וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פייגלין: הציבור איבד אמון בבתי המשפט המושחתים

7.1.2013 / 22:16

"כשלוקחים סמכות שלא ניתנה על ידי הציבור ומכוונים את האג'נדה הלאומית, זו שחיתות חמורה פי כמה משחיתות כספית", אמר מועמד הליכוד. ארדן: אין לדבר כך על מוסדות המדינה

מועמד הליכוד לכנסת, משה פייגלין, ביקר היום (שני) בחריפות את מערכת המשפט. בפאנל שנערך בכנס ירושלים העשירי של עיתון "בשבע", בנושא הלגיטימיות של חזרת מועמדים שהורשעו בפלילים לפוליטיקה, אמר פייגלין: "יותר משאני מודאג מאותן שחיתויות שנחשפו, אני מודאג שאנשים שלא נבחרו על ידי הציבור יכריעו נגד מי תיפתח חקירה ונגד מי לא, ובמין שלט רחוק שכזה ינהלו את ענייני המדינה מעל ראש אזרחיה ונבחריהם".

לדבריו, "הציבור איבד את האמון בשופטיו וציבור גדול לא רואה את אמת בתי המשפט כראייה מוסרית. כשמישהו לוקח לעצמו סמכות שלא ניתנה לו על ידי הציבור ומכוון את האג'נדה הלאומית, זו שחיתות חמורה פי כמה משחיתות של כסף". פייגלין הוסיף כי יש "לבחון כיצד היא (התביעה, ש.ב) מחליטה את מי לתבוע ואת מי לא, ובמיוחד כשמדובר באישים פוליטיים".

כל הדיווחים, הפרשנויות והדעות - וואלה! בחירות 2013

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
יש "לבחון כיצד התביעה מחליטה את מי לתבוע ואת מי לא, ובמיוחד כשמדובר באישים פוליטיים". פייגלין בכנס ירושלים/מערכת וואלה!, צילום מסך

פייגלין הביא דוגמה מעניינו של שר החוץ לשעבר, אביגדור ליברמן. "כל אדם שמרטין שלאף מופיע בספר הטלפונים שלו הוא אדם עם איזשהו כתם, אבל אחרי עשר שנים של חקירה מוגש כתב אישום, מתי? שתי דקות לפני הבחירות. המשחק הוא פוליטי. מי ששיחק אותו מנצל עכשיו מישהו שפוליטית נפגע מליברמן כדי שיבוא להעיד. אז איפה השחיתות האמיתית? איפה השחיתות המהותית?". מועמד הליכוד טען כי בניגוד לאנשי הפרקליטות שנמצאים "מעל הציבור", "בליברמן כולנו יכולים להחליט שלא לבחור. כל הניסיונות להעמיד איזושהי מערכת שעומדת בפני ביקורת ציבורית נופלות שוב ושוב, כמובן בסיוע נדיב של התקשורת שמתפרנסת ממנה".

גם מראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, לא חסך פייגלין ביקורת וטען כי "הוא פתח במלחמה מסיבות פוליטיות פנימיות לחלוטין, שבעקבותיה נהרגו 120 ישראלים לשווא לחלוטין לשווא".

מנגד, חברים אחרים בליכוד הסתייגו מדבריו של פייגלין על מערכת המשפט. השר לאיכות הסביבה, גלעד ארדן, אמר כי הוא "חולק על מה שאמר חבר מפלגתי. אנחנו לא יכולים לדבר כך על מוסדות המדינה".

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully