וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליל השנה החדשה: 49 שיכורים טופלו, 12 יולדות פונו

צוותי מד"א טיפלו ב-32 נפגעי תאונות דרכים בלילה הראשון של שנת 2013. 27 בני אדם טופלו בעקבות אירועים אלימים. בכיכר טיימס בניו יורק חגגו: "להתחיל מהתחלה"

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

הלילה הראשון של שנת 2013 היה עמוס במיוחד עבור צוותי מגן דוד אדום. בליל הסילבסטר (שלישי) טיפלו כוחות מגן דוד אדום ב-32 נפגעי תאונות דרכים, 27 נפגעי אירועי אלימות ו-49 טופלו לאחר שתיית אלכוהול מרובה. דובר מגן דוד אדום, זכי הלר, מסר כי הלילה פונו לבתי החולים גם 12 יולדות.

כמו ברחבי העולם, גם בישראל חגגו הלילה את בוא השנה האזרחית החדשה. כחלק מההיערכות לחגיגות, שמה המשטרה דגש על אכיפת אי-מכירת אלכוהול לבני נוער, וכוחות גלויים וסמויים פעלו באזורי בילוי לאיתור ומניעת קטטות. מפכ"ל המשטרה הנחה את מחוזות המשטרה השונים, את מג"ב ואגף התנועה להיערך באופן מוגבר לאבטחת מוקדי הבילוי, ובדיקת רישוי לעסקים אלה, לאכיפת נהיגה בשכרות ובריונות כביש ובנוסף להכוונת התנועה סביב מוקדי הבילוי ובצירי התנועה המרכזיים.

למעלה מ-100 דו"חות על עברות תנועה חמורות נרשמו במהלך הלילה במחוז חוף של המשטרה. מדובר בין היתר בחציית צומת באור אדום ובעקיפה על פס הפרדה לבן. רשיונותיהם של 25 נהגים נפסלו ושלושה כלי רכב הוחרמו עקב עבירות של נהגיהם.

בכיכר טיימס בניו יורק החלו בשעות הבוקר (שעון ישראל) החגיגות המרכזיות לקבלת השנה החדשה. המשטרה – שנערכה בהתאם והציבה מחסומים בסביבת הכיכר, העריכה כי כמיליון בני אדם לוקחים חלק בחגיגות במנהטן, שהחלו עם הספירה לאחור ומופע זיקוקים מרהיב. ההמונים צפו גם בהצנחת כדור הבדולח המסורתית לכבוד השנה החדשה. "עבורי, 2013 היא להשאיר את הכל מאחור ולהתחיל מהתחלה", אמרה מרה טרווין, אזרחית ארגנטינה שעברה את בואנוס איירס כדי להתגורר בניו יורק בשבוע שעבר. "זה הפתרון שלי", הוסיפה בראיון לסוכנות הידיעות רויטרס.

חגיגות השנה החדשה בכיכר טיימס בניו יורק, 01/01/13. רויטרס
חגיגות השנה החדשה בכיכר טיימס בניו יורק/רויטרס

האירוע הגדול הראשון שפתח את חגיגות השנה החדשה נערך אתמול בניו זילנד, כאשר זמן קצר לאחר מכן נערך מופע זיקוקים מרהיב בשמי סידני שבאוסטרליה. למעלה מ-1.5 מיליון צפו באירוע, בהנחיית הזמרת קיילי מינוג, סמוך לגשר הנמל ובית האופרה המפורסמים בסידני.

באירופה, האפיפיור בנדיקטוס ה-16 בירך את המאמינים הקתולים בדרשה המסורתית לרגל השנה החדשה. "רוע יוצר יותר רעש מטוב: רצח נתעב, אלימות נרחבת, אי צדק שמציף את החדשות. פעולות שמקורן באהבה ובנתינה נשארות בצללים", אמר האפיפיור, "אנחנו לא יכולים להסתפק בחדשות אם ברצוננו להבין את העולם ואת החיים. עלינו להיות מסוגלים לעמוד בדממה, בשלווה ובהתבוננות עמוקה לאחור, עלינו לדעת כיצד לעצור ולחשוב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully