וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יועץ נתניהו: ה-"ניו יורק טיימס" מעוות עמדות הממשלה

טל שלו

16.12.2011 / 13:08

יועץ ראש הממשלה, רון דרמר, תקף את העיתון שמציג לטענתו מציאות חד צדדית בכל הקשור ליחסי ישראל והפלסטינים. "הדרך הבטוחה לפרסם טור דעה בניו יורק טיימס היא לתקוף את ישראל", הוסיף

בהתבטאות חריפה ועוקצנית, תוקף יועצו של ראש הממשלה, רון דרמר, את עיתון הניו יורק טיימס, על היותו חד צדדי בכל הקשור ליחסי ישראל והפלסטינים. המכתב שפורסם היום (שישי) בג'רוזלם פוסט, נשלח בתגובה לבקשת הניו יורק טיימס לפרסם טור דעה של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שהגיב בסירוב לפניית העיתון.

במכתב ארוך למערכת העיתון, דרמר פירט את הסיבות שבגינן ראש הממשלה יימנע מכתיבת טור הדעה, כשביניהן הטור שכתב ראש הרשות הפלסטינית, אבו מאזן. בטור, שפורסם במאי האחרון כהקדמה לניסיון הקבלה לאו"ם בספטמבר, עיוות אבו מאזן, לטענת מרדר, את המהלך ההיסטורי שלא אמור לעבור, במידה ומתבצעת בדיקה בסיסית של העובדות. בטור שפורסם השבוע בעיתון האמריקאי, קבע תומס פרידמן כי התמיכה הגדולה שקיבל נתניהו בנאומו בעצרת האו"ם, נקנתה בעבורו על ידי הלובי הישראלי.

בחודש שעבר פרסם העיתון מאמר דעה תחת הכותרת "ישראל ופינקוושינג" שעורר תגובות חריפות, בהאשימו כי ישראל משתמשת בזכויות הגאים כעלה תאנה להסתרת הדיכוי המתמשך של הפלסטינים. המאמר עורר תגובות חריפות בקרב הקהילה היהודית בארצות הברית, שתקפה את העיתון ואת הטענות "המופרכות" להן הוא נותן במה.

רק טור חיובי אחד

"הדעות של חלק מבעלי הטורים הקבועים שלך לגבי ישראל ידועות היטב", כתב דרמר. "הם מעוותים באופן עקבי את העמדות של ממשלתנו ומתעלמים מהצעדים שנעשו לקדם את השלום". יועצו של ראש הממשלה בדק ומצא כי מתוך 20 טורי דעה שפורסמו בשלושת החודשים האחרונים, 19 הכילו דעה שלילית על ישראל או על מדיניות הממשלה. הטור החיובי היחידי נכתב על ידי ריצ'רד גולדסטון, מחבר הדו"ח על מבצע עופרת יצוקה, ששלל את האפשרות שישראל היא מדינת אפרטהייד.

דרמר הוסיף כי "במקום לנסות לאזן בין הדעות הללו לדעה אחרת, נראה כי הדרך הבטוחה לפרסם טור דעה בניו יורק טיימס בימים אלה, לא משנה כמה עמומים הכותב או זווית ראייתו, היא לתקוף את ישראל".

בלשכת ראש הממשלה אישרו את הדברים ומסרו כי הם מדברים בעד עצמם.

עוד בנושא:
"נתניהו הפעיל השפעתו בקונגרס בשליחות אובמה"
הניו יורק טיימס: "נתניהו צריך להיות מודאג"
הניו יורק טיימס: "לשנות הגישה כלפי הפלסטינים"

לפניות לכתבת: tal_sh@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully