וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הורשע ברצח גבר שדקר את חברתו בשל "הרגלי עישון"

גלעד גרוסמן

26.12.2012 / 12:05

בית המשפט הרשיע את ויטלי מיכלוב מפתח תקווה שדקר את אולגה סורינוב 12 פעמים, בעקבות ויכוח שפרץ ביניהם לאחר שטען שסיפרה לו כי בגדה בו. הוא צפוי להישפט למאסר עולם

בית המשפט המחוזי בלוד הרשיע הבוקר (רביעי) את ויטלי מיכלוב, בן 42 מפתח תקווה, ברצח בת זוגו אולגה סורינוב באוגוסט אשתקד. מיכלוב הורשע בכך שדקר את סורינוב תשע פעמים בחזה, עוד פעם אחת בצוואר ופעמיים ביד, בעקבות ויכוח על הרגלי העישון שלה. כתוצאה מהדקירות נגרמו לה פגיעה בלב ובריאה והיא מתה מאובדן דם. בית המשפט צפוי לדון אותו למאסר עולם.

מהכרעת הדין עולה כי השניים התגוררו יחד מספר חודשים לפני הרצח ומערכת היחסים ביניהם לוותה בריבים תכופים, בין היתר על רקע קנאתו של מיכלוב למנוחה, דרישתו שתנהל אורח חיים פחות פרובוקטיבי, טענותיו שהיא בוגדת בו והרגלי העישון שלה.

בליל הרצח, במהלך ויכוח על כך שהוא השליך את אחת מקופסאות הסיגריות שלה לפח, נטל מיכלוב סכין מטבח בעלת להב של כ-14 סנטימטרים ודקר אותה למוות. לאחר מכן עטף את הגופה בכלי מיטה ושקיות זבל ועזב את הדירה. ביום למחרת הוא קנה זר פרחים, חזר לדירה, הניח את הפרחים ליד הגופה והניח במקום גם פתק עליו כתב ברוסית "אני אוהב אותך חזק מאוד". גופתה התגלתה רק שבוע לאחר הרצח.

הארכת מעצר לחשוד ברצח בת זוגתו ויטלי מיכלוב בבית משפט השלום כפר סבא , ספטמבר 2011. דרור עינב
לאחר הרצח עטף את הגופה בכלי מיטה ושקיות זבל ועזב את הדירה. מיכלוב/דרור עינב

מיכלוב הודה כי אכן גרם למותה של סורינוב, אולם טען כי הוא זוכר שדקר אותה רק פעמיים. עוד טענו פרקליטיו כי לפני הרצח היא סיפרה לו שבגדה בו עם שני גברים ושהיא חווה איתם סיפוק מיני טוב מזה שהיא חוותה עמו. לדברי עורכי הדין, הדברים גרמו לו לפגיעה קשה באגו הגברי, לשיבוש דעתו והם מהווים קינטור - לכן יש להרשיעו בהריגה בלבד.

בית המשפט דחה את הטענה, תוך שנקבע כי העובדה כי השתמש בסכין ודקר את בת הזוג מספר רב של פעמים וכן העובדה שהתיישב עליה כדי שלא תוכל לברוח, מלמדים על כך שהתכוון להמית אותה ואף לא הפסיק כאשר סימנה לו שלא בגדה בו ואמרה שהיא אוהבת אותו. כמו כן, העובדה ששטף את הסכין לאחר הרצח והתנהלותו בשבועיים אחר כך מלמדים על כך שהתכוון לגרום למותה. הם הוסיפו כי גם אם המנוחה אמרה לו שהיא בוגדת בו, הדבר לא נפל עליו כרעם ביום בהיר זאת לאור העובדה שהוא חשד שהיא בוגדת בו.

מיכלוב צפוי לקבל מאסר עולם. בנוסף, הפרקליטות הודיעה כי בכוונתה להטיל עליו תשלום של גובה הפיצויים המרבי של למעלה מ-200 אלף שקלים, אולם פרקליטיו מתנגדים לכך בטענה כי הוא לבדו בארץ, אין ביכולתו לשלם סכום כזה והדבר יפגע בסיכויו להשתקם. פרקליטתו, עו"ד מיכל פרידלנדר אמרה כי "אין ספק שבתיק הזה בית המשפט העליון יצטרך לומר את דברו. מדובר בסוגיה עקרונית של קינטור. אם בתיק הזה הטענה לא התקבלה אז אפשר למחוק את הדרישה הזאת מספר החוקים. אם אישה אומרת לבן זוגה שאוהב אותה וקנאי לה שהיא בוגדת בו עם שני גברים, שזה כמו נעיצת סכין מתחת לחגורה, אם זה לא קינטור, אז מה כן?".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully