וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: המפגש הקרוב ביותר של אדם עם דובת קוטב

גורדון ביוקנן, צלם BBC שמתעד חיות טרף מקרוב, שהה במשך שנה בקוטב הצפוני ותיעד משפחת דובים. באחד המפגשים המאיימים בעת ששהה בכלוב מוגן, נפגש מקרוב עם אמא דובה רעבה

מרחק נגיעה מטורף פראי: גורדון ביוקנן, צלם טבע של רשת BBC, הגיע הכי קרוב שאפשר למפגש עם דובת קוטב וזכה לתעד את היצורה המופלאה מסנטימטרים ספורים בזכות הכלוב המשוריין בו שהה. במסגרת צילומים לסדרת טבע חדשה בת שלושה פרקים - "משפחת דובי הקוטב ואני" שעלתה השבוע בתחנה הבריטית, ביוקנן שהה 12 חודשים בסוולברד, האזור הכי צפוני בשטחו של הקוטב בנורבגיה.

במסגרת השהייה באי הוא עקב אחרי משפחת דובי קוטב – האמא ליירה וגוריה מיקי וליקה – ביקר באזורים רבים שלא נחקרו עד כה וקיבל גישה חסרת תקדים לעולמם של חיות הפרא. המשימה לא הייתה קלה וביוקנן נדד באזורי הקפואים במשימה התיעודית.

"זה הדבר הקשה ביותר שעשיתי והמפחיד ביותר. מעולם לא הייתי מבועת במשך 40 דקות לפני כן", סיפר ביוקנן על המפגש המתועד היטב עם דובת הקוטב, שפעמים רבות הלמה בכלוב הפרספקס שעלול היה גם להיסדק בשל הקור העז ששרר במקום. "זה מראה עד כמה הם ענקיים ועוצמתיים. אנשים רבים חושבים שטורפים הם מסוכנים מיסודם אבל רובם אינם כאלה. יש סיכון מינימלי וההתקפות הן יוצאות הדופן". עם זאת, סיפר כי הסיפור של דובי הקוטב שונה: "ללא ספק, היא רצתה שאהיה ארוחת הצהריים שלה. היא הייתה כל כך עקשנית, חיפשה נקודת תורפה במשך 45 דקות".

ביוקנן, שמקורו מאוסטרליה, מתעד כבר 20 שנה את יצורי הפרא של העולם. לפני שנתיים שודרה ב-BBC סדרת הטבע שצילם "משפחת הדובים ואני", שתיעדה משפחה של דובים שחורים במינסוטה. לאור הצלחתה הוא החליט לצאת למסע האתגרי בקוטב הצפוני וזכה בין היתר להיות הראשון שמתעד גור דב קוטב במאורה.

אורורה דובת הקוטב בגן החיות בסיביר. רויטרס
דובת הקוטב אורורה בגן החיות של סיביר/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully