וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נאשמה כי כלבתה נשכה אדם וזוכתה: "אין לה שיניים"

1.1.2013 / 22:35

תושבת מעלה אדומים נאשמה באי נקיטת אמצעי זהירות, לאחר שעובר אורח התלונן כי כלבתה בת ה-14 תקפה אותו. "זו כלבה שהייתה אוכלת שמנת ובונזו מרוסק עם הלשון", הסבירה

תביעה בלי שיניים: בעלת כלבת זאב שזינקה על עובר אורח בשעת לילה מאוחרת זוכתה מעבירה פלילית של אי נקיטת אמצעי זהירות, לאחר שהובהר כי מדובר בכלבה זקנה ששיניה נשרו. אורטל שרביט, סטודנטית בת 28 ממעלה אדומים, יצאה עם כלבתה ב-01:00 לטיול סמוך לביתה. בזמן הטיול, בגן ציבורי ברחוב השקמה, עבר ברחוב תושב המקום ומסיבה שאינה ברורה הכלבה נבהלה ולטענתו נשכה אותו ברגל שמאל. שוטרים שהגיעו לגן גבו עדויות מהשניים ובהמשך הוגש כתב אישום פלילי נגד שרביט בטענה כי לא נקטה באמצעי זהירות סבירים.

אילוסטרציה. ShutterStock
הכלבה מתה מזקנה חודשיים לאחר המקרה/ShutterStock

עורך הדין ארז בר-צבי מהסניגוריה הציבורית אמר בדיון כי "נשאלת השאלה האם ללכת עם כלב זאב בן 14 ללא שיניים בשעה מאוחרת, ללא מחסום פה, מהווה רשלנות שיש בה משום סטייה מרמת זהירות סבירה, במידה היוצרת סיכון לחיי אדם". שרביט עצמה מסרה על דוכן העדים כי השוטרים שהגיעו למקום ראו שהכלבה חסרת שיניים ושאלו את המתלונן מספר פעמים אם הוא בטוח שזו הכלבה שנשכה אותו. "היא מתה מזקנה חודשיים לאחר המקרה הזה. האוכל שהיינו נותנים לה באותה תקופה זה שמנת או בונזו מרוסק שהיא הייתה מלקקת עם הלשון", סיפרה שרביט.

שופטת בית משפט השלום, חגית מאק-קלמנוביץ, השתכנעה וזיכתה את שרביט מהעבירה שיוחסה לה. "עדות הנאשמת מפחיתה מלכתחילה את האפשרות שהכלבה תקפה ונהגה באופן אגרסיבי עד כדי נשיכה", אמרה השופטת. "החזרתה של כלבה בת 14 בשעת לילה מאוחרת כשהרחובות ריקים כמעט וכשהכלבה קשורה ברצועה ונמצאת בסמוך מאוד לבעליה, אינה מהווה סטייה מסטנדרט הזהירות הנדרש. נראה לי שהסיכון שבמצב זה הכלבה תנשוך אדם איננו סיכון סביר ואין לחייב את הנאשמת לנקוט אמצעים כדי למנוע אותו מעבר לשימוש ברצועה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully