וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שידור ישיר: נתיבי איילון נסגרו לתנועה בתל אביב

8.1.2013 / 11:34

נחל איילון עלה על גדותיו והמשטרה חסמה את התנועה לכל אורך תל אביב - בין מחלף גלילות לקיבוץ גלויות. צפויים שיבושים ברכבות באזור. דיווח על הצפות בשכונת בבלי בתל אביב

צילום: דניאל בוק, ניב אהרונסון, מאל בן אוליאל, קובי אליהו, אביב אברמוביץ' יוסי אבישי, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: לירון בארי

החורף כאן ובגדול: בשל הגשמים העזים שפוקדים את גוש דן, חסמה המשטרה הבוקר (שלישי) את התנועה בנתיבי איילון מצפון לדרום ומדרום לצפון לכל אורך תל אביב - בין מחלף גלילות לקיבוץ גלויות - זאת בשל עליית נחל איילון על גדותיו. אט אט מתאפשרת התנועה בכביש, ובשלב זה נפתחה התנועה לכיוון צפון ממחלף ההלכה.

ראש אגף התנועה במשטרה, ניצב ברונו שטיין,מסר כי בשל סגירת הציר, עומסי תנועה כבדים מורגשים בכניסה לתל אביב. כמו כן, מרכבת ישראל נמסר כי תנועת הרכבות הופסקה באזור תל אביב. קווים שמגיעים מכיוון ירושלים והדרום נעצרים בתחנה בלוד, ואילו קווים מכיוון צפון נעצרים בתחנת ארלוזרוב (סבידור-מרכז).

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שני הנתיבים חסומים לתנועה. נתיבי איילון, הבוקר/מערכת וואלה!, צילום מסך

כמו כן, דרך נמיר בתל אביב נחסמה לתנועה מסמינר לווינסקי שבאזור רמת אביב החדשה ועד סמינר הקיבוצים בעקבות ההצפות. מהמשטרה נמסר כי עומסי תנועה כבדים מורגשים כעת בכל תחומי מחוז תל אביב, ומבקשת ממי שלא מוכרח להגיע לאזור - להימנע מכך. בתוך כך, תושבים מדווחים כי נחל הירקון החל לעלות על גדותיו וכי הוא התחיל להציף את רחוב קוסובסקי בשכונת בבלי, מתחת לגשר הירקון.

מפקד משטרת התנועה הארצית, אגף התנועה ניצב משנה אמנון איצקוביץ' סיפר כי לאחר שהשירות המטאורולוגי הזהיר מפני גל מים שמגיע מאגן הניקוז של הנחל מכיוון מזרח, ולכן הוחלט לסגור את הנתיבים מבעוד מועד. "הנהגים מופנים לציריים חלופיים – כביש 4, כביש 5, למי שבא מצפון – כביש החוף", ציין איצקוביץ', "כעת כבר קיים עומס בכל הכבישים האלה וגם בתוך תל אביב כי למעשה נסגרו הירידות לאיילון מתל אביב והכניסה לכביש 1". לדבריו, המצב כעת מחמיר והנחל גולש אל הכביש, "מניסיון של שנים עברו ברגע שהנחל מגיע לרמה מסוימת זה עלול להציף את הכביש ומסכן חיי אדם".

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הנתיבים החלו להיפתח חלקית לתנועה. נתיבי איילון/מערכת וואלה!, צילום מסך

מעיריית תל אביב נמסר לפני זמן קצר כי "הירקון עולה על גדותיו. קיימת סכנה להצפה. במרכזים הקהילתיים יקבלו התושבים שתייה חמה, שמיכות ומיטות, והם יתוגברו בעובדים סוציאליים ואנשי השירות הפסיכולוגי. במידת הצורך, כוחות עירוניים יסייעו במעבר ויעמידו הסעות לרשות הציבור. ההסעות תצאנה מבית הספר עמיאל רמב"ם בשכונת עזרא, דרך הלח"י 46".

עוד נמסר, כי "המקומות המועדים להצפות הינם: שכונות ידידיה, עזרא והארגזים ולאורך הירקון, רחובות בני דן ואוסישקין". "העירייה ערוכה בכוחות מתוגברים - תוגברו צוותי הכוננות, המוקד העירוני והרווחה, במטרה לתת טיפול מהיר ככל האפשר לכל תושב או אדם שנתקל במפגע. לפי כך, מעמידה העירייה לרשות התושבים מרכזים קהילתיים; בדרום העיר: מרכז קהילתי נווה אליעזר, רחוב ששת הימים 6, מרכז קהילתי בית ברבור, רחוב ההגנה 135, בצפון העיר: מרכז קהילתי בית פרנקפורט, רחוב קיציס 23, בצפון הישן: מרכז מרכז קהילתי מגיד, שדרות נורדאו 63", נמסר.

הירקון, ינואר 2013. ניב אהרונסון
נחל הירקון מוצף גם הוא, הבוקר/ניב אהרונסון

ניצב משנה איצקוביץ' ביקש מהנהגים להתאים את מהירות הנסיעה לתנועה. "אני מבקש להוריד את המהירות למינימום. להימנע מהסחות דעת בזמן הנהיגה ולהתרכז רק בה. אם מזהים שלולית – נא להיכנס בזהירות, כי אולי יש איפשהו בור. יש לשמור מרחק ולהימנע מבלימות פתאומיות. אם יש בעיה ונעצרים בשוליים יש לזוז כמה שיותר רחוק מהכביש, להתקשר למוקד 100 של המשטרה ואנחנו נגיע לכל נהג שנמצא במצוקה".

איילון מוצף, ינואר 2013. מתוך וידאו
דהיאל בוק, דניאל בוק
נתיבי איילון מוצפים. נוף ממחלף ארלוזורוב, הבוקר/דניאל בוק, מתוך וידאו דהיאל בוק

מדוברות רכבת ישראל נמסר כי לפי שעה הרכבות פועלות וכי הם עם "האצבע על הדופק" ונמצאים בקשר מתמיד עם חברת נתיבי איילון. במידה שיוחלט לסגור את נתיב הרכבות - תצא הודעה.

אזור הנתיבים שנחסמו

מאיר, נהג שנתקע עם מכוניתו ליד מחלף גלילות סיפר כי ישנם עומסים גם בתנועה לכיוון צפון. "המשטרה סגרה ממש את הכניסה לכיוון דרום שאי אפשר בכלל להיכנס לשם", אמר בראיון לגלי צה"ל, "התנועה מתרכזת עכשיו לכיוון הרצליה ולכיוון חיפה, אבל שם אתה רק רואה מכוניות אחת אחרי השנייה בצורה מחרידה". הוא הוסיף כי מדובר בעומס בלתי שגרתי. "אני נוסע הרבה מפה ויש פקקים, אבל לא בצורה כזאת", אמר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

במהלך אתמול נגרמו גם נזקים חמורים לשטחי חקלאות וליבולים, מספר כלי רכב ניזוקו מנפילות עצים, שלושה בני אדם נפגעו וקניון עזריאלי במודיעין הוצף. בקרן לנזקי טבע העריכו כי בעקבות מזג האוויר הסוער בימים האחרונים וימים הבאים יגיעו נזקי הסערה לעשרות מיליוני שקלים. בקרן אמנם לא קיבלו עדיין את מכלול היקפי הנזק שגרמה הסערה, אך כבר מצביעים על נזקים גדולים ליבולי חממות של עגבניות, חציל ופלפל וכן נזקים למטעי אבוקדו, לפרדסים ולשטחי גידול שהוצפו בשל זרמי המים. עיקר הנזק מתנקז בשטחי חקלאות במרכז הארץ, ועד כה התקבלו למעלה מ-150 פניות על נזקים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נחל איילון גועש/מערכת וואלה!, צילום מסך

מזג האוויר הסוער יימשך כאמור גם בימים הקרובים. היום יירד גשם לפרקים בצפון הארץ ובמרכזה והוא ילווה בסופות רעמים בודדות. יוסיף להיות קר מהרגיל בעונה וינשבו רוחות סוערות. שלג ירד בחרמון. קיים חשש לשיטפונות והצפות במקומות המועדים. לקראת הלילה יתפשט הגשם לדרום הארץ - כולל אילת .שלג יחל לרדת בפסגות הרי הצפון.

ביום רביעי יהיה גשום וסוער ברוב אזורי הארץ. הטמפרטורות יירדו עוד וייעשה קר במיוחד. שלג יירד בחרמון, בהרי הצפון, בפסגות הרי המרכז, כולל בירושלים ויתכן גם בהר הנגב. קיים חשש לשיטפונות והצפות במקומות המועדים. בחמישי יוסיף לרדת גשם לפרקים ברוב אזורי הארץ. בבוקר עדיין ירד שלג בהרי הצפון ובפסגות הרי המרכז והגשם ייחלש ויתמעט משעות הערב. עדיין יהיה קר במיוחד. בשישי יהיה עדיין קר מהרגיל. מזג האוויר יהיה מעונן חלקית עד מעונן עם גשם מקומי בצפון הארץ ובמרכזה.

(עדכון ראשון: 7:16)

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נתיבי איילון כפי שהם נראים מבנייני עזריאלי/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
הירקון, ינואר 2013. ניב אהרונסון
נחל הירקון/ניב אהרונסון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully