה בשנת 2009, נפגשו הנאשמים בביתו של איברהים, המזדהה עם הזרם הסלפי, וזה הציע לאסמעיל לפעול כנגד יהודים ולבצע נגדם פעולת ג'יהאד. משניתנה הסכמתו של אסמעיל, פעל איברהים להוצאת התוכנית אל הפועל.

כיוון שלא היה ברשות הנאשמים נשק כלשהו, תכנן איברהים לתקוף ביחד עם אסמעיל את שני בני דודיו המשרתים בצה"ל ובמשטרת ישראל ולקחת מהם בכוח את נשקם, שכן ראה בשירותם הביטחוני בגידה. בנוסף, ניסה איברהים להכין מטעני חבלה על מנת לעשות בהם שימוש בפיגועים שיבצע כנגד יהודים בתחומי ישראל. לצורך זה, הוריד מהאינטרנט מידע המפרט כיצד לייצר מטעני חבלה עם מנגנוני השהייה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully