וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קלינטון סובלת מקריש בראשה; "לא נגרם נזק מוחי"

מזכירת המדינה האמריקנית תסיים את כהונתה רווית המסעות כשהיא מרותקת למיטתה. רופאיה דיווחו כי הקריש נמצא בווריד שבין המוח לגולגולתה. "צפויה להחלים באופן מלא"

מזכירת המדינה אמריקנית, הילרי קלינטון, סובלת מקריש דם בווריד שבין המוח לגולגולתה, מאחורי אוזנה הימנית - אך היא צפויה להחלים באופן מלא, כך מסרה הלילה (שלישי) רופאיה בהצהרה שפורסמה על ידי מחלקת המדינה. "לקלינטון לא נגרם נזק מוחי או נוירולוגי כתוצאה מהקריש", אמרו הרופאים והוסיפו כי "היא במצב רוח טוב ומתקשרת עם רופאיה, משפחתה והצוות שלה". לפני כיממה דווח כי קלינטון אושפזה בבית חולים בניו יורק עקב קריש דם שנגרם מזעזוע מוח ממנו סבלה לאחר נפילה. יועצה דיווח כי "היא מטופלת בנוגדי קרישה בבית חולים בניו יורק ותהיה שם תחת השגחה ב-48 השעות הקרובות".

שרת החוץ של ארצות הברית, הילרי קלינטון. רויטרס
"במצב רוח טוב ומתקשרת עם רופאיה". קלינטון לפני כשבועיים/רויטרס

לפני כשבועיים נמסר כי קלינטון לקתה בווירוס במעיים, בו נדבקה במהלך מסעה האחרון לאירופה. בהמשך נודע כי היא התייבשה והתעלפה, וכשנפלה לרצפה נגרם לה זעזוע מוח. לפני כשבוע וחצי נודע כי עקב הווירוס שממנו היא סובלת, קלינטון, האמורה לסיים את כהונתה בשבועות הקרובים, לא תצא עוד לנסיעות בחו"ל במסגרת תפקידה הנוכחי. העוזר ריינס אמר אז כי רופאיה של מזכירת המדינה הורו לה לנוח והמליצו להימנע מנסיעות בשבועות הקרובים. "לפיכך, אנחנו לא מתכננים נסיעות עד אמצע ינואר". ביום שישי שעבר הכריז נשיא ארצות הברית ברק אובמה כי הסנטור ג'ון קרי הוא המועמד להחליף את קלינטון עם פרישתה. אובמה כינה את קרי "הבחירה המושלמת" להוביל את הסגל הדיפלומטי של ארצו בשנים הבאות.

עם היוודע דבר מחלתה של קלינטון, היו גם כאלה שפחות הוטרדו ממצב בריאותה. שגריר ארצות הברית בלוב לשעבר, ג'ון בולטון, המשמש כיום כפרשן ברשת "פוקס", טען מוקדם יותר החודש כי קלינטון מזייפת את מחלתה כדי לחמוק מהשימוע בסנאט על רצח השגריר האמריקאי בבנגזי בחודש ספטמבר וכדי לא להעיד בפני הקונגרס עד תום כהונתה. השמועה הופצה גם בכלי תקשורת נוספים, המזוהים עם הימין הנאו-שמרני. "מדובר ב'מחלה דיפלומטית', זה הליך ידוע שדיפלומטים עושים, כולנו יודעים מה זה אומר", טען בולטון, ששימש כשגריר באו"ם תחת הנשיא ג'ורג' וו. בוש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully