וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: השגרירה המצרית מכה מאבטחת בשדה התעופה

הדיפלומטית הבכירה של מצרים בקפריסין רק רצתה ללוות את בתה אל המטוס. היא נעלבה כשהתבקשה - כמו כולם - להסיר את נעליה לבידוק הביטחוני. משרד החוץ המקומי מיהר להתנצל

עריכה: יאיר דניאל

תקרית מביכה מול המצלמות: שגרירת מצרים בקפריסין, מנחה באחום, תועדה מכה ומקללת מאבטחת בשדה התעופה בקפריסין.

לטענת השגרירה, היא חוותה השפלה בעמדת הבידוק הביטחוני, חרף חסינותה הדיפלומטית. הרשויות בקפריסין מיהרו לקחת אחריות לתקרית, ובהודעה רשמית נמסר כי "נפתח הליך בירור" עם גורמים בשדה התעופה. התקרית אירעה בסוף השבוע בטרמינל בלרנקה, ואתמול (ראשון) אף דווח בעיתונות המקומית כי שרת החוץ של קפריסין, ארקטו קוזקו מרקוליס, התנצלה בפני השגרירה המצרית.

ואולם, לפי הסרטון שנחשף כעת, נראה שדווקא השגרירה היא שתרמה להתלהטות הרוחות. לפי דיווחים בתקשורת הערבית והקפריסאית, באחום ליוותה את בתה לטיסה בשדה התעופה, וביקשה להתלוות אליה גם מעבר לעמדת ביקורת הגבולות. אחת המאבטחות ביקשה מהשגרירה להסיר את מגפיה לצורך הבידוק הביטחוני, ולאחר שסירבה, פרצה המהומה המתועדת בסרטון.

שגרירת מצרים בקפריסין סטרה לשוטרת בנמל התעופה. צילום מסך
העימות בשדה התעופה. השגרירה במרכז התמונה/צילום מסך

לפי ה"סייפרוס מייל", השגרירה הזועמת סטרה למאבטחת וקיללה אותה. כשנגררה לחקירה על ידי שוטרים בחדר סמוך, ניסתה השגרירה "לתלוש את פאתו של קצין בכיר" שהוזעק כדי להשתלט עליה. ככל שידוע, התקרית הסתיימה כעבור זמן קצר, ולשגרירה הותר להמשיך בדרכה.

מקורות במשטרת קפריסין ציינו כי המאבטחת נהגה כשורה, גם אם ייתכן שהדרישה שהציבה לשגרירה - להסיר את מגפיה - הייתה קפדנית יתר על המידה. עם זאת, מקורות דיפלומטיים בקפריסין הבהירו כי למרות שאמנת וינה מקנה לשגרירים חסינות מפני עיכוב וחקירה, הרי שגם שרים ודיפלומטים רמי-דרג נדרשים לעבור בידוק ביטחוני שגרתי בשדות התעופה של האיחוד האירופי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully