וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרס ראש אמ"ן ליחידת המיפוי שסייעה ב"עמוד ענן"

31.12.2012 / 1:29

אלוף כוכבי העניק את האות ליחידה האוספת מידע על גזרות שונות, בהן אירן, בעזרת תצפיות, מטוסי קרב ולוויינים. בין הזוכים בכבוד: סרן ד', המפתחת אמצעי סודי לשב"כ ולמוסד

יחידת המיפוי של אגף המודיעין, שמפענחת תצלומים בכל רחבי המזרח התיכון בהם מסתייע צה"ל לאיסוף מודיעין על האויב, זכתה אמש (ראשון) בפרס ראש אמ"ן. אלוף אביב כוכבי העניק את אות ההערכה ליחידה, האחראית על מידע חזותי בגזרות שונות באזור, ביניהן גם איראן. במעמד הענקת הפרס לאנשי היחידה צוין כי אנשיה אחראים לאיסוף ולהפקת מודיעין חזותי וגאוגרפי באמצעות תצפיות, צילומים של כלי טיס בלתי מאוישים וגיחות צילום של מטוסי קרב ולוויינים. ביחידה מנתחים את חומרי הצילומים ואוספים מידע רב על האויב, שמסייע בין היתר בבניית בנק המטרות של צה"ל על אויבי המדינה.

קצינה במודיעין שעמדה בראש צוות פיתוח קיבלה פרס מראש אמ"ן. דובר צה"ל
סרן ד' מקבלת את הפרס מראש אמ"ן, אלוף אביב כוכבי/דובר צה"ל

לוועדת הפרס הוגשו 24 עבודות מכלל יחידות אגף המודיעין שפועלות בכלל הגזרות. מתוך עשרות העבודות החליטה הוועדה להעניק תשעה פרסים ליחידות ולקצינים שהתבלטו במיוחד. בין מקבלי הפרס עלתה לבמה סרן ד', קצינה מהיחידה הטכנולוגית, שהוגדרה כראש צוות המפתח אמצעי סודי עבור יחידות מבצעיות מאמ"ן, שב"כ והמוסד, ומטרתו לסייע בפעילות מיוחדת. יצוין כי ד' אינה היחידה שזכתה לכבוד: חלק גדול מהעולים לבמה לקבלת הפרס היו נשים.

לדברי ראש אמ"ן, היחידה שזכתה בפרס התבלטה לאחרונה במבצע "עמוד ענן", ביכולתה לספק תמונה עדכנית ומפורטת של מרחב הלחימה ולהביא לפגיעה מדויקת בפעילי ארגוני הטרור השונים ובתשתיות של ארגון חמאס ברחבי רצועת עזה, וכל זאת תוך ניסיון להימנע מפגיעה באזרחים פלסטינים שאינם מעורבים בטרור.

"במציאות מורכבת המשתנה בקצב מהיר, בעידן של שינויים אסטרטגיים, אופרטיביים וטקטיים הכרוכים זה בזה, נודעת חשיבות עצומה לחשיבה יוצרת המבקשת לשפר את יכולת ההתמודדות של אמ"ן, צה"ל ומדינת ישראל עם אתגרי השעה והאיומים הרבים", אמר אלוף כוכבי בטקס. "החוזה הלא-כתוב בין הפרט למערכת באמ"ן חייב להתבסס על עיקרון פשוט – הארגון פתוח להקשיב, והפרט נכון להשמיע, הארגון פתוח לשינוי, והפרט נכון לשנות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully