וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קץ לסכסוך? מנהיג צפון קוריאה קרא לאיחוד עם הדרום

1.1.2013 / 5:02

קים ז'ונג און פנה אל האומה לרגל השנה החדשה בהצהרה נדירה וביקש להביא לקץ הסכסוך עם דרום קוריאה. "ההיסטוריה של יחסי המדינות מראה כי העימות לא מוביל לדבר מלבד מלחמה"

התבטאות נדירה: מנהיג צפון קוריאה, קים ז'ונג און, קרא לשים קץ לעימות בין שתי הקוריאות. בשידור מפתיע הלילה (שלישי) לרגל השנה החדשה באמצעי תקשורת ממלכתית. "נושא חשוב הוא לשים קץ לחלוקת הארץ ולהביא לאיחודה, להסיר את העימות בין הצפון והדרום", דברי קים שהוקלטו במקום שאינו ידוע. "ההיסטוריה של יחסי קוריאה הצפונית והדרומית מראים כי העימות בין הארצות לא מוביל לדבר מלבד מלחמה".

מילא את החלל: שנת חייו של קים ג'ונג-און. רויטרס
הפתיע את האזרחים בברכה והצהרה נדירה. קים ז'ונג און/רויטרס

ברכת השנה החדשה היא הראשונה זה 19 שנים של מנהיג צפון קוריאה, לאחר מותו של קים איל סונג, סבו של קים ז'ונג און. נכדו דיבר עד כה לעיתים נדירות בפומבי והציג את משנתו הפוליטית על גבי העיתונים בלבד.

עם זאת, יש לקחת את הצהרתו של קים בערבון מוגבל. הוא זיגזג בעבר בחדות בזירה הבינלאומית, כאשר בתחילת השנה הסכים להקפיא את הפעילות הגרעינית בארצו תמורת משלוחי מזון מארה"ב עבור אזרחיו - וזמן קצר לאחר מכן, ערך את השיגור הכושל לחלל. השיגור גרר תגובות נזעמות מרוב מדינות העולם, שגינו את ההפרה הבוטה של החלטות מועצת הביטחון, אשר אסרה בעבר על קוריאה הצפונית לבצע ניסויי שיגור של טילים בליסטיים.

שתי המדינות מסוכסכות למעלה מ-60 שנה וטכנית, מאחר ומעולם לא הוכרזה הפסקת אש ביניהן, הן עדיין במצב מלחמה וצפון קוריאה מחשיבה את שתי המדינות לחלק ממדינה אחת. קים ז'ונג און ירש את אביו, קים ז'ונג איל לאחר מותו בשנת 2011. בנאומו, בלט בהיעדרו כל אזכור לתכנית הנשק הגרעיני של המדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully