וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורם צבאי: "החיילת שהסתתרה לא נדרשה להסתער"

24.9.2012 / 22:12

הגורם טען כי לא היו חיפושים אחר הלוחמת שלפי העדויות הסתתרה במהלך תקרית הירי בסוף השבוע בגבול. "ממהרים לבקר אותה לפני שהסתיים התחקיר המבצעי, הייתה שם אי בהירות"

בצה"ל שבעי רצון מתפקוד לוחמי ולוחמות גדוד הקרקל בגבול המצרי, לאחר התקרית בסוף השבוע האחרון. "החיילת לא נדרשה להסתער ולא היו חיפושים אחריה כמתואר", אמר גורם צבאי בעקבות העדויות כי אחת הלוחמות הסתתרה עם פתיחת האש הראשונה של המחבלים.

הלוחמת שלא הסתערה לעבר המחבלים הסבירה לחבריה בגדוד כי מאחר שנשארה לבד ללא חברותיה שירדו מהג'יפ, העדיפה להזעיק עזרה ולא להסתער כשהיא לבדה בשטח, עד שבאו מפקדיה ופתחו בסריקות. עוד ציינו חבריה מהגדוד כי הלוחמת הסבירה שחששה מירי דו צדדי שיפגע בחבריה ולכן לא פתחה באש. תוך כדי האירוע החליטה החיילת להתקשר למפקדים שלה ולדווח על כך שנותרה לבד, ולאחר מכן התקשרה לאמה כתוצאה מלחץ.

גורם צבאי בחטיבה המרחבית שגיא ציין כי "מדובר באירוע שנמשך ברוטו כמעט רבע שעה. קל עכשיו לשפוט את החיילים שהיו בשטח. אנחנו חושבים ששילמנו מחיר כבד במותו של נתנאל יהלומי ז"ל, אבל מצד שני מרוצים מהמענה המהיר שניתן בשטח על ידי הלוחמים. לגבי הלוחמת, ממהרים לבקר אותה לפני שהסתיים התחקיר המבצעי. הייתה שם אי בהירות בשדה ולכן היא נשארה לבד. הנושא כולו תחת תחקיר שטרם הסתיים".

קצין בכיר בזרוע היבשה אמר בשיחה עם וואלה! חדשות כי "גדוד הקרקל הוא גדוד איכותי ומקצועי מאוד והאירוע על הגבול מלמד אותנו על רמתו. הוא נבנה כגדוד ביטחון שוטף לגבולות ישראל. היום הוא במצרים. מחר הוא יכול להיות בגבול ירדן, ומבחינתי הוא יכול לשרת גם בגבול רמת הגולן. אנחנו מייעדים לגדוד משימות רבות ומגוונות וכמו שהמציאות מלמדת אותנו, יש לו מספיק אתגרים בגבול המצרי".

מדובר צה"ל נמסר כי "לאור העובדה שהאירוע נמצא בתחקיר על ידי המפקדים, לא נתייחס לחלקי דיווח מהאירוע שהגיעו בצורה זו או אחרת. חלקים אלו אינם משקפים את האירוע במלואו ועושים עוול לחיילים שהשתתפו בו. לכשיסתיים התחקיר, יוסקו המסקנות הנדרשות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully