וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסין לקונטיקט: הסיפורים של שנת 2012 בתמונות

פוטין חזר לקרמלין ואובמה לבית הלבן, מובארק נשלח למאסר והמורדים בסוריה ירו לכל עבר. כוכב מאדים, מצדו, התקרב מעט לכדור הארץ. צפו בתמונות הבולטות מהשנה החולפת

במעמקים

אנשי משמר החופים של איטליה מנסים לאתר גופות מתחת ל"קוסטה קונקורדיה", ספינת התענוגות שעלתה על שרטון והתהפכה בחודש ינואר. 32 בני אדם טבעו למוות. רב החובל של הספינה, פרנצ'סקו סקטינו, נעצר ושוחרר בערבות, ובחקירתו סיפק שלל תירוצים מדוע לא הצליח להימנע מהאסון. כיום נעשים מאמצים חוזרים לייצב את הספינה בזהירות, כדי לגרור אותה מאזור הטביעה.

חילוץ ברגע האחרון

ראש ממשלת אוסטרליה ג'וליה גילארד וראש האופוזיציה, טוני אבוט, הותקפו על ידי אבוריג'ינים זועמים במסעדה בקנברה, ופונו בבהילות על ידי מאבטחים. כ-200 מפגינים הסתערו על מקום הכינוס, הלמו בדלתות וטענו שהממשלה הפקיעה מהם קרקעות. במהלך הפינוי המהיר והריצה למכוניתה, איבדה גילארד את אחת מנעליה.

המתנה דרוכה

נשיא אירן, מחמוד אחמדינג'ד, ממתין בלשכתו בטהרן לטקס המינוי של שגריר ספרד החדש. לאורך כל שנה המתינו ברחבי העולם לרגע שבו ישראל תתקוף באירן - אך למרות כל התחזיות והנבואות, הרגע הזה עדיין לא הגיע.

עיר בלהבות

אלפי צעירים באתונה התפרעו ברחובות והתעמתו עם המשטרה בעקבות צעדי צנע נוספים שאישר הפרלמנט, כתנאי לקבלת חבילת סיוע שנייה מהאיחוד האירופי ומהבנק העולמי. לאורך השנה נחלשו מעט הקולות ברחבי אירופה שקראו לסילוקה של יוון מגוש האירו, בעקבות בחירות שבהן זכו המצדדים באחדות ובשל תביעתה המתחזקת של גרמניה להשאיר את המדינה כחלק מגוש המטבע.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

התקווה הלבנה

אישה אלמונית משליכה קמח על מועמד המפלגה הסוציאליסטית לנשיאות צרפת, פרנסואה הולנד. בהיעדרו מהזירה של המועמד המועדף לנשיאות, דומיניק שטראוס קאהן, הצליח הולנד - פקיד אפרורי שמעולם לא כיהן כשר – לזנק לראשות המפלגה הסוציאליסטית, ולנצח בבחירות. הנשיא הנוצץ של צרפת, ניקולא סרקוזי, נאלץ ללכת הביתה, וזמן קצר לאחר מכן כבר זומן לחקירה בגין מעשי שחיתות שהתגלו בתקופת כהונתו כשר.

בכי נשיאותי

ראש ממשלת רוסיה, ולדימיר פוטין, דומע במוסקבה אחרי שהתפרסמו מדגמים לפיהם הוא נבחר לכהונה שלישית כנשיא. פוטין החליף בתפקיד את דימיטרי מדבדב, שלדעת רבים שימש עבורו כבובה זמנית עד שיוכל לחזור למשרתו. חרף טענות האופוזיציה, פוטין טוען כי לא היו זיופים במערכת הבחירות, וכי הציבור "בחר בו בלב שלם".

מי מנוחות

אנדרס ברינג בריוויק, שרצח 77 בני אדם בפיגוע הכפול באוסלו ב-2011, לוגם מים במהלך הדיונים במשפטו. בקיץ, נקבע כי בריוויק שפוי, והוא נידון ל-21 שנות מאסר עם אפשרות להארכה של חמש שנים בכל פעם. במשפטו, כפר בריוויק באשמה, טען בתוקף כי הוא שימש רק "חייל" במלחמה עולמית. הוא סירב להכיר בסמכותם של השופטים שדנו אותו למאסר.

כשהאורות כבים

פועל מפנה כסאות באולם בפריז שבו התכנסו תומכיו של נשיא צרפת, ניקולא סרקוזי. בחודש מאי הפסיד סרקוזי את הבחירות בתום כהונה אחת, ופינה את מקומו לפרנסואה הולנד, שהביא את הסוציאליסטים בחזרה לשלטון אחרי 17 שנים, ולשליטה מוחלטת בשני בתי הפרלמנט. כיום, סרקוזי נחקר בכמה פרשות שחיתות שהתגלו עוד בכהונתו כשר.

שמחה מוקדמת?

תומכי האחים המוסלמים חוגגים בקהיר את נצחונו בבחירות לנשיאות של מוחמד מורסי. דווקא המיליונר ח'יירת שאטר היה אמור להתמודד מטעם התנועה בבחירות הדמוקרטיות הראשונות מאז הדחת מובארק, אך ברגע האחרון הוקפץ מורסי במקומו ונבחר לנשיא ברוב דחוק. כמה חודשים מאוחר יותר, יתאספו רבבות מפגינים באותה כיכר כדי למחות נגד הסמכויות המשפטיות שנטל לעצמו מורסי לקראת כינון החוקה.

מקבל את הדין

הנשיא לשעבר של מצרים, חוסני מובארק, מקבל את מאסר העולם שנגזר עליו בחודש יוני בשל עבירות שחיתות ומעורבתו בהרג מפגינים. מובארק לקה בלבו אחרי מתן גזר הדין ומצבו הרפואי הדרדר בהדרגה, ובחודש דצמבר דווח כי הוא כבר אינו מסוגל להתנייע בכוחות עצמו.

כבוד מאוחר

מנהיגת האופוזיציה במיאנמר, אונג סן סו-צ'י, מגיעה לאוסלו כדי לקבל את פרס נובל לשלום שהוענק לה לפני 21 שנים, כשהייתה עדיין נתונה במעצר בית. השנה נבחרה סו-צ'י לפרלמנט, וזכתה למושב לצד הקצינים המייצגים את המשטר הצבאי השולט במדינה.

תחת מעקב

רבקה ברוקס, מנהלת הזרוע הבריטית בתאגיד "ניוז קורפ" של רופרט מרדוק, מחוץ לבית המשפט בלונדון. ברוקס נחקרה בחשד שהייתה מעורבת בהאזנות סתר שביצעו צהובונים בבריטניה, ובמתן שוחד לשוטרים. בין היתר, ערכה ברוקס את הצהובונים "הסאן" ואת "חדשות העולם", שכתבים מטעמו האזינו לקורבנות פיגועים ולנערה שנרצחה.

שביתה ממוקדת

כורי פחם ספרדים, שהתעמתו עם המשטרה בחבל אסטוריאס, משגרים לעברם רקטות מתוצרת עצמית. הכורים השובתים התעמתו עם השוטרים במשך שעות ולאחר מכן נמלטו למחסה באזור הררי. איגוד הכורים באזור הודיע כי הירי הגיע בתגובה לאמצעים אלימים בהם נקטה המשטרה לפיזור המפגינים, שמחו על הקיצוצים בסובסידיות למכרות בשל המשבר הכלכלי במדינה.

אורח מכובד

בט' באב הגיע לירושלים המועמד הרפובליקני לנשיאות ארה"ב, מיט רומני. ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אמר לרומני כי "דרוש איום צבאי על אירן". עוזרו הבכיר של רומני, דן סנור, אמר כי המועמד הרפובליקני יתמוך בישראל אם זו תחליט על תקיפה צבאית באירן. "אם ישראל תהיה חייבת לנקוט פעולה כדי לעצור את אירן מפיתוח יכולת גרעינית, רומני יכבד את ההחלטה הזו", אמר.

רכבת ההפתעות

מנהיג קוריאה הצפונית, קים ג'ונג-און, עולה על רכבת הרים בפיונגיאנג. תמונה זו, שצולמה בחודש יולי, כמה חודשים אחרי שקוריאה הצפונית נכשלה לשגר טיל לחלל, עוררה תקווה בעולם כי קים מוכן להיפתח מעט למערב. בחודש דצמבר שיגרה המדינה טיל נוסף לחלל, והפעם בהצלחה.

זמן אוויר

המתעמלת האמריקנית גבי דגלאס, זוכת מדליית הזהב בקרב-רב, מזנקת מהקורה באולימפיאדת לונדון 2012. דגלאס היא המתעמלת השחורה הראשונה בהיסטוריה שזוכה בתואר, ובארבע השנים הקרובות היא צפויה ליהנות מהכנסות כספיות משמעותיות, הנובעות מהופעות בתוכניות אירוח, בשערי מגזינים ומקמפיינים שיווקיים שונים.

פני הטירוף

ג'יימס הולמס מופיע בבית המשפט להקראת החשדות נגדו, בטענה שירה למוות ב-12 בני אדם בבית הקולנוע באורורה, קולורדו, בהקרנת הסרט "באטמן". הולמס מאושפז כיום בבית חולים בשל ניסיונות התאבדות חוזרים, וטרם הוגש נגדו כתב אישום.

משוחח עם כסא

השחקן והבמאי קלינט איסטווד משוחח עם כסא המייצג את נשיא ארה"ב, ברק אובמה, במהלך ועידת המפלגה הרפובליקנית. ה"מופע" של איסטווד זכה ללעג בתקשורת וגרם למבוכה רבה בקרב הרפובליקנים. בתגובה, פרסם הנשיא אובמה כרזה שבה הוא יושב נראה במשרדו, ועליה הכיתוב: "הכיסא הזה תפוס".

מהומה רבה

בנות להקת "פוסי ריוט" מוצגות בכלוב בבית המשפט במוסקבה. חברות הלהקה, יקטרינה סמושביץ', נדייז'דה טולוקוניקובה ומריה אלוחינה נעצרו בחודש מאי, אחרי ששרו בגנותו של הנשיא ולדימיר פוטין בכנסיה במוסקבה. הן טענו כי לא התכוונו לפגוע ברגשות הכנסייה, אך לא שבו בהן מהביקורת שמתחו על בית המשפט ועל השלטונות ברוסיה, והמשיכו לטעון כי גזר הדין היה פוליטי. אחרי ערעור, שתיים מהם נותרו במאסר, והמבוגרת שבחבורה, סמושביץ', שוחררה.

היש חיים?

צילום שהעבירה גשושית החלל "קיוריוסטי" מנסיעתה הראשונה על פני המאדים. הגשושית נחתה על המאדים אחרי למעלה משמונה חודשי מסע, ובמשימה שתיארך כשנתיים יחקור רכב השטח את פני כוכב הלכת הסמוך לכדור הארץ, כדי לבדוק אם ניתן לקיים בו חיים. במהלך משימות-חלל לכוכב הלכת, התגלה בעבר כי יש סבירות גבוהה שזרמו בו מים נוזליים. מאדים הוא כוכב לכת צחיח והאטמוספירה הקלושה שלו מכילה בעיקר פחמן דו-חמצני.

טבח לעיני המצלמות

שוטרים ירו למוות ב-34 כורים שובתים בדרום-אפריקה שהפגינו באלימות והיו חמושים באלות. התביעה שקלה להאשים ברצח את חבריהם של הכורים בהתבססה על חוק מימי האפרטהייד, אך חזרה בה בעקבות לחץ ציבורי.

השרה המעופפת

מזכירת המדינה, הילרי קלינטון, במסיבת עיתונאים בבייג'ינג. הנשיא המיועד של סין, שי ג'ין-פינג, נעדר במפתיע מהפגישה שנקבעה לשניים, ולאחר מכן לא נראה בציבור במשך שבועיים. קלינטון צפויה לפרוש מתפקידה בחודש ינואר, ומחליפה יהיה הסנאטור ג'ון קרי.

הקונסוליה הבוערת

צעיר חמוש מחוץ לקונסוליה האמריקנית הבוערת בבנגזי. ארבעה אמריקנים נהרגו בפיגוע, בהם השגריר כריס סטיבנס. ארבעה בכירים במחלקת המדינה התפטרו בעקבות הגשת דו"ח חקירה עצמאי, שהצביע על כשלים באבטחת הדיפלומטים בבנגזי. הרשויות בלוב עצרו כמה חשודים במעורבות בפיגוע.

גם הם יודעים לירות

מורדים הנמנים על "הצבא הסורי החופשי" באזור אידליב משגרים רקטות לעבר ריכוזי הצבא הסדיר. מלחמת האזרחים הסורית, שהחלה בחודש מרץ 2011, גבתה עד כה כ-44 אלף קורבנות.

מעבורת בכביש הראשי

תושבי לוס אנג'לס צופים במעבורת החלל "אנדוור" נגררת דרך רחובות העיר, בדרכה למוזיאון החלל של קליפורניה. עם נחיתתה של ה"אטלנטיס" בחודש יוני 2011, תם עידן המעבורות המאוישות של תכנית החלל האמריקנית, ומאז ממריאים אסטרונאוטים באמצעות חלליות רוסיות.

פקק מסוג אחר

מוניות בחניון מוצף בהובוקן, ניו ג'רזי, במהלך הסופה "סנדי" שפקדה את החוף המזרחי של ארה"ב. כ-250 בני אדם נספו בעשרת ימי הסופה, שהתפתחה באיים הקריביים, גרמה להפסקות חשמל ממושכות בניו יורק והתפזרה לבסוף ממזרח לקנדה.

באן-גם סטייל

מזכ"ל האו"ם באן קי-מון מארח את כוכב הפופ פארק ג'יי-סאנג מקוריאה הדרומית, הידוע בשם הבמה "סיי" ובזכות להיטו "גנגם סטייל". מאוחר יותר, נחשף כי הזמר קרא בעבר לרצח אמריקנים, והוא התנצל על הדברים.

המנצח

נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, בעצרת בחירות בפיירפקס, וירג'יניה. ב-6 בנובמבר נבחרו אובמה וסגנו ג'ו ביידן לכהונה נוספת בבית הלבן, כשזכו ב-332 אלקטורים. מיט רומני וסגנו פול ראיין קיבלו 206 אלקטורים בלבד.

והמפסיד

המועמד הרפובליקני לנשיאות ארה"ב, מיט רומני, במטוס הקמפיין שלו ביום הבחירות. בשיחה עם עיתונאים סיפר רומני כי "לא הכין נאום תבוסה" ועד הרגע האחרון הביע ביטחון בנצחונו. רומני ניהל קמפיין בחירות ממושך, וכמו אובמה, בזבז מאות מיליוני דולרים על תעמולה במדינות המתנדנדות.

הגנרל המאוהב

דיוויד פטראוס, ראש הסי-אי-איי שנאלץ להתפטר מתפקידו בשל חשד שמאהבת שהייתה לו נחשפה למסמכים רגישים במסגרת התכתבות שניהל עמה. לפי החשד, פולה ברודוול, שחיברה את הביוגרפיה של פטראוס כשהכירה אותו באפגניסטן, איימה על אישה נוספת שהייתה מיודדת עמו. הפרשה העסיסית הובילה לחקירה של גנרל נוסף, שהחליף את פטראוס כמפקד כוחות נאט"ו באפגניסטן, אך הסתיימה ללא כתבי אישום נגד איש מהמעורבים.

רגע לפני הסוף

תושבי הדרום צופים בשיגור רקטות מרצועת עזה, לפני ההכרזה על כינון הפסקת אש בין ישראל לחמאס. שבעת ימי הלחימה ברצועת עזה גבו את חייהם של חמישה ישראלים וכ-170 פלסטינים.

המפלגה בוחרת

פתיחת הקונגרס הלאומי ה-18 של המפלגה הקומוניסטית בבייג'ינג. סגן הנשיא של סין, שי ג'ין-פינג, הוכרז כמזכ"ל המפלגה וכמי שיוכרז בהמשך כנשיא המדינה, במקומו של הנשיא הפורש, הו ג'ין-טאו. בנאומו, קרא הו לצירי המפלגה להילחם בשחיתות, אחרי שנה של פרשיות רצח ושוחד שטלטלו את מנגנוני השלטון בסין.

מסתערים בחלב

רפתנים וחוואים מרססים בחלב את הפרלמנט האירופי בבריסל, בדרישה שיותר להם להעלות את מחירי המוצרים שהם משווקים. כ-1000 חקלאים חסמו את הכניסות לפרלמנט בטרקטורים ובדחפורים, ומשטרת ההפגנות נאלצה לפזרם בגז מדמיע.

האחרון שראה

וויין קרבר, הפתולוג שניתח את גופותיהם של 20 הילדים שנרצחו בבית הספר "סנדי הוק" בניוטאון, קונטיקט, מתראיין לקבוצת עיתונאים. אדם לנזה, בן עשרים, ירה למוות בתלמידי כיתה א' ובשישה מאנשי הצוות בבית הספר ולאחר מכן התאבד. קודם לכן רצח את אמו ננסי, ממנה לקח את הרובים ששימשו למסע הטבח.

למען המנהיג

תושבת קראקס מחזיקה בובה בדמותו של נשיא ונצואלה, הוגו צ'וואס, במסיבת עיתונאים שבה הודיע סגנו על ניתוח נוסף שעבר. לפני שיצא לקובה כדי לעבור את הניתוח, מינה צ'אווס "יורש" - וביקש מתומכיו להצביע לסגנו, ניקולס מדורו, אם מצבו ידרדר עוד יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully