וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האופוזיציה בסוריה: אין פתרון מלבד התפטרות אסד

ניר יהב

5.1.2013 / 21:06

לאחר שדווח כי נשיא סוריה, בשאר אסד, יכריז על הצעתו לפתרון המשבר, במסגרתה ימשיך לכהן, טען בכיר בצבא הסורי החופשי כי יש להעמיד לדין אותו ואת עוזריו. "ניאבק בכל הכוח"

צילום: סרטוני חובבים שהועלו לרשת, עריכה: טל רזניק

האופוזיציה הסורית דוחה את היוזמה לפתרון המשבר בסוריה שצפויה להיות מוצגת מחר על ידי הנשיא בשאר אסד. מפקד הגזרה הדרומית בצבא הסורי החופשי, יאסר עבוד, התייחס לדיווח הבוקר (שבת) בעיתון הלבנוני "אל-אחבאר" שלפיו אסד יכריז על הצעתו לפתרון המשבר, שבמסגרתה יישאר בתפקידו ויותר לו להתמודד בבחירות לנשיאות ב-2014, באמרו כי יוזמה זו אינה מקובלת. "אין פתרון אחר מלבד התפטרות של אסד והעמדה לדין שלו ושל כל הכנופייה שלו", אמר.

העיתון "אל-אחבאר" דיווח הבוקר כאמור כי אסד צפוי לשאת "בקרוב מאוד" את הנאום החשוב ביותר שלו, שבו ישרטט את הפתרון המקובל עליו למשבר בארצו. העיתון ציטט גורמי הנהגה סורים שאמרו כי הפתרון של אסד יתבסס על עקרונות שגובשו בפגישה שקיים בז'נבה שליח האו"ם לסוריה, אל-אחדר איברהימי, עם נציגים רוסים ואמריקאים. בין השאר צפוי אסד להסכים לכך שיתמודדו נגדו מועמדים נוספים בבחירות לנשיאות בשנת 2014 וכן יסכים לקיום בחירות חופשיות לפרלמנט תחת פיקוח בינלאומי. הטלוויזיה הממלכתית בסוריה דיווה הערב כי אסד יציג את הצעתו כבר מחר.

נשיא סוריה בשאר אסד בפגישה עם שליח האו"ם אל-אחדר איברהימי. דמשק, דצמבר 2012. רויטרס
הפתרון יתבסס על עקרונות שגובשו בפגישה בז'נבה עם שליח האו"ם לסוריה. אסד ואיברהימי/רויטרס

עבוד אמר לסוכנות הידיעות הטורקית "אנאטול" כי כל היוזמות הפוליטיות שמוצעות בשלב זה, כולל אלו שהוצעו על ידי השליח איברהימי ורוסיה, אינן מקובלות על האופוזיציה. "אנו ניאבק ביוזמות הללו בכל הכוח. אין פתרון מלבד הסתלקות של אסד ושל אנשי המשטר שלו. ניאבק גם בכל פתרון שיבטיח לאסד חסינות בינלאומית או הימלטות מהמדינה מבלי שיעמוד לדין על דם השהידים והפצועים שנשפך ועל ההרס שגרם לו".

בתוך כך, האופוזיציה הסורית דיווחה כי במהלך היום נהרגו ברחבי סוריה 51 בני אדם, רובם בפרברי דמשק. מבין ההרוגים גם ארבעה ילדים ועשר נשים. הלחימה בין המורדים לבין כוחותיו של אסד התנהלה במרבית האזורים בסוריה, ובעיקר בפרברי דמשק, בחומס ובאידליב. במקביל הכחיש משרד החוץ הטורקי דיווחים שלפיהם טייס סורי ערק מוקדם יותר עם מטוסו ונחת בשטח טורקיה.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully