וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לוחמת קרקל קיבלה צל"ש: "לא מרגישה גיבורה"

רמי שני

25.12.2012 / 19:17

רב"ט ש' שחיסלה מחבל במהלך תקרית בגבול מצרים זכתה באות לצד קצין מיחידתה, על חלקם בסיכול הפיגוע. "הצל"ש מגיע לכל מי שהיה איתנו, וכמובן לנתנאל שנפל בקרב הזה", אמרה

צילום: שי מכלוף, עריכה: טל רזניק

אלוף פיקוד הדרום, טל רוסו, העניק היום (שלישי) ציונים לשבח ותעודות הערכה לחיילים, לקצינים וליחידות שהצטיינו בתקופה האחרונה בפעילות המבצעית. בין היתר זכתה בצל"ש גם לוחמת קרקל, רב"ט ש', שחיסלה מחבל בפיגוע נגד כוחות צה"ל בגבול מצרים בחודש ספטמבר. "אני גאה ושמחה שניתנה לי הזכות", אמרה והוסיפה: "אני לא מרגישה גיבורה, אני מודה על הצל"ש ועל הכבוד שניתן לי. כולם גיבורים ועושים את העבודה בגבול".

הלוחמת, שהפכה להיות האישה העשרים בתולדות צה"ל שזוכה בעיטור, קיבלה את הצל"ש יחד עם מפקד כיתה ביחידתה על חלקם במניעת הסתננות מחבלים לשטח ישראל מכיוון מצרים במהלך הפיגוע בו נהרג חייל חיל התותחנים, רב"ט נתנאל יהלומי.

חיילת גדוד קרקל שהרגה מחבל מקבלת צל"ש מאלוף פיקוד הדרום טל רוסו, דצמבר 2012. שי מכלוף
רב"ט ש' מקבלת את הצל"ש מאלוף הפיקוד/שי מכלוף

במעמד הענקת הצל"ש תיארה רב"ט ש' את שאירע. "קיבלתי את הקריאה בקשר 'יורים עלינו', והגעתי למקום עם הסיור שלי. ירו לעברנו, קיבלנו אש לעבר ההאמר, מיד פרקנו, הבנו מה קורה שם". היא סיפרה שהיא יצאה לכיוון המפקד שלה, שהיה במרחק 80-70 מטר, תחת אש המחבלים. "משם הגעתי לנתנאל יהלומי, והבנו שהוא ללא רוח חיים. היינו צריכים להמשיך קדימה, הסתערנו לעבר המחבלים", סיפרה ש' שנותרה צנועה במעשיה: "אין ספק שהצל"ש של היום הוא לא רק בשבילי, אלא לכל הגדוד, מגיע לכל מי שהיה איתנו וכמובן לנתנאל שנפל בקרב הזה".

הלוחמת אמרה כי לצד ההתרגשות מדובר בשמחה מהולה בעצב על מותו של של יהלומי. "איבדנו חייל - לכן זה לא נגמר במלוא השמחה. הוא היה גיבור, אין ספק לבי עם המשפחה", אמרה.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

"אין לך מקום לחשוב ואין מקום לטעויות"

ש' הביעה שביעות רצון מהמוכנות שלה ושל חבריה ליחידה לסכל את האירוע, שאמור היה להתגלגל לפיגוע ראווה בשטח ישראל. "אני חושבת שכל ההכשרה שלנו הוכיחה את עצמה בדבר הזה. התחזוקה של הגדוד וההקפדה של המג"ד הביאו אותנו לעבודה בצורה הטובה ביותר שאפשר".

בנוגע לאומץ שבהסתערות תחת אש חזרה ואמרה החיילת כי לא היה לה ספק שזה הדבר הנכון לעשות. "אין היסוס, ברגע שאתה אחד מול השני, אתה יודע שאין לך מקום לחשוב ואין מקום לטעויות", אמרה.

בימים שאחרי הפיגוע התברר שאחת הלוחמות הסתתרה ולא השתתפה בהסתערות. עם זאת, הבהירה ש' כי "השאיפה היא לחתור למגע כמו שמלמדים אותה, להגיע למצב הכי טוב כדי לגמור את האירוע בצורה הכי טובה שאפשר".

עוד קיבל צל"ש, קצין בדרגת סגן מחיל השיריון שפיקד על טנק אשר השמיד את רכב המחבלים עמוס חומרי הנפץ, שחדר לישראל סמוך לכרם שלום וסיכן חיילים ואזרחים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully