וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראיות חלשות: האם המשטרה מחזיקה ב"האופנובנק 2"?

2.1.2013 / 13:44

במשטרה משוכנעים שגבי קורסונסקי עומד מאחורי 15 מקרי שוד בנק ורצח המאבטח יניב אנגלר, אולם גורם המעורב בחקירה מודה: הראיות לא מספיקות, אין DNA שיקשור אותו לרצח בבנק

עריכה: מיכאל ברגמן

גבי קורסונסקי, החשוד כ"אופנובנק 2", נעצר לפני כחודש בקול תרועה רמה. במשטרה מיהרו להכריז כי תפסו את מי שלדעתם עומד מאחורי 15 מקרי שוד באזור השפלה ורציחתו של המאבטח יניב אנגלר – אולם היום (רביעי) מתברר כי לחוקרים אין די ראיות כדי לקשור אותו לעבירות. יתרה מכך, לא נמצאה דגימת DNA או ראייה שתוכל להוכיח את חלקו ברצח בסניף בנק בבאר יעקב.

הוארך מעצרו של גבי קורסונסקי החשוד כ"אופנובנק 2". דניאל בוק
הארכת מעצר של קורסונסקי/דניאל בוק

היום הובא קורסונקי להארכת מעצר נוספת, וביחידה המרכזית של משטרת מחוז מרכז משוכנעים כי מדובר בחשוד הנכון. בימ"ר אמנם נחושים להגיע לכתב אישום חמור נגדו – אולם גורם ביחידה אמר שאין עדיין ראיות מספיק חזקות להפלילו. לפיכך, הפרקליטות דורשת מהחוקרים לבצע פעולות נוספות כדי לבסס את החשדות, והדרך לכתב אישום נראית עוד ארוכה. בימ"ר הביעו ביטחון בכך שהראיות הנדרשות ימצאו במשך הזמן, ולפיכך ביקשו מבית המשפט להאריך את מעצרו בשבועיים נוספים, שנעתר לבקשה.

אף שבידי המשטרה ראיות, עדויות וממצאים מכל זירות השוד שבוצעו לאורך למעלה משנה, מהחקירה עלה כי אין בכוחן לקשור חד משמעית את קורסונסקי למקרי השוד. קורסונסקי מצדו ממשיך לשמור על שתיקה ואינו משתף פעולה, אבל לדברי גורם הקשור לחקירה "יש כל הזמן התקדמויות קטנות", כך שבמשטרה "שומרים על אופטימיות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
שוד בסניף מזרחי טפחות בנס ציונה , דצמבר 2012. יותם רונן
במשטרה היו מרוצים מהלכידה בנס ציונה/יותם רונן

למרות הקשיים הללו שמעלים ספק לגבי חלקו של החשוד במעשים, בימ"ר לא חושבים שמדובר במעצר שיתברר בסופו של דבר כשגוי. מה שידוע עד כה הוא שקורסונסקי נתפס על חם בעת ביצוע השוד בנס ציונה והודה בביצוע שוד נוסף בבת ים. למרות זאת, במשטרה לא מתכננים בשלב זה להסתפק בהגשת אישום רק על שני מקרים אלו. מבחינת החוקרים, מדובר בשודד הסדרתי והם הולכים לחזק את הראיות שבידם כדי לקשור אותו לביצוע הרצח ומקרי השוד הנוספים.

"נראה שהפעם החשדות יותר מבוססים"

נוכח העובדה שעדיין אין ראיות חזקות מספיק, במשטרה משתדלים לא לדבר על הנושא - ולא מנדבים מידע על התנהלות החקירה. הראיות שנמצאות בידי המשטרה קשורות יותר לדפוס הפעולה במקרי השוד הרבים שקורוסונסקי חשוד בהם, אבל חסר לה עדיין את "האקדח המעשן" שיבסס את התיק בצורה חזקה כדי להגיש כתב אישום.

לטובת העניין, אישר היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, לחוקרים לבקש להאריך את מעצר החשוד עד 90 ימים, מהם עבר חודש. הודות לפרק הזמן הרב יחסית שנותר – במשטרה אמרו כי הם מתכוונים לנצל את הזמן כדי לבצע עבודה יסודית שתצליח להוציא את המירב מהתיק.

אשר אנגלר, אביו של המאבטח שנרצח, אמר בצאתו מבית המשפט אחרי שהוחלט על הארכת מעצרו של קורסונסקי כי השופטת אמרה את דברה. "לפי התחושות שלנו כנראה מדובר במי שרצח את בננו. אני מקווה שזה כך ושהוא יועמד לדין וישלם על מעשיו. נראה שהפעם החשדות יותר מבוססים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully