וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אישום: הניח מטען באוטובוס וחזר לעבוד במקדונלדס

19.12.2012 / 10:44

כתב אישום חמור הוגש נגד מחמד אל-ג'פאר מפארג'י, בן 18 מטייבה, שהניח את המטען שהתפוצץ באוטובוס דן במהלך ימי "עמוד ענן". "הודה שרצה לעזור לחמאס וידע שיש לו פצצה"

צילום: מאל בנאוליאל, אבי כהן; עריכה: גדי וינסטוק

צפו ברגעים שלאחר הפיצוץ בתל אביב

אישום נגד המחבל מהפיגוע בתל אביב: כתב אישום הוגש הבוקר (רביעי) נגד מחמד אל-ג'פאר מפארג'י, תושב טייבה בן 18, שהניח את מטען החבלה אשר התפוצץ באוטובוס חברת דן במרכז תל אביב בחודש שעבר והוביל לפציעתם של 26 בני אדם. על פי כתב האישום, שהוגש לבית משפט המחוזי בתל אביב, מפארג'י מואשם בשורת סעיפים בהם ניסיון רצח, סיוע לאויב במלחמה, נסיעה הובלת נשק וגרימת חבלה חמורה. השופט ציון קאפח הסיר את צו איסור הפרסום על פרטי המקרה. מלבד מפארג'י, נגד שלושה חשודים נוספים יוגשו כתבי אישום בבית דין צבאי.

מחמד אל-ג'פאר מפארג'י המפגע בפיגוע האוטובוס בתל אביב במהלך מבצע עמוד ענן, דצמבר 2012. יותם רונן
מחמד אל-ג'פאר מפארג'י, המחבל מהפיגוע בתל אביב במעמד הגשת האישום, היום/יותם רונן

בכתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד הדס פורר גפני מפרקליטות מחוז תל אביב, עולה כי הנאשם הביע את רצונו לסייע לארגון חמאס בעזה במהלך ימי מבצע "עמוד ענן", וללחום לצד "אנשים שמתים שם", ועל מנת לנקום את מותו של רמטכ"ל חמאס אחמד ג'עברי. לשם כך חבר לנאשם נוסף - אחמד מוסא, אסיר ביטחוני לשעבר תושב בית לקיא שממזרח למודיעין.

בבוקר הפיגוע הגיע מפארג'י לבית לקיא שם קיבל ממוסא את התיק עם המטען בתוכו. הוא הונחה על ידיו כיצד ללחוץ על כפתור בטרם ישאיר את המטען באוטובוס בתל אביב, כדי שתתאפשר הפעלת הפצצה. את המטען הרכיב מוסא בעצמו והיא כללה חלקי מתכת, חוטים, חומר נפץ וזיקוקי די נור ו-800 ברגים. על פי האישום: "בכוחו של המטען היה להביא להרוגים רבים".

בהמשך, נסעו השניים למחסום חרבתא, שם חיכה להם המנהל של מפארג'י בסניף מקדונלדס במודיעין. הנאשם עלה על הרכב ונסע עמו למודיעין, אלא שבדרך ביים שיחה ממנה עלה כי אמו חולה. מפרטי האישום מסתבר כי מפארג'י עשה עצמו בוכה, ואמר כי עליו לרדת בצומת שילת – משם המשיך לבדו, והתיק בידו. הוא עלה לקו 111 שיצא ממודיעין וירד ברחוב לה גרדיה בתל אביב. הוא עבר לאוטובוס אחר ברחוב המסגר, וירד בתחנת עתידים. לבסוף עלה בקו 142 לכיוון בת ים.

לפני שירד בבורסה ברמת גן לחץ על הכפתור כפי שהונחה והשאיר את המטען מתחת למושב השלישי בצד ימין. הוא עדכן את המפעיל מבית לקיא ומשם הוא הלך לתחנת הרכבת סבידור ונסע ברכבת למודיעין. סמוך לשעה 12 האוטובוס הגיע לצומת הרחובות שאול המלך והנרייטה סאלד, אז הפעיל החשוד מהשטחים את המטען באמצעות הטלפון.

"הנאשם פעל בקור רוח כה רב"

לאחר הדיון בבית המשפט ציינה התובעת כי "מדובר בכתב אישום חמור בו מיוחסות לנאשם בין היתר עבירה של סיוע לאויב בזמן מלחמה. זה תיק חזק ראייתית מאחר שבידנו הודאה של הנאשם במיוחס לו. הוא מודה שרצה לעזור לחמאס ולמען הסר ספק הוא ידע שיש בתיק פצצה. רק בנס הוא לא גרם למוות".

התובעת הוסיפה: "צריך לתת קרדיט בתיק הזה למי שבדרך כלל לא מקבלים אותו – השב"כ ומשטרת מרחב ירקון, שפעלו במהירות והביאו למעצרו של הנאשם". לדברי התובעת, "הנאשם פעל בקור רוח כה רב, שהוא חזר לעבודתו במקדונלדס אחרי הפיגוע". יצוין כי מפארג'י היה עובד זמני בלבד ברשת והועסק במשך שלושה חודשים.

סנגורו של מפארג'י, עו"ד איהב ג'לג'ולי, מסר כי "השאלה הנשאלת היא מה חומר הראיות. לאחר שנראה אותו, נדע מה יהיה קו ההגנה. התגובה הראשונית היא כי שום דבר לא נעשה על דעתו". עו"ד ג'לג'ולי לא הכחיש את מעורבותו של מרשו בפיגוע, אך טען שלא ניתן לקבוע אם הוא ידע על הכוונה הסופית. "הוא קושר עצמו לאירוע - אך השאלה היא האם הוא התכוון להניח מטען, האם ידע שיש בתוך התיק פצצה והאם ידע מה יהיו התוצאות. על כך נגיב לאחר עיון בראיות", אמר. השופט קאפח נענה לבקשת ההגנה, ודחה את הדיון בעניינו של הנאשם לאמצע חודש ינואר.

פיגוע בתל אביב. GettyImages
פינוי פצועים מהפיגוע בתל אביב/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully