וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפלסטינים: שוקלים לתבוע את ישראל על מעצר קטינים

שר האסירים הפלסטיני אמר כי הרשות הפלסטינית שוקלת פנייה לבית הדין הבינלאומי בהאג בעקבות מעצר של 900 קטינים פלסטינים במהלך שנת 2012. "ישראל מפירה חוקים בינלאומיים"

צעד ראשון נגד ישראל אחרי ההכרה הפלסטינית באו"ם? הרשות הפלסטינית שוקלת להגיש תלונה בית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג נגד ישראל, בגין מעצר, לדבריהם, של 900 קטינים פלסטינים במהלך שנת 2012, כך דווח אתמול (חמישי) ברשת אל-ערביה. שר האסירים הפלסטיני, עיסא קראקע, אמר לרשת כי "אנו צריכים להשתמש בסטטוס החדש של המדינה כדי לנקוט באמצעים נגד ישראל על פשעיה, בייחוד המעצר, הכליאה וההתעללות בילדים פלסטינים, כמו גם השפיטה בפני בתי משפט צבאיים".

אבו מאזן נואם בעצרת האו"ם ומבקש הכרה במדינה פלסטינית, 29 נובמבר 2012. /Richard Drew, AP
"אנו צריכים להשתמש בסטטוס החדש של המדינה כדי לנקוט באמצעים נגד ישראל על פשעיה". אבו מאזן באו"ם/AP, /Richard Drew

בעקבות ההכרה בפלסטין כמדינה משקיפה באו"ם, יש לה הזכות לפנות לארגונים וסוכנויות נוספות של האו"ם, כמו ארגון הבריאות העולמי ובית הדין בהאג, דרכו היא יכולה לתבוע את ישראל על הפרות הדין הבינלאומי. "ישראל מפירה את החוק להגנת הילד וחוקים בינלאומיים על ידי כך שהיא חושפת ילדים לחוויות טראומטיות כאלו" אמר קראקע. לדבריו, מספר ארגוני זכויות אדם משיקים קמפיינים ומארגנים ועידות לאות סולידריות עם הילדים הפלסטינים ומפיצים את עדויות קרבנות המשטר הישראלי, "אך זה לא מספיק. עלינו לנקוט בצעדים נוספים".

דבריו של קראקע מגובים לדבריו בדו"ח של משרדו, שגילה כי מספר הקטינים הפלסטינים שנעצרו על ידי כוחות צה"ל בשנה החולפת עלה ל-900, לעומת 700 ילדים שנעצרו ב-2011. לפי ארגון "בצלם" במתקני הכליאה של ישראל מוחזקים, נכון לחודש מארס 2012, כ-200 קטינים פלסטינים בני 12 עד 18. עם זאת, אין נתונים לגבי קטינים שנעצרו לחקירה וששוחררו בלי שהועמדו לדין. מנתוני בית המשפט הצבאי עולה כי בשנת 2010 הוגשו 650 כתבי אישום נגד קטינים.

עוד עולה מנתוני "בצלם" כי להוריהם של הקטינים הפלסטינים לא ניתנת הזכות להיות בחקירה, ופעמים רבות הקטינים לא זוכים להתייעץ עם עורך דין. כמו כן מצוין, כי הצבא נוהג להוציא קטינים ממיטותיהם באישון לילה כדי לעצור אותם, גם כאשר החקירה אינה דחופה וכי לפי הכללים בשטחים, הבאתו של קטין פלסטיני בפני שופט אינה מחויבת בתוך 24 שעות כפי שמוחל החוק הישראלי על קטינים ישראלים, אלא עד שמונה ימי מעצר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully