וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התחזית: "השטפונות במרכז יימשכו היום ומחר"

8.1.2013 / 10:43

הצפת נתיבי איילון עשויה להיות הסנונית הראשונה במערכת הגשמים הנוכחית, שתגיע לשיאה ביממה הקרובה. במהלך הלילה צפוי לרדת שלג בהרי הצפון וגם בירושלים למודת האכזבות

צילום: דניאל בוק, ניב אהרונסון, מאל בן אוליאל, קובי אליהו, אביב אברמוביץ' יוסי אבישי, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: לירון בארי

מזג האוויר הסוער הגיע הבוקר (שני) לשיא של 20 שנים במרכז הארץ, עם עלייתו של נחל איילון על גדותיו והצפתם של נתיבי איילון, שגרמה לחסימתם ולעומסי תנועה כבדים בכל גוש דן. הגשמים אף יתחזקו, ואפשר שהצפתם של נתיבי איילון אינה הפעם האחרונה שבה המערכת החורפית הנוכחית פוגעת בצירי התנועה המרכזיים במדינה. "ההצפה בנתיבי איילון נגרמה בשל גשמים רצופים במהלך כל הלילה", אמר לוואלה! חדשות נחום מאליק, חזאי מחברת "מטאו-טק". "עד שעות הצהריים תהיה הפוגה בין הגשמים, אולם משעות אחר-הצהריים ולקראת הערב, הגשמים יתגברו ויהיו חזקים וממושכים. השטפונות במרכז הארץ יימשכו וצפויות כמויות מאוד גדולות של גשם בהמשך היום ומחר", הוסיף.

בשל הצפה: נתיבי איילון נסגרו לתנועה לשני הכיוונים
עומסי תנועה כבדים בגוש דן: "כבר לא אסע לעבודה"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
סנונית ראשונה? נתיבי איילון מוצפים, הבוקר/מערכת וואלה, צילום מסך

מערכת הגשמים הנוכחית נמצאת לפני שיאה ותתחזק הערב ומחר, ובירושלים ידועת האכזבות עשויים לזכות בשלג כבר מחר. "הלילה יירדו עוד יותר הטמפרטורות ומחר, בשעות הבוקר המוקדמות, יחל לרדת שלג בהרי הצפון שיתפשט גם להרי המרכז ולהרי ירושלים. במהלך שעות הצהריים מחר הוא אף עשוי להתגבר", הסביר מאליק. לדבריו, בצפון הארץ ימשיך להיות גשום וסוער היום ומחר, והגשמים יתפשטו גם לאזור הדרום, אולם בעוצמה נמוכה. "עם זאת, בדרום תנשבנה רוחות עזות עם אפשרות לסופות חול", הוסיף.

sheen-shitof

פנינת הבלקן

כל מה שצריך לדעת על נופש בקרואטיה - במחיר הכי משתלם

בשיתוף חברת התעופה הלאומית הקרואטית
נתיבי איילון, ינואר 2013. קובי אליהו
השיטפונות במרכז הארץ יימשכו ביממה הקרובה. איילון, הבוקר/קובי אליהו

עלייתו של נחל איילון על גדותיו גרמה הבוקר גם לשיבושים בתנועת הרכבות, בכל תחנות תל אביב. תנועת הרכבות באזור תל אביב נעצרה כליל, וקווים המגיעים מכיוון מזרח ומדרום נעצרים בתחנה בלוד. קווים מכיוון צפון נעצרים בתחנת סבידור-מרכז. בשל ההצפות נרשמים עיכובים בכל הארץ. כמו כן, דרך נמיר בתל אביב נחסמה לתנועה מסמינר לווינסקי שבאזור רמת אביב החדשה ועד סמינר הקיבוצים בעקבות ההצפות. מהמשטרה נמסר כי עומסי תנועה כבדים מורגשים כעת בכל תחומי מחוז תל אביב, ומבקשת ממי שלא מוכרח להגיע לאזור - להימנע מכך. בתוך כך, תושבים מדווחים כי נחל הירקון החל לעלות על גדותיו וכי הוא התחיל להציף את רחוב קוסובסקי בשכונת בבלי, מתחת לגשר הירקון.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
הפוגה בגשמים לקראת הצהריים - והתחזקות נוספת לקראת הערב. נתיבי איילון מוצפים, הבוקר/מערכת וואלה, צילום מסך

מפקד משטרת התנועה הארצית, אגף התנועה ניצב משנה אמנון איצקוביץ' סיפר כי לאחר שהשירות המטאורולוגי הזהיר מפני גל מים שמגיע מאגן הניקוז של הנחל מכיוון מזרח, ולכן הוחלט לסגור את הנתיבים מבעוד מועד. "הנהגים מופנים לציריים חלופיים – כביש 4, כביש 5, למי שבא מצפון – כביש החוף", ציין איצקוביץ', "כעת כבר קיים עומס בכל הכבישים האלה וגם בתוך תל אביב כי למעשה נסגרו הירידות לאיילון מתל אביב והכניסה לכביש 1". לדבריו, המצב כעת מחמיר והנחל גולש אל הכביש, "מניסיון של שנים עברו ברגע שהנחל מגיע לרמה מסוימת זה עלול להציף את הכביש ומסכן חיי אדם".

נתיבי איילון, ינואר 2013. קובי אליהו
נתיבי איילון, ינואר 2013/קובי אליהו

ניצב משנה איצקוביץ' ביקש מהנהגים להתאים את מהירות הנסיעה לתנועה. "אני מבקש להוריד את המהירות למינימום. להימנע מהסחות דעת בזמן הנהיגה ולהתרכז רק בה. אם מזהים שלולית – נא להיכנס בזהירות, כי אולי יש איפשהו בור. יש לשמור מרחק ולהימנע מבלימות פתאומיות. אם יש בעיה ונעצרים בשוליים יש לזוז כמה שיותר רחוק מהכביש, להתקשר למוקד 100 של המשטרה ואנחנו נגיע לכל נהג שנמצא במצוקה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
נחל הירקון בפעולה/מערכת וואלה, צילום מסך
הירקון, ינואר 2013. ניב אהרונסון
נחל הירקון, הבוקר/ניב אהרונסון
הירקון, ינואר 2013. ניב אהרונסון
רחוב בני דן בתל אביב מוצף/ניב אהרונסון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully