וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו בגדר הגבול עם מצרים: "הושג הבלתי אפשרי"

טל שלו

2.1.2013 / 17:21

ראש הממשלה סייר לאורך הגדר שבנייתה הושלמה השבוע והתגאה בהישג: "סיימנו לפני הזמן, ובתקציב". לדבריו, הודות לפרויקט ב-7 החודשים האחרונים לא נכנס לערי ישראל אף מסתנן

ראש הממשלה בנימין נתניהו סייר היום (רביעי) בגבול ישראל מצרים, לרגל השלמת גדר המערכת לאורך גבול מצרים. הוא הביע שביעות רצון מסיום העבודות, ומהנתונים האחרונים מהם עולה כי בשנה האחרונה חלה ירידה דרמטית במספר המסתננים הנכנסים לישראל.

"הגדר הושלמה לפני הזמן, בתוך התקציב, ואפילו מתחת לו. הושג הבלתי אפשרי", התגאה ראש הממשלה במהלך הסיור בגבול. מנתוני רשות ההגירה והאוכלוסין עולה כי בשבוע האחרון, לראשונה מאז 2006, לא חצה אף מסתנן את הגבול עם מצרים. בנאומו היום בדרום אמר נתניהו כי "במהלך שבעת החודשים האחרונים לא נכנס לערי ישראל אפילו מסתנן אחד", כיוון שכל המסתננים הועברו מיידית למתקני שהייה ומעצר.

נתניהו, שיודע כי סוגית המסתננים היא נושא מהותי במערכת הבחירות, הבהיר כי את המודל שבגבול מצרים יש ליישם בגבולות אחרים. "ההצלחה הזו אומרת שצריך להשלים המלאכה במקומות נוספים, כמו רמת הגולן - שם עשויה להיות בעיה ביטחונית באפשרות של זליגת אוכלוסיות", אמר.

רה"מ בנימין נתניהו בטקס סיום בניית הגדר עם מצרים, ינואר 2013. משה מילנר, לשכת העיתונות הממשלתית
גדר הגבול באורך 227 הושלמה השבוע/לשכת העיתונות הממשלתית, משה מילנר

בטקס מיוחד בהשתתפות סגן הרמטכ"ל האלוף יאיר נוה, אלוף פיקוד דרום טל רוסו וראש מינהלת הגדר תא"ל ערן אופיר, הודה ראש הממשלה לצה"ל ולמשרד הביטחון, שהובילו את העבודות, ולאלפי העובדים והקבלנים. נתניהו המחיש את הסיבה שבגינה נוצר שטף מבקשי העבודה, ותלה אותה באיכות הכלכלה הישראלית. "פער השכר בין מדינות רבות באפריקה לבין תל אביב הוא אחד למאה. מסתנן יכול להרוויח בישראל בחודש אחד פי מאה ממה שהוא יכול להרוויח בארץ מוצאו. לכן נמשכו לכאן שיירות של אנשים מאפריקה ואיבדנו שליטה על גבולותינו. יש גם מדינות באירופה שאיבדו שליטה, אבל עבורנו זה היה איום על אושיות המדינה", אמר.

רה"מ בנימין נתניהו בטקס סיום בניית הגדר עם מצרים, ינואר 2013. משה מילנר, לשכת העיתונות הממשלתית
נתניהו ואחד הלוחמים בטקס היום/לשכת העיתונות הממשלתית, משה מילנר

כפי שפורסם לראשונה בוואלה!, בתחילת השבוע השלימו אנשי מנהלת הגדר בצה"ל ומשרד הביטחון בנייה של 230 קילומטר מגדר הגבול המערבי, מכרם שלום ועד נטפים. בחודשים הקרובים צפויה להסתיים בניית החלק באחרון של הגדר: 13 קילומטר באזור עוטף אילת.

נתניהו, שנוהג לסייר בהר הנגב אחת לכמה חודשים ולהתעדכן בהתפתחויות התחייב כי ימשיך יוציא את המסתננים שכבר נכנסו ארצה מחוץ לגבולות ישראל. "נפעל להחזיר עשרות אלפים מהמסתננים חזרה לארצות המוצא שלהם. התחלנו בהחזרת המסתננים לארצות המוצא. כשם שעצרנו את הכניסה, כך נחזיר את אלה שנמצאים בערי ישראל", אמר נתניהו. כשנשאל על ידי כתבים כיצד ניתן להחזיר פליטים מאריתריאה וסודן חזרה לארצות מוצאם - בניגוד לחוות הדעת של משרד המשפטים ומשרד החוץ, השיב ראש הממשלה: "את רוב אלה שנמצאים ניתן להחזיר בתכנית סדורה. אני מניח שניתן להחזיר עשרות אלפים. נעשים דברים שאני מעדיף לא לפרט".

אלוף פיקוד דרום טל רוסו אמר כי "המענה הביטחוני בגבול המערבי השתפר באופן דרמטי. מאז עמוד ענן יש ירידה בניסיונות הפיגוע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully