וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה פישלה, הנאשם ברצח המורה למוסיקה זוכה

קובי מנדל

30.12.2012 / 11:57

בית המשפט המחוזי בחיפה מתח ביקורת על חקירת המשטרה כיוון שהחוקר שהאזין למדובב ולאחיו של האיש, שהורשע ברצח, לא דובר ערבית - שבה שוחחו השניים. "מחדל חקירתי מהותי"

בית המשפט המחוזי בחיפה זיכה הבוקר (ראשון) מחמת הספק גבר בן 29, מאזור מישור החוף, מאשמת רצח המורה למוסיקה של אחותו, כנקמה על כך שהמורה ביצע באחותו מעשה מגונה. האיש זוכה בנוסף מעבירות של קשירת קשר לביצוע פשע, החזקה ונשיאה של נשק שלא כדין. השופט יוסף אלרון ביקר את התנהלות המשטרה כיוון שהחוקר אשר האזין לשיחה בין אחיו של האיש, שהורשע ברצח, לבין מדובב משטרתי, שאינו דובר את השפה הערבית שבה התנהלה השיחה ביניהם. "הגיעה העת כי משטרת ישראל והממונים על רשויות החקירה ימצאו את הפתרונות הטכנולוגיים המתבקשים, על מנת שפעולות חקירתיות כאלה, המתבצעות בתאי המעצר, יבטאו בצורה ברורה ושאינה מותירה מקום לספק בדבר תוכנו של דו-שיח המתקיים בין מדובב לבין נאשם", ציין השופט בהחלטת הזיכוי.

בשנת 1998 נידון הנרצח לשנת מאסר בפועל, בגין ביצוע מעשה מגונה באחותו בת ה-13 של האיש, בזמן שהעביר לה שיעורי נגינה בגיטרה. בשנת 2009 הוא נורה למוות בפתח בית אמו. הגבר ואחיו נחשדו בביצוע הרצח, והוגשו נגדם כתבי אישום. במהלך החקירה נגד השניים הוכנס לתא המעצר של האח מדובב משטרתי. האח התוודה בפני המדובב כי ירה במורה למוסיקה וציין כי פעל לבדו. הוא טען בפני המדובב, וכן בחקירה ובבית המשפט, כי ירה לעבר רגלי המורה מתוך כוונה "לעשות לו שיתוק. לא הייתה כוונה לרצח", כלשונו. טענתו של האח להיעדר כוונה לא התקבלה, ובית המשפט, שהרשיע אותו בביצוע הרצח, גזר עליו מאסר עולם ועוד שנתיים מאסר בפועל.

"שקריו של הנאשם לא מעידים על מעורבות ברצח"

צוות התביעה בתיק האשים את האיש כי היה שותף לתכנון הרצח וביצועו. בכתב האישום שהוגש נגדו נטען כי הוא המתין לאחיו במכונית סמוך לזירת הרצח ונמלט עמו לאחר שהאח ירה במורה למוסיקה. האיש הכחיש כל מעורבות למקרה וטען להגנתו כי בזמן הרצח הוא עסק בספורט. השופט אלרון זיכה את האיש מהאישומים נגדו וקבע כי עדות המדובב אינה מגובה באופן מלא בתיעוד השיחות בינו לבין האח, בעיקר בעניין האמרות המתייחסות למעורבותו של האיש ברצח. השופט ציין כי עדות המדובב, לפיה האיש לקח מאחיו את כלי הנשק ששימש לרצח – "אין לה זכר בתיעוד הדיבוב וגם לא בחקירותיו של המדובב סמוך לאחר עבודת הדיבוב, כאשר ניתן היה לצפות שימסור פרטים ייחודיים ומשמעותיים אלה לחוקריו על מנת שישמשו אותם בהמשך חקירתם בזמן אמת".

בית המשפט קבע בנוסף כי לא קיים תיעוד למה ששמע השוטר אשר ישב והאזין "בזמן אמת" בעמדת ההאזנה לשיחות המדובב עם האח, כיוון שהשוטר אינו בקי בשפה הערבית שבה התנהלה השיחה. "בנסיבות העניין, ניתן לראות בכך מחדל חקירתי מהמעלה הראשונה, לנוכח המחלוקת המתייחסת לנאמר מפי האח למדובב באשר למעורבותו של הנאשם, כטענת המאשימה", נכתב בהכרעת הדין. "מחדל חקירתי זה הינו מהותי ובנסיבות העניין ניתן לראותו כפועל לזכות הנאשם, במובן זה שיש לקבוע שהדברים הנטענים לא נאמרו למדובב על ידי האח". עוד נקבע כי "אין ספק שהנאשם שיקר, אולם השקרים אינם מצביעים על מעורבותו בעבירת הרצח בהיעדר ראיות אחרות למעורבותו. לא מן הנמנע, כי הוא שיקר מתוך פחד, מתוך רצון להגן על עצמו מפני אישום שלא ביצע, או מתוך רצון לגונן על אחיו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully