וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתום שבוע טעון: נתניהו הציג לשגרירים הערכת המצב

טל שלו

3.1.2013 / 21:28

כנס השגרירים השנתי של ראשי נציגויות ישראל בעולם התנהל השבוע באווירה מתוחה, בין השאר בעקבות נזיפת היועץ לביטחון לאומי בהם. הערב הודה נתניהו לשגרירים על עבודתם

אחרי שבוע של סערות תקשורתיות ופוליטיות, סיימו הערב (חמישי) למעלה מ-150 שגרירים וקונסולים של ישראל בעולם את כנס השגרירים השנתי, בפגישה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו. במהלך הפגישה התייחס נתניהו לשורה של נושאים על סדר היום המדיני, חזר על מחויבותו למנוע נשק גרעיני אירני, העלה חששות מהשתלטות אפשרית של חמאס על הרשות הפלסטינית ואף השיב לשאלות השגרירים בנוגע לבנייה בהתנחלויות. הוא הודה בנימוס לשגרירים על עבודתם הדיפלומטית, ולא נותר שום זכר לטונים הצורמים שליוו את המפגש שלהם מוקדם יותר השבוע עם היועץ לביטחון לאומי יעקב עמידרור, שנזף בהם אחרי שנשאל על ההחלטה לבנות באזור E1 בתגובה לפנייה הפלסטינית להכרה כמדינה משקיפה באו"ם.

רוה"מ בנימין נתניהו בכנס השגרירית השנתי, ינואר 2013. משה מילנר לע"מ, לשכת העיתונות הממשלתית
הודה להם בנימוס על עבודתם הדיפלומטית. נתניהו נואם בפני השגרירים/לשכת העיתונות הממשלתית, משה מילנר לע"מ

''האיום מספר אחת היה ונשאר אירן, המחויבות שלנו הייתה ונשארה למנוע מאירן להשיג נשק גרעיני", הציג נתניהו את הערכת המצב שלו בפני השגרירים וצפה שבטווח הקצר הטלטלה במזרח התיכון תימשך, אך "בטווח הארוך קיים סיכוי לשינוי אם תימנע מאירן יכולת גרעינית צבאית". בהתייחס לשאלה הבוערת בבירות אירופה - הקיפאון המדיני ומדיניות הבנייה הישראלית בהתנחלויות הפלסטיני אמר נתניהו כי "ההתנחלויות אינן המכשול לשלום אלא סירובה של הרשות הפלסטינית להכיר במדינת ישראל כמדינת הלאום של העם היהודי". נתניהו הסביר כי ''חמאס יכול להשתלט כל יום על הרשות הפלסטינית, ולכן צריך להבטיח סידורי ביטחון מוצקים, להבטיח שכל הסדר יבטיח הכרה בישראל כמדינת העם היהודי, ולדרוש הכרזה אמיתית על קץ הסכסוך". הוא הוסיף כי "משמעות זכות השיבה היא ביטולה של מדינת ישראל''.

"אם לא מתאים לכם - לכו לפוליטיקה או שתתפטרו"

כנס השגרירים השנתי של משרד החוץ נערך השבוע בירושלים על רקע תחושות קשות בדרג הדיפלומטי על הפגיעה במעמדה הבינלאומי של ישראל והחשש מהידרדרות ביחסים עם אירופה סביב שאלת הבנייה בהתנחלויות. הכנס סיפק בשבוע האחרון לא מעט כותרות. ביום ראשון פרצה סערה פוליטית בעקבות דבריו של נשיא המדינה, שמעון פרס, שמתח ביקורת על מדיניות החוץ של ראש הממשלה ושר החוץ לשעבר אביגדור ליברמן וקרא לפתוח מיד במשא ומתן עם הרשות הפלסטינית. "כדיפלומט, עדיף תמיד להיות אריה בעור של כבשה, ולא כבשה בשאגות של אריה ולהבהיל את כל העולם. תפקיד הדיפלומטיה הוא ליצור ידידים, ולא למנות אויבים", אמר פרס, שדבריו עוררו ביקורת חריפה בליכוד על רקע העיתוי והתזמון של הביקורת בתקופת בחירות.

ביום שני בערב נרשמה מתיחות נוספת, כאשר היועץ לביטחון לאומי, עמידרור, נזף בשגרירים בעקבות שאלות שהופנו אליו לגבי מדיניות הממשלה וההחלטה לקדם את הליכי התכנון והבנייה באזור E1 בתגובה לפנייה הפלסטינית לאו"ם, שלוו במחיאות כפיים מהשגרירים. "לא להתבלבל, אתם נציגי הממשלה. אם לא מתאים לכם - או שתלכו לפוליטיקה או שתתפטרו", אמר עמידרור, שזעם על הביקורת שהעלו השגרירים והבהיר כי בעיניו תפקיד הדרג הפקידותי הוא לייעץ, ו"המנהיגים הם שמקבלים את ההחלטות".

הערב עמידרור ישב בקהל בין בכירי משרד החוץ, ומלבד לוודא ש"יקי" (כינויו של עמידרור, ט.ש) נמצא, נתניהו לא התייחס בדבריו לתקרית. עם זאת, הוא כן התייחס להחלטה לבנות ב-E1 ואמר לשגרירים כי הבנייה בהתנחלויות אינה המכשול המרכזי המונע את חידוש המשא ומתן, אלא סירובם להכיר במדינה יהודית בגבולות כלשהם. "איך אפשר לראות ב-E1 מכשול מרכזי? זו הגזמה גדולה", אמר נתניהו. "אם הפלסטינים מקבלים את הרעיון של מדינה שבה הרצועה והגדה מרוחקים 80קילומטרים אחד מהשני למה שחיבור מעלה אדומים לירושלים יהיה מכשול?".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully