וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התחזית ל-2013: "נתניהו - כאב קבוע בטוסיק"

טל שלו

2.1.2013 / 22:59

המגזין הנחשב "פוריין פוליסי" פרסם נבואות לרגל השנה החדשה. הפרשן הבכיר דייוויד רוטקופף פוסק: "לחזות שביבי יעצבן את העולם זה כמו לחזות שלינדזי לוהן תסתבך עם החוק"

בשבוע שעבר פורסם סרטון חדש במסגרת קמפיין הבחירות של הליכוד-ביתנו, שנשא את הכותרת "כשנתניהו מדבר - העולם מקשיב". ובכל זאת, מתברר שבעולם הגדול יש כנראה מי שסבור אחרת. "ביבי נתניהו מעצבן את העולם", היא הכותרת שניתנה לאחת מעשר תחזיות לשנת 2013 שפרסם המגזין האמריקני "פוריין פוליסי?, פרי עטו של הפרשן המוביל דייוויד רוטקופף. בסקירה, מנסה רוטקופף לחזות את הכותרות העיקריות שיעסיקו את הזירה הבינלאומית בשנה הקרובה. אחרי ההתאוששות באמריקה מהמשבר הפיסקלי, התמוטטות משטר אסד בסוריה והמשך של האי-יציבות במזרח התיכון, מגיע רוטקופף לנתניהו, אותו הוא מכנה ?כאב קבוע בטוסיק (tush במקור – ט.ש) של העולם".

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, נואם בפני הכינוס השנתי של השדולה היהודית בוושינגטון איפא"ק במרץ 2012. רויטרס
"כאב הטוסיק" של העולם? נתניהו, נואם בפני שדולת אייפ"ק/רויטרס

"המפתח לתחזית מוצלחת הוא תמיד להכליל בה כמה דברים בטוחים", כותב רוטקופף, העורך האחראי של כתב העת המוביל, חוקר יחסים בינלאומיים ויועץ לשעבר לממשל קלינטון. "לחזות שביבי נתניהו יעצבן את העולם זה כמו לחזות שהקונגרס לא יצליח להתמודד עם בעיית הגירעון, או לחזות שלינדזי לוהן תסתבך עם החוק. כבר היינו בסרט הזה?, הוא קובע. לדברי רוטקופף, ?היקום נוטה לחזור על עצמו: העשירים מתעשרים, העניים הופכים עניים יותר והצלחה מובילה להצלחות. יש סבירות של 85% שמזג האוויר מחר יהיה זהה להיום ושראש ממשלת ישראל יהיה כאב קבוע בטוסיק של העולם, מבלי להטיל בכוונותיו הטובות?.

גם התחזית הבאה לשנת 2013 שמניח רוטקופף לא צפויה לנעום לאוזניו של נתניהו: "לא תהיה מלחמה עם אירן". רוטקופף סבור כי אירן תמשיך "לקנות זמן" במגעים דיפלומטיים עם הקהילה הבינלאומית, וכי השנה החדשה אינה צפויה להיות שנת הכרעה בסוגיה הזו. "אף אחד לא רוצה מלחמה. אירן תמשיך לבחון את סבלנותו של העולם, לדחוף אותו אל הסף, ואז 'להתפשר'", הוא כותב. "בסופו של דבר, גישה זו צפויה להבטיח לאירן יכולת גרעינית ולעורר מרוץ חימוש חדש באזור ובכל העולם. אבל זה לא יקרה בשנת 2013, וזה ייתפס כדיפלומטיה מוצלחת - עד שיתברר שיש עלויות נסתרות גבוהות במיוחד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully