וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עמידרור נזף בשגרירים: "לכו לפוליטיקה או התפטרו"

טל שלו

1.1.2013 / 10:33

הדברים נאמרו בתגובה לשאלת שגריר ישראל באו"ם על הבנייה בשטחי E1. "אין מצב שבמחלקת המדינה היו מוחאים כפיים לשאלה שמרמזת לביקורת על אובמה", אמר לאחר עימות שפרץ באולם

צילום: גדעון צנטנר, עריכה: גדי וינסטוק

(נאומו של פרס בכנס השגרירים, ראשון)

"לא להתבלבל – אתם נציגי הממשלה, אם לא מתאים לכם, או שתלכו לפוליטיקה או שתתפטרו" – כך נזף אתמול (שני) היועץ לביטחון לאומי של ראש הממשלה, אלוף (במיל') יעקב עמידרור בשגרירי המדינה, בתגובה לביקורת על הבנייה בהתנחלויות. הדברים נאמרו על ידו בכנס השגרירים השנתי של משרד החוץ בפני יותר מ-150 שגרירים, בתגובה לביקורת שהושמעה על ידי שגריר ישראל באו"ם, רון פרושאור, על ההחלטה לקדם את הליכי התכנון והבנייה באזור E1 בעקבות הפנייה הפלסטינית לאו"ם.

כפי שפורסם בוואלה! חדשות, משרד החוץ כלל לא עודכן בכוונה לבנות באזור E1 כתגובה למהלך הפלסטיני באו"ם. ההודעה על האצת הבנייה בהתנחלויות, שפורסמה למחרת אישור ההצעה הפלסטינית בעצרת הכללית של האו"ם, תפסה את המשרד בהפתעה, הן מבחינת התוכן והן מבחינת העיתוי, לאחר שבמהלך השבוע שקדם לפנייה הפלסטינית לאו"ם הבהיר הדרג המדיני כי ישראל אינה מתכוונת לנקוט צעדי ענישה מיידיים וחריפים בתגובה. בעקבות ההודעה על הבנייה באזור, זומנו שורה של שגרירים ישראלים ברחבי העולם לשיחות נזיפה וגינויים במשרדי החוץ בעולם.

שגריר ישראל באו"ם, רון פרושאור. AP
שאלתו על הבנייה בהתנחלויות הביאה לעימות. השגריר באו"ם פרושאור/AP

ביום ראשון נפתח בירושלים כנס השגרירים השנתי, בו מתכנסים בישראל ראשי הנציגויות ברחבי העולם לדיונים והערכות מצב שנתיות. במסגרת הכנס נפגשים השגרירים עם שורה של פקידים בכירים בירושלים. עמידרור, הנחשב לאחד מיועציו הקרובים ביותר של ראש הממשלה, הוא אחד מהם. לפי דיווח הבוקר ב"ידיעות אחרונות", במהלך הדיון פרץ עימות חריף בעקבות שאלה שהעלה שגריר ישראל באו"ם רון פרושאור לגבי ההחלטה על הבנייה בשטחי E1.

נשיא המדינה בכנס שגרירי וראשי נציגויות ישראל בעולם, דצמבר 2012. מארק ניימן, לשכת העיתונות הממשלתית
"תפקיד הדיפלומטיה הוא ליצור ידידים, ולא למנות אויבים", פרס בכנס השגרירים/לשכת העיתונות הממשלתית, מארק ניימן

שאלתו של פרושאור התקבלה במחיאות כפיים על ידי חלק מהשגרירים באולם. עמידרור הגיב בכעס ואמר כי "אין מצב שבסטייט דפרטמנט (משרד החוץ האמריקאי, ט.ש) היו מוחאים כפיים לשאלה שמרמזת לביקורת על אובמה. לא להתבלבל - אתם נציגי הממשלה, אם לא מתאים לכם - או שתלכו לפוליטיקה, או שתתפטרו. התפקיד שלנו הוא לייעץ, ובסוף המנהיגים מקבלים את ההחלטות".

כנס השגרירים, המתקיים על רקע תחושות קשות בדרג המקצועי במשרד החוץ על הפגיעה במעמדה הבינלאומי של ישראל והחשש מהידרדרות ביחסים עם אירופה סביב שאלת הבנייה בהתנחלויות, כבר ייצר כותרות בתחילת השבוע, כאשר בפתיחת הכנס מתח הנשיא שמעון פרס ביקורת על מדיניות החוץ של ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר החוץ לשעבר אביגדור ליברמן. בין היתר אמר פרס כי "כדיפלומט, עדיף תמיד להיות אריה בעור של כבשה, ולא כבשה בשאגות של אריה ולהבהיל את כל העולם. תפקיד הדיפלומטיה הוא ליצור ידידים, ולא למנות אויבים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully