וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גבול מתוח: הודו מאשימה - פקיסטן הפרה הפסקת האש

המתיחות בחבל קשמיר גוברת לאחר שתי תקריות אש בהן היו מעורבים חיילי המדינות השכנות. באירוע האחרון טוענת הודו כי חיילי פקיסטן חצו את קו הפסקת האש והרגו שניים מחייליה

חיילים פקיסטנים חצו את גבול הפסקת האש בחבל קשמיר השנוי במחלוקת, תקפו חיילים הודים שהיו בסיור והרגו שניים מהם לפני שנסוגו חזרה אל תוך שטח פקיסטן – כך טענו היום (שלישי) גורמים רשמיים בהודו. מדובר בהתנגשות השנייה באזור בשלושת הימים האחרונים, שם העימות בין שתי המדינות היריבות ידע שקט דרוך בעשור האחרון. למרות המתיחות שנגרמה בעקבות התקריות, ההערכות הן כי האירועים לא צפויים להבעיר את האזור.

חיילים הודים בקשמיר על גבול פקיסטן. רויטרס
חיילים הודים על הגבול בקשמיר/רויטרס

דובר מצבא הודו אמר כי החיילים הפקיסטנים חצו את הגבול אל תוך חבל קשמיר, שנשלט ברובו על ידי הודו, סמוך לעיר מנדהר, תוך ניצול תנאי מזג האוויר הבעייתיים והערפל ששרר באזור באותה שעה. "הם לא רק הפרו את הפסקת האש, אלא גם את הקדושה של קו השליטה שמפצל את קשמיר", אמר הדובר, שהוסיף כי הפקיסטנים נסוגו לאחר שהתעמתו עם חיילים הודים. דובר מטעם צבא פקיסטן הכחיש את ההאשמות לפיהן החיילים היו מעורבים בירי ללא התגרות מוקדמת.

על אף שתקריות אש בגבול הן נדירות יחסית, רק בחודש נובמבר האחרון נפצעו מספר אזרחים פקיסטנים בהפצצות של צבא הודו. בחודש אוקטובר טען צבא הודו כי כוחות פקיסטנים הרגו שלושה אזרחים בירי מעבר לגבול. העימות בין שתי המדינות על חבל הארץ כבר הצית בעבר שתי מלחמות בטריטוריה היחידה בעלת רוב מוסלמי בהודו. בעוד שתי המדינות נותרו יריבות, היחסים ביניהן השתפרו באופן דרמטי מאז סדרת הפיגועים שאירעו בעיר מומבאי בשנת 2008, אז עשרה חמושים פקיסטנים הרגו 166 בני אדם ושיתקו את העיר במשך ימים. רק בדצמבר האחרון הוחלט שם על הקלות במתן ויזות במעבר הגבול ונקטו צעדים לשיפור מעבר הסחורות שם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully