וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החולייה שביצעה הפיגוע בת"א רצתה לחסל בכירים בארץ

19.12.2012 / 12:15

הותר לפרסום כי חוליית הטרור שעמדה מאחורי פיצוץ האוטובוס בתל אביב אספה נשק כדי לבצע פיגועי ירי בגדה ובאזור ים המלח. כמו כן, גויסו פעילים לצורך פיגועי התאבדות בישראל

צילום: מאל בנאוליאל, אבי כהן; עריכה: גדי וינסטוק

הותר לפרסום: שירות הביטחון הכללי, צה"ל ומשטרת ישראל חשפו בחודש שעבר חוליית טרור מאזור רמאללה, שחבריה, פעילי חמאס וג'יהאד איסלמי, ביצעו את הפיגוע באוטובוס בתל אביב במהלך מבצע "עמוד ענן", בו נפצעו 26 אזרחים ישראלים. חברי החוליה תכננו לבצע פיגועים נוספים, בזה פיגועי ירי והתאבדות, אך מעצרם המהיר מנע זאת.

מחמד אל-ג'פאר מפארג'י המפגע בפיגוע האוטובוס בתל אביב במהלך מבצע עמוד ענן, דצמבר 2012. יותם רונן
מפארג'י שהניח את המטען היה אחד מחברי החולייה/יותם רונן

הבוקר הוגש כתב אישום נגד נגד מחמד אל-ג'פאר מפארג'י, תושב טייבה בן 18, שהניח את מטען החבלה אשר התפוצץ באוטובוס חברת דן במרכז תל אביב בחודש שעבר. מפארג'י היה הישראלי היחיד בחוליית הטרור שהפעילה אותו.

ראש החולייה הוא אחמד מוסא, תושב בית לקיא שממזרח למודיעין, פעיל חמאס בן 25, שריצה ב-2005 שנתיים מאסר בגין תכנון פיגועים כנגד יעדים ישראלים. פרט לניהול החולייה, הוא היה האחראי על איסוף המודיעין לקראת הפיגוע בתל אביב, ייצור המטען, גיוסו של מניח המטען, והפעלתו מרחוק. בחקירתו הודה בתכנון פיגועים נוספים.

חשוד נוסף הוא פואד רבאח שוכרי עאצי, בן 27 פעיל של הג'יהאד האיסלמי, שנכלא אף הוא בעבר בגין תכנון פיגועים. הוא סיפק תחמושת ואקדח למוסא, ואף ניסה להשיג עבורו רובה M-16. בנוסף, כך מתברר מחקירת השב"כ, הוצע לו על ידי מוסא לשמש כמתאבד, אך לטענתו, הוא סירב. השותף האחרון בחולייה הוא מחמד מחפוד סעיד דמרה, בן 25 תושב הכפר מזרע נובאני הסמוך לרמאללה ופעיל חמאס.

עוד עלה בחקירות, כי מלבד פיגוע המטען בתל אביב תוכננו על ידי החולייה פיגועים נוספים, ביניהם פיגועי ירי מרכב חולף לעבר ריכוזי חיילים באזורים שונים, לרבות: סמוך ליישוב שילה, סמוך לחוף קליה שבים המלח, באזור קריית ארבע או באזור התעשייה שער בנימין. חברי החוליה כבר החלו באיסוף מודיעין לקראת ביצועם.

בנוסף, החולייה שקלה ביצוע פיגועי התאבדות, כאשר מוסא ניסה לגייס פעילים לצורך כך. אף עלתה האפשרות לביצוע פיגוע נגד בכירים בממשלה וראשי ערים - אך חברי החולייה נעצרו בטרם הספיקו להוציא זאת אל הפועל.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
החוליה התכוונה לבצע פיגוע ירי בים המלח./מערכת וואלה!, צילום מסך

מכתב האישום שהוגש היום נגד מפארג'י עולה כי בבוקר הפיגוע בתל אביב הוא הגיע לבית לקיא שם קיבל ממוסא את התיק עם המטען בתוכו. הוא הונחה על ידיו כיצד ללחוץ על כפתור בטרם ישאיר את המטען באוטובוס בתל אביב, כדי שתתאפשר הפעלת הפצצה. את המטען הרכיב מוסא בעצמו והוא כלל חלקי מתכת, חוטים, חומר נפץ וזיקוקי די נור ו-800 ברגים. על פי האישום: "בכוחו של המטען היה להביא להרוגים רבים".

בהמשך, נסעו השניים למחסום חרבתא, שם חיכה להם המנהל של מפארג'י בסניף מקדונלדס במודיעין. הנאשם עלה על הרכב ונסע עמו למודיעין, אלא שבדרך הוא ביים שיחה ממנה עלה כי אמו חולה. מפרטי האישום מסתבר כי מפארג'י עשה עצמו בוכה, ואמר כי עליו לרדת בצומת שילת – משם המשיך לבדו, והתיק בידו. הוא עלה לקו 111 שיצא ממודיעין וירד ברחוב לה גרדיה בתל אביב. הוא עבר לאוטובוס אחר ברחוב המסגר, וירד בתחנת עתידים. לבסוף עלה בקו 142 לכיוון בת ים.

לפני שירד בבורסה ברמת גן לחץ על הכפתור כפי שהונחה והשאיר את המטען מתחת למושב השלישי בצד ימין. הוא עדכן את המפעיל מבית לקיא ומשם הוא הלך לתחנת הרכבת סבידור ונסע ברכבת למודיעין. סמוך לשעה 12 האוטובוס הגיע לצומת הרחובות שאול המלך והנרייטה סאלד, אז הפעיל החשוד מהשטחים את המטען באמצעות הטלפון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully