וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העולם מקווה לשנה טובה יותר: 2013 כבר כאן

במופעי זיקוקים נפתחה השנה בניו זילנד ואוסטרליה, ומשם דוהרת, מדינה אחר מדינה, גם לישראל. בכיכר טיימס מצפים: "רק לשכוח מהדברים הרעים ב-2012, ולהמשיך לשנה יפה יותר"

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

מדינה אחר מדינה, בעולם חוגגים את תחילת השנה האזרחית החדשה – שנת 2013. האירוע הגדול הראשון שפתח את החגיגות נערך בניו זילנד, כאשר זמן קצר לאחר מכן נערך מופע זיקוקים מרהיב בשמי סידני שבאוסטרליה. למעלה מ-1.5 מיליון צפו באירוע, בהנחיית הזמרת קיילי מינוג, סמוך לגשר הנמל ובית האופרה המפורסמים בסידני.

צפו: התמונות המדהימות ביותר של שנת 2012

מופע זיקוקי די-נור לכבוד השנה החדשה בסידני, אוסטרליה. GettyImages
זיקוקים באוסטרליה, היום/GettyImages

החגיגה המתוקשרת ביותר צפויה להיערך כמדי שנה בכיכר טיימס בניו יורק, בה יתאספו חוגגים מרחבי ארה"ב ויצפו בהצנחת כדור הבדולח הענק לכבוד השנה החדשה. שעות לפני החגיגות, הכיכר המפורסמת כבר הייתה עמוסה בבני אדם שהמתינו בציפיה לאירוע. "אנחנו לובשים הרבה שכבות של בגדים", אמר אחד הממתינים לתחנת NY1 המקומית, "יש לי כריכים ומים כדי להבטיח שלא נקפא למוות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
אישה שממתינה לחגיגות השנה החדשה זורקת קונפטי בכיכר טיימס בניו יורק, ארצות הברית. רויטרס
אישה זורקת קונפטי בכיכר טיימס בניו יורק, היום/רויטרס

"אני מקווה לשנה חדשה ומלאה בריאות, כמובן. זהו זה, פשוט", אמר אדם בשם ג'ורג שהמתין בכיכר מאז שעות הבוקר. אשתו, פט, אמרה לתחנת הרדיו המקומית "ווינז" כי "כל האסונות והדברים הרעים שקרו בשנת 2012, אנחנו מקווים לשכוח מהם. רק לשכוח ולהמשיך ל-2013, שהכל יהיה בה יפה".

על פי ההערכות, כמיליון בני אדם צפויים להצטופף באזור הכיכר במהלך האירוע המרכזי, אשר השנה לראשונה לא יועבר בהנחיית המגיש דיק קלארק, שנפטר בחודש אפריל. מפכ"ל המשטרה, ריימונד קלי, הרגיע מוקדם יותר היום כי כיכר טיימס אמורה להיות "המקום הכי בטוח בעולם בערב השנה החדשה". לדבריו, אין התרעות ספציפיות השנה מפני פיגועי טרור שיכוונו נגד המבלים.

הודו: "לא חוגגים את השנה החדשה"

באירופה, האפיפיור בנדיקטוס ה-16 בירך את המאמינים הקתולים בדרשה המסורתית לרגל השנה החדשה. "רוע יוצר יותר רעש מטוב: רצח נתעב, אלימות נרחבת, אי צדק שמציף את החדשות. פעולות שמקורן באהבה ובנתינה נשארות בצללים", אמר האפיפיור, "אנחנו לא יכולים להסתפק בחדשות אם ברצוננו להבין את העולם ואת החיים. עלינו להיות מסוגלים לעמוד בדממה, בשלווה ובהתבוננות עמוקה לאחור, עלינו לדעת כיצד לעצור ולחשוב".

בהודו צפויות חגיגות מצומצמות בהרבה, עקב הטלטלה שפקדה את המדינה בימים האחרונים לאחר האונס הקבוצתי האכזרי של צעירה באוטובוס בניו דלהי, אשר מתה מפצעיה בבית חולים בסינגפור. הצבא ההודי החליט לבטל את החגיגות המתוכננות לאגל השנה החדשה, וכך עשו גם פוליטיקאים ואישי ציבור רבים במדינה. "לא נחגוג את השנה החדשה", אמר דובר משרד ההגנה ההודי, "תיערך הדלקת נרות בשעה שש, ולאחר מכן המועדון ייסגר".

זיקוקי דינור מעל מפרץ ויקטוריה בהונג קונג לכבוד השנה החדשה. רויטרס
זיקוקים מעל מפרץ ויקטוריה בהונג קונג/רויטרס

השנה דווח כי לראשונה, נערכו חגיגות גם בפיונגיאנג שבקוריאה הצפונית – שציינה את האירוע במופע זיקוקים. גם במיאנמר נערך לראשונה אירוע רשמי לקבלת השנה האזרחית, בו נכחו עשרות אלפי בני אדם. השנה החדשה החלה ראשית באיי קיריטימאטי ואיי קיריבאטי שבאוקיינוס השקט, כאשר מעט אחריהם הצטרפו גם איי פיג'י, ניו זילנד ואוסטרליה. האחרונה לחגוג את השנה החדשה תהיה סמואה האמריקנית, בה ייערכו החגיגות מחר בצהריים.

גם בישראל צפויים לחגוג את בוא השנה האזרחית. מי במסיבות, מי במסעדות ומי בחגיגות מאולתרות במקומות העבודה - ההמונים יצאו לבלות, כשבמוקד הערב תהיה הנשיקה המסורתית בחצות. גם המשטרה נערכת לחגיגות סוף השנה האזרחית שיחלו הערב; המשטרה תשים דגש על אכיפת אי-מכירת אלכוהול לבני נוער, וכוחות גלויים וסמויים יפעלו באזורי בילוי לאיתור ומניעת קטטות. מפכ"ל המשטרה הנחה את מחוזות המשטרה השונים, את מג"ב ואגף התנועה להיערך באופן מוגבר לאבטחת מוקדי הבילוי, ובדיקת רישוי לעסקים אלה, לאכיפת נהיגה בשכרות ובריונות כביש ובנוסף להכוונת התנועה סביב מוקדי הבילוי ובצירי התנועה המרכזיים.

סיכום שנת 2012 בוואלה! חדשות

חגיגות השנה החדשה במלזיה. AP
חגיגות השנה החדשה במלזיה/AP
זיקוקי דינור בגורד השחקים הגבוה ביותר בטיוואן, לציון השנה החדשה. רויטרס
זיקוקים לצד המגדל הגבוה בטיוואן, היום/רויטרס
זיקוקי די-נוטר ליד מגדלי פטרונס בקואלה לומפור, בירת מלזיה, לציון השנה החדשה. רויטרס
חגיגות השנה החדשה במלזיה/רויטרס
חגיגות השנה החדשה בהודו, דצמבר 2012. AP
תיירים מקבלים את השנה החדשה מחוץ לטאג' מהאל בהודו/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully