וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זירת הפשע - ירושלים: דגימות DNA לצואת כלבים

7.6.2012 / 10:06

העירייה מתכננת לאתר בעלי כלבים שהשאירו צואה ברחוב באמצעות מאגר DNA, ולקנוס אותם. העירייה: "המטרה אינה להגדיל את הקנסות, אלא להקטין את המפגעים"

בקרוב, בעלי הכלבים בירושלים כבר לא יוכלו להשאיר מפגעים אנונימיים ברחובות העיר. עיריית ירושלים יוזמת תכנית לזיהוי צואת הכלבים – באמצעות DNA. במסגרת התכנית, מתכננת העירייה להקים מאגר דגימות DNA של כל כלבי העיר, אשר יאפשר לפקחי העירייה לדגום צואת כלבים שהושארה ברחוב ולשייכה מיידית אל הכלב האחראי למפגע. על פי העירייה, בדיקות ה-DNA יאפשרו להקטין את מפגעי צואת הכלבים בעיר.

לצורך הקמת המאגר, תבצע העירייה בחודשים הקרובים פיילוט לבחינת הנושא. דגימות הצואה שייאספו ויתועדו יישלחו למעבדה לשם זיהוי ה-DNA ולאחר מכן, ייערך חיפוש במאגר לצורך מציאת התאמה גנטית לכלב מסוים שהפרופיל הגנטי שלו נמצא במאגר. בכל מקרה של התאמה, ייקנס בעל הכלב בהתאם לחוק.

בעירייה ציינו כי הקמת מאגר ה-DNA באה במסגרת פעילות מורחבת למגר את תופעת צואת הכלבים ברחובות העיר, עמה רבים מבעלי הכלבים אינם משתפים פעולה. על פי העירייה, מעבר למפגע ריח ואסתטיקה, מדובר גם במפגע בריאותי ותברואי העלול לסכן את בריאותו ואיכות חייו של הציבור, מאחר שהחיידקים הרעילים הקיימים בצואה עלולים לגרום למחלות זיהומיות קשות ביותר.

"המטרה שלנו היא לא להגדיל את הקנסות על בעלי הכלבים, אלא להקטין כמה שיותר את מפגעי צואת הכלבים בעיר", אמר מנהל השרות הווטרינרי בעיריית ירושלים, ד"ר זוהר דבורקין, "אני מקווה שיחד עם פעולות ההסברה העירוניות בעלי הכלבים יקפידו על איסוף צואת הכלב שלהם ובכך כל תושבי העיר ירוויחו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully