וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קלינטון מקורקעת - והימין מפיץ שמועות על "מחלתה"

בשל זעזוע המוח שסבלה ממנו, מזכירת המדינה לא תטוס עוד עד תום כהונתה. השגריר לשעבר באו"ם אמר לרשת פוקס: "קלינטון מזייפת את המחלה כדי לחמוק משימוע בסנאט"

מזכירת המדינה האמריקנית, הילרי קלינטון, לא תצא עוד לחו"ל עד תום כהונתה. יועצה הקרוב של קלינטון, פיליפ ריינס, מסר הבוקר (חמישי) כי רופאיה של קלינטון הורו לה לנוח בשל מחלתה, והמליצו לה להימנע מנסיעות בשבועות הקרובים. "לפיכך, אנחנו לא מתכננים נסיעות עד אמצע ינואר", אמר ריינס. בשבוע שעבר נמסר כי קלינטון לקתה בווירוס במעיים, בו נדבקה במהלך מסעה האחרון לאירופה. בהמשך נודע כי היא התייבשה והתעלפה, וכשנפלה לרצפה נגרם לה זעזוע מוח.

קלינטון נחשבת לשרת החוץ האמריקנית שטיילה את המרחק הרב ביותר עד כה. מאז 2008 היא ביקרה ב-112 ארצות והעבירה כ-400 ימים בטיסות. היא צפויה לסיים את תפקידה בחודש ינואר. מחליפה המסתמן בתפקיד הוא הסנאטור הוותיק ממסצ'וסטס, ג'ון קרי, המכהן כיו"ר ועדת החוץ של הסנאט.

שרת החוץ של ארצות הברית, הילרי קלינטון. רויטרס
העבירה 400 ימים בטיסה, אך תישאר מקורקעת עד ינואר. קלינטון/רויטרס

ההודעה הרשמית על מינויו של קרי טרם נמסרה, ככל הנראה מכיוון שהיום בערב הוא ינהל את השימוע בסנאט הנוגע לפיגוע בבנגזי, שגבה את חייו של השגריר האמריקני בלוב, כריס סטיבנס. קלינטון הודיעה כי לא תגיע לשימוע, וכי סגנה, וויליאם ברנס, יעיד במקומה. אמש התפטרו מתפקידם שלושה בכירים במחלקת המדינה שהיו אחראים לאבטחת השגרירויות בחו"ל, בעקבות דו"ח חמור שעסק בתפקוד המשרד.

השגריר שהפך לפרשן: קלינטון מזייפת, זו "מחלה דיפלומטית"

השגריר לשעבר של ארה"ב בלוב, ג'ון בולטון, המשמש כיום כפרשן ברשת "פוקס", טען בתחילת השבוע כי קלינטון מזייפת את מחלתה כדי לחמוק מהשימוע וכדי לא להעיד בפני הקונגרס עד תום כהונתה, שמועה שהופצה גם בכלי תקשורת נוספים, המזוהים עם הימין הנאו-שמרני. "מדובר ב'מחלה דיפלומטית', זה הליך ידוע שדיפלומטים עושים, כולנו יודעים מה זה אומר", טען בולטון, ששימש כשגריר באו"ם תחת הנשיא ג'ורג' וו.בוש.

הדוברת של קלינטון דחתה בביטול את ההאשמות לפיהן שרת החוץ מזייפת את מצבה הרפואי. "בולטון ואחרים לא יודעים על מה הם מדברים", אמרה דוברת מחלקת המדינה, ויקטוריה נולנד". יצוין כי העיסוק בתקשורת בפיגוע בבנגזי כבר גבה "קורבן" נוסף בשירות הדיפלומטי של ארה"ב, כשגרם לשגרירה הנוכחית באו"ם, סוזן רייס, להודיע שהיא מושכת את מועמדותה לתפקיד שרת החוץ. כך, נותר למעשה ג'ון קרי כמועמד המוביל להחליף את קלינטון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully