וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רצחה את בנה בן ה-7 כי לא הצליח לשנן את הקוראן

האם בת ה-33 מווילס נידונה למאסר עולם לאחר שהכתה את בנה למוות, כי "לא הביא כבוד למשפחה" כשהתקשה בשיעורי קוראן. היא סיפרה כי לפני שמת עדיין "מלמל פסוקים שוב ושוב"

מאסר עולם נגזר היום (שלישי) על אישה מווילס שבממלכה הבריטית, אשר הכתה למוות את בנה בן ה-7 מכיוון שלא הצליח לשנן פסוקים מהקוראן. האישה אף שרפה את גופתו של בנה בעזרת חומר בעירה בניסיון להסתיר ראיות. בית המשפט בקארדיף, בירת ווילס, קבע כי האם שרה עג' בת ה-33, נהגה בבנה יאסן "כמו בכלב" כשהתקשה לשנן פסוקים מהקוראן. "היא הכתה אותו במשך שלושה חודשים עד שקרס על רצפת חדר השינה שלו, בעודו ממלמל פסוקים, ומת".

תחילה העריכו כוחות השיטור שהגיעו לבית כי הילד מת בשריפה שפרצה בבית המשפחה, אך בנתיחה שלאחר המוות התגלה כי הילד מת לפני השריפה וסבל משברים רבים, בהם צלעות שבורות ואצבעות שנפגעו. בסיכום החקירה, לאחר שהאם נעצרה, נחשף כי הצוות בבית הספר של יאסן היה מודאג "ממקרה אחד או שניים" הקשורים לילד, אך הדברים לא הועברו לידיעת רשויות הרווחה או המשטרה. מספר רשויות דווקא טיפלו בעג', אך בדו"ח הסופי נכתב כי "בידודה החברתי והתרבותי" והאפשרות כי יאסן עלול להיות בסכנה, לא עלו.

ספר קוראן. רויטרס
"הילד קרס על רצפת חדר השינה שלו, בעודו ממלמל פסוקים מהקוראן, ומת"/רויטרס

לאחר ששמעה את גזר דינה ואת העובדה כי לא תוכל לבקש קיצור של עונשה ב-17 השנים הקרובות, התמוטטה האם. בבית המשפט נודע כי עג', אשר בעבר השתתפה בתחרויות הקשורות לבקיאות בקוראן, ניסתה זמן רב להביא ילד לעולם. לפני לידתו של יאסן היא סבלה מדיכאון כתוצאה ממספר הפלות והריונות חוץ רחמיים. אחרי כן סבלה מדיכאון שלאחר לידה. במשפטה נאמר גם כי מערכת היחסים עם בעלה וחמותה הייתה עכורה.

על אף כל אלה, עג' נתפסה כאם אוהבת וטובה. הבעיות החלו לאחר שההורים רשמו את יאסן לכיתה מתקדמת במסגד מאחר ששאפו שיהפוך לאדם כמו חפיז, "שומר" - מונח מוסלמי לאדם שהצליח לשנן את כל הקוראן בעל פה, בתקווה שהצלחתו תביא כבוד רב למשפחה ותשפר את מעמדם בקהילה. יאסן קיבל שלושה חודשי ניסיון במסגד, ואמו הבטיחה לו שיקבל אופניים חדשים אם יצליח בלימודיו. אך כשהחליטה שהיא אינה מרוצה מהתקדמותו, החלה האם להכותו במקל, פטיש, מערוך ונעלי בית.

ביום בו התמוטט ומת יאסן, בחודש יולי 2010, הוא הושאר בבית על ידי הוריו כדי שימשיך לתרגל את שינון הפסוקים. אמו הודתה כי הוא התמוטט לאחר שהכתה אותו, אך כשעזבה אותו בחדרו "הוא עדיין נשם ומלמל פסוקים שוב ושוב", לדבריה. כששבה לחדרו ראתה האם כי הוא רועד, אך לא קראה לעזרה. בחקירתה סיפרה עג' כי הייתה מתרגזת לעיתים תכופות: "צעקתי על יאסן כל הזמן, התפרעתי והרבצתי לו עם מקל בגבו, כמו לכלב". במשפטה טענה תחילה כי בעלה הוא שרצח את הבן, אך לאחר מכן הודתה ואמרה כי השטן דבק בה וכי במקל בו השתמשה בכדי להכות את בנה הייתה רוח רעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully