וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סעודיה: נעל ירוקה מאיימת להצית מהומה איסלמית

ניר יהב

7.1.2013 / 13:02

נעל ספורט שהוצעה למכירה בעיר ג'דה עוררה את חמתם של הקנאים הדתיים, שגילו שהיא מעוטרת בפסוק מוסלמי מפורסם. כמה מהם דרשו להעמיד לדין את מייבאי האביזר האופנתי

לעתים, גם נעל אחת קטנה יכולה לעורר סערה גדולה בממלכה שלמה. אזרחים רבים בערב הסעודית זועמים על חנויות בעיר ג'דה שהציגו למכירה נעלי ספורט ירוקות, כצבע האיסלם, ועליהן הכיתוב "אין אל מלבד אללה". לפי דיווחים בכלי תקשורת סעודים, רבים פנו למשרד המסחר והתעשייה בממלכה, בדרישה להורות לחנויות להסיר את הנעליים מן המדפים, בתואנה שמכירתן מהווה "עלבון ופגיעה בקודשי הדת".

אזרח סעודי זועם אמר כי הכיתוב על הנעל הוא משפט ש"נמצא בלבבות של כל המוסלמים, ולכן יש להעמיד לדין את מי שייצר את הנעל, את מי שייבא אותה ואת מי שהתיר לה להיכנס לשטחי ערב הסעודית". אזרח אחר הגדיל וקבע כי מי שייצר נעל זו – "דמו מותר". אחר ציין: "אין לנו כרגע חוק שמעניש את מי שפוגע בדת, אך למרות זאת יש להכניס לכלא את מי שעשה זאת".

אמירת המשפט "אין אל מלבד אללה", המכונה בערבית "א-שהאדה" (העדות), היא אחת מחמש המצוות המרכזיות של האיסלם שכל מוסלמי חייב בשמירתן. ה"עדות" היא האמונה הבסיסית של האיסלם, והמשכו של המשפט "אין אל מלבד אללה" הוא "ומוחמד הוא שליח אללה". אדם מוסלמי חוזר על המשפט הזה בכל תפילה, ומי שרוצה להמיר את דתו לאיסלם מוכרח לשנן אותו. מלבד המצווה הזו, נדרש כל מוסלמי למלא אחר ארבע מצוות נוספות: תפילה, צדקה, צום ועלייה לרגל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully