וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נעצרו חשודים בפיגוע דקירה בבאר שבע - תושבי הנגב

20.12.2012 / 12:19

הותר לפרסום שבמהלך "עמוד ענן" נדקר בעיר סטודנט, בפיגוע בו היו מעורבים, על פי החשד, פלסטינים ובדואים ישראלים. בחקירה נחשפו תכניות שני תושבי הנגב לפעילות טרור נוספת

שישה חשודים, בהם פלסטינים ובדואים מהפזורה הבדואית בנגב, נעצרו בחשד למעורבות בפיגוע דקירה בבאר שבע במהלך מבצע "עמוד ענן". היום (חמישי) הותר לפרסום כי לפני כחודש וחצי נדקר בעיר סטודנט. שירות הביטחון הכללי ומשטרת ישראל פתחו בחקירה מאומצת תחת צו איסור פרסום כדי לאפשר לפעול במישור המודיעיני ולחשוף את התשתית שסייעה למחבל.

מפרטים שמסר השב"כ עולה כי על פי החשד, עבדאללה סמחאן (23), תושב דהריה, הוא שביצע את הדקירה. בהאא' סמאמרה (21), תושב דהריה, שהה בזירת האירוע בבאר שבע יחד עם עבדאללה בזמן פיגוע הדקירה. אחמד אבו-עלי (37), תושב הכפר הפלסטיני יאטה, חשוד כי גייס וכיוון את חברי תשתית הטרור לבצע פיגוע תוך כדי מבצע "עמוד ענן". דיאא' סמאמארא (20), העצור הפלסטיני הרביעי בפרשה, חשוד כי ידע על ביצוע הפיגוע בדיעבד. בין ששת העצורים גם אזרחים ישראלים תושבי הפזורה הבדואית הסמוכה לתל שבע, הממוקם בגב היישוב עומר: על פי החשד, מחמד ג'מיל אבו-קוידר (26) גויס לפעילות טרור במסגרת גדודי חללי אל-אקצא של הזרוע הצבאית של הפתח, ועאטף אבו-קוידר (27), ששימש כסייען של שלושת המעורבים בפיגוע הדקירה, היה מודע לפיגוע והלין אותם לאחר ביצוע המשימה.

בין האישומים בפרשה: ניסיון רצח וסיוע לאויב במלחמתו

שני הבדואים הישראלים שנחקרו בשב"כ הודו במיוחס להם וסיפרו כי יחד איתם שהה קטין ערבי ישראלי בן 17. שלושתם גויסו על ידי תושבי אזור הר חברון במסגרת פעילות של חללי גדודי אל-אקצא מהזרוע הצבאית של הפתח, ואף הביעו בפניהם הסכמה לבצע פעילות טרור נגד אזרחי ישראל ומתנחלים באזור חברון ולסייע לחטוף חיילים. הקטין אף הודה כי השתתף בפועל בזריקת בקבוק תבערה לעבר כוחות צה"ל באזור היישוב דהריה. במהלך החקירות נחשפה פעילות טרור של התשתית שבראשה עמדו השניים נגד כוחות צה"ל, ובכללה תכנון פיגוע חטיפה, פיגוע מטען ופיגוע ירי לעבר יעדים ישראליים.

לפני שבוע הוגש בבית המשפט הצבאי ביהודה כתב אישום נגד דיא סמאמרה. היום יוגשו בבית המשפט בבאר שבע כתבי אישום נגד שני מעורבים נוספים - נגד עבדאללה סמחאן, אשר דקר את הסטודנט בבאר שבע, ונגד האזרח הישראלי הקטין. במהלך הימים הקרובים יוגשו יתר כתבי האישום על ידי פרקליטות מחוז דרום והתביעה הצבאית, בגין ניסיון לרצח, סיוע לאויב בשעת מלחמה, חברות ופעילות בהתאחדות בלתי מותרת, חבלה בכוונה מחמירה, קשירת קשר לפשע, אימונים צבאיים אסורים, ועבירות סחר בנשק ועוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully